Autor Tema: Oдабир ванбродских мотора  (Pročitano 3493 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Oдабир ванбродских мотора
« poslato: 04, 10, 2017, 23:04:32 posle podne »
О овоме смо већ писали, па ипак често се неко јави и пита какав мотор би требало да купи за свој чамац. Ево једног текста који сам нашао на интернету. Ради се о препорукама једне фирме која се бави продајом ванбродских мотора. Прочитајте - можда вам помогне и понуди одговор на ваше дилеме.


ИЗБОР ПРАВОГ ВАНБРОДСКОГ МОТОРА ЗА ВАШ ЧАМАЦ

Избор одговарајуће снаге ванбродског мотора за ваш чамац вероватно је најважнији фактор код куповине ванбродског мотора. Постоји фина линија између сувишне и недовољне снаге за погон вашег пловила. У случају сувишне снаге често постоји ризик од оштећења чамца и угрожавање безбедности. Код недовољне снаге, жртвујете перформансе и преоптерећујете мотор. Овај текст даће увид у избор правог ванбродског мотора за начин на који користите чамац. Најважније је увек испоштовати смернице за избор мотора одговарајуће снаге и ограничења које даје произвођач.

Мали ванбродски мотори
Молимо вас да имате у виду да је тежина мотора веома важна код избора ванбродског мотора. Неки ванбродски мотори исте снаге разликују се по тежини и треба их разматрати другачије за свако пловило.

2 КС – 4 КС (лакши од 35 lbs / 15,88 КС)
Изузимајући Хонду од 2 КС и Јамахин нови четворотактни ванбродски мотор од 2,5 КС, већина мотора ове класе су двотактни. Ти мотори су савршени за скоро сваки мали чамац. Можете их користити на гумењацима, кануима, мањим једрилицама, склопивим чамцима и лаким чуновима дужине 8-12 ft (2,44-3,66 м). Ако је чамац довољно лак да га можете понети, с једном особом и газом од око 2-4 ft (5-10 цм) ови мотори су идеални. Још једна карактеристика је да већина има уграђен резервоар за гориво, тако да су потпуно комплетни.

Перформансе
•   Очекујте глисирање при брзини од око 5-10 mph (8,05-16,09 km/h). Неки с 2 цилиндра и са 3 и 4 КС ванбродски мотори познатих произвођача (ОМЦ) скоро ће изглисирати мале чамце на надувавање или каное с једном особом.
•   Ти мотори ће гурати чамац брже од мотора за тролинг.
•   Као помоћне ванбродске моторе користили смо ове машине које су гурале пластичне чамце од 14 ft (4,27 м) тежине око 600 lbs (272,16 кг) лепом брзином за тролинг.


5 КС – 8 КС (од око 40 lbs/18,14 кг до 60 lbs/27,22 кг)
То су ваши радни коњи средње класе преносни лаки ванбродски мотори. Ти мотори ће изглисирати мање гумењаке, преносне чамце, каное и чунове. Ти мотори су лепи зато што су снажни а још довољно лаки за транспорт без тешкоћа. Ти  мотори су савршени за многе мале до средњих једрилица и за употребу као помоћних на чамцима краћим од 20 ft (6,10 м). Ти мотори су идеални за чамце тежине око 50-250 lbs (22,68-113,40 кг), дужине  од 8 до 14 ft (2,44-4,27 м) и могу их носити две особе или само једна.

Перформансе
•   Можете очекивати брзину од око 10-18 mph (16,09-28,97 km/h) с једном особом у лаком чамцу.
•   Добро ће послужити за тролинг, једрилице и помоћ у ванредним ситуацијама
•   Понекад мотори ове класе понашаће се другачије кад је у чамцу више од једне особе.


9,9 КС – 18 КС (од око 65 lbs/29,48 кг до 100 lbs/45,36 кг)
То су ваши извори енергије у облику малих ванбродских машина. Те машине су веома употребљиве и користе се у скоро свим применама на малим чамцима. Ти мотори су изузетно популарни код власника чамаца којима је требала снага да стигну до удаљених локација. Такође, веома су популарни међу пецарошима који имају бар још две особе у чамцу или превозе опрему веће тежине. Ти мотори се често користе на великим једрилицама дужина од 16-25 ft (4,88-7,62 м). Користе се на чуновима с равним дном, великим каноима, чамцима на надувавање од 9-12 ft (2,74-3,66 м) и малим пластичним чамцима од 11-16 ft (3,35-4,88 м). Чамци те класе обично су тешки 120-600+ lbs (54,43-272,16 кг). Ти мотори се често преносе и померају уоколо прилично лако.

Перформансе
•   Можете очекивати брзину од око 15-25 mph (24,14-40,23 km/h) на лаким чамцима
•   Потпуно изглисирају наш чамац за пробе „Бостон вејлер“ од 13 ft (3,96 м) с једном особом
•   Коме 6-8 КС није довољно јако, обично 9,9 КС до 18 КС ће бити довољна надградња
•   Мотори те величине обично имају опцију електричног стартовања и могућност пуњења акумулатора.


20 КС – 35 КС (од 100 lbs/45,36 кг – 150 lbs/68,04 кг)
Ово су гранични ванбродски мотори средње класе. Те машине су најпопуларнији ванбродски мотори јер премошћавају јаз између рибарских чамаца мале и средње величине. Ти мотори ће покретати лаки пластични скиф типа китоловца и велике чамце с равним дном великим брзинама. Многи пецароши који путују 5-30 миља (8,05-48,28 км) неће кретати без ванбродског мотора од бар 20 КС. Ти мотори су сјајни за лаке чамце од 13-18 ft (3,96-5,49 м) као и за једрилице и понтоне. Веома су добри и за велике чамце на надувавање, велике каное, 14-18 ft (4,27-5,48 м) и велике једрилице. Ако пецате с три или више особа и желите да глисирате потребан вам је ванбродски мотор од бар 20 КС.

 Перформансе
•   Можете очекивати брзину од око 20-30 mph (32,19-48,28 km/h) с већином лакших чамаца
•   Ако 9,9 КС до 18 КС једва изгурају из воде ваш чамац, 20-35 КС биће значајна надградња.


Ванбродски мотори средње класе

40 КС – 75 КС
Ти мотори су идеални за ваш пластични чамац за пецање дужине 14-18 ft (4,27-5,48 м) и скифове за крстарење. Добри су за ваше понтоне од 16-22 ft (4,88 -6,71 м) и алуминијумске чамце с равним дном за веће изазове дужине 20 ft (6,10 м). Идеални су за то да стигнете до места за пецање брзином од преко 30 mph (48,28 km/h). Савршени су за пецање са 3 или више особа.


Велики ванбродски мотори средње класе

90 КС – 140 КС (V-4 или мање)

Ванбродски мотори ове класе користе се скоро на свим чамцима дужине од 16-25 ft (4,88 – 7,62 м). Ти мотори гурају чамце за пецање баса и чамце с равним дном брзином већом од 55 mph (88,51 km/h). Радиће на чамцима за пловидбу у приобаљу дужине 20-25 ft (6,10-7,62 м) и биће идеални за чамац за пловидбу заливима и великим понтонима и чамцима с палубом.


Велики ванбродски мотори

150 КС – 300 КС (V-6 и V-8)
То је ваша тешка артиљерија. Ти мотори гураће ваш чамац за пецање дужине 22-28 ft (6,71-8,53 м). Радиће као упарени ванбродски мотори. Чамце за лов баса и чамце с равним дном тераће брзином од 60 mph (96,56 km/h). ТИ мотори често имају осовину дужине 25“ (63,5 cm) јер се налазе на највећим чамцима за личну употребу. Сјајни су за чамце за пловидбу у приобаљу и за кабинаше.


Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Oдабир ванбродских мотора
« Odgovor #1 poslato: 06, 10, 2017, 08:48:01 pre podne »
Velika zanimljivost je da ce camac sa ravnom dnom motor od 150ks terati 60km/h a istu brzinu ce postici i sa motorom od 50ks!!! Kako kazu, camac sa ravnim dnom koji god da je motor na njemu, max brizina je 60km/s, mozda 70..

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Oдабир ванбродских мотора
« Odgovor #2 poslato: 06, 10, 2017, 09:27:09 pre podne »
У тексту стоји да се очекује брзина од 60 миља на сат - у загради сам назначио да је то 96,56 км на сат.

А да ли максимална брзина има и колико везе с обликом дна, односно, зашто се не постижу и веће брзине - можда о томе може да напише неко ко зна више од мене. Ја сам само пренео оно што је писало у оригиналном тексту.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Oдабир ванбродских мотора
« Odgovor #3 poslato: 06, 10, 2017, 11:46:08 pre podne »
Utice naravno i izgled i oblik dna na max brzinu i na nacin kako postizu tu brinu...naravno ravan taban lakse  izglisira dok V oblik malo teze u zavisnosti od uglova itd...na klasican tj komercionalni nacin putem propelera tesko je ostvariti neku vecu brzinu zbog samih karakteristika vode tj povecanja samog otpora i efiksnosti propelera u vodi...jednostavno propeler bi u vodi posle nekog broja(zaboravio sam koji je tacno recimo 3000-4000 rpm) obrtaja stvarao vakum u vodi pa ne bi imao potisak,vrteo bi se u prazno...naveli su oni u tekstu i po neku kategoriju camaca od bass boat pa do camaca za naduvavanje i ravnog dna s tim sto ameri deklarisu ravno dno kao "shallow water boats" ili "john doe boats" i namenjeni su prvenstveno za one njihove ogromne  mocvare i sl gde voda nije duboka...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže maverick

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Oдабир ванбродских мотора
« Odgovor #4 poslato: 06, 10, 2017, 14:04:56 posle podne »
Velika zanimljivost je da ce camac sa ravnom dnom motor od 150ks terati 60km/h a istu brzinu ce postici i sa motorom od 50ks!!! Kako kazu, camac sa ravnim dnom koji god da je motor na njemu, max brizina je 60km/s, mozda 70..

Ne tocno...ribar kod nas s motorom od 115 ks na camcu s ravnim tabanom ide preko 120 km na sat...Al camac s ravnim dnom i hondom 40/60 ide 70 na sat....

Van mreže maverick

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Oдабир ванбродских мотора
« Odgovor #5 poslato: 06, 10, 2017, 14:07:48 posle podne »
Malo sam slagao..68..


Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Oдабир ванбродских мотора
« Odgovor #6 poslato: 06, 10, 2017, 14:33:40 posle podne »
ide nema sta...ali to zvakanje i lupanje preko mirne povrsine je jako lose...konkrektno uska mu krma na camcu pa propadne jer nema dovoljno povrsine da ostane u kontaktu sa vodom...izgubi oslonac tj volumen i propadne nazad...kad zahvati vodu tabanom brzina ga izbaci ni tako u krug...ne daj boze neki talas da mu naleti u toj brzini...sve su to mane ravnog tabana koji moze biti bas brz...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže maverick

  • Moderator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Oдабир ванбродских мотора
« Odgovor #7 poslato: 06, 10, 2017, 20:46:44 posle podne »
Taban nije izgubio bitku na moru zbog brzine vec zbog udobnosti...a u zadnje vrijeme vidimo da na te pasare i oni stavljaju nadogradnje koje apsolutno ravnaju zadnji dio na kojem uz odredjenju konjazu glisiraju...Tako da...mali motori...i deplasmani imaju pricu...Ostalo...taban se nosi i s puno modernijim koritima...a da ne spominjem jednostavnost izrade...Uostalom zato ih na rijekama i ima tako mnogo...
Kod nas..je problem nekvalitetne izrade..i slabih pogonskih motora a ne izbor ravnog dna..