E, ovako treba... > Plovila
Novi brodić - Albin 25
zankiki:
--- Citat: Terca 27, 07, 2018, 11:02:21 pre podne ---sve je to povezano.
evo još malo zanimljive teorije za razbibrigu petkom:
"kritična (maksimalna) brzina kretanja deplasmanskog trupa (u kilometrima na sat) se računa približno po formuli Vmax=4,3*sqrt(LWL) gde je sqrt kvadratni koren a LWL dužina na vodenoj liniji.
(a formula je "domaća" aproksimacija formule koja se češće nalazi u literaturi Vmax=R*sqrt(LWL) (gde se Vmax računa u čvorovima, LWL se daje u stopama, a konstanta R je speed/lenght ratio i može iznositi od 0,9 do 1,47... najčešće je oko 1,3 da ne davim detaljima).
Po toj teoriji, ti si maksimalnu brzinu svog brodića podigao sa (približno) 11 na 11,8 km/h. Koliko se to poklapa sa tvojim merenjima?
--- Kraj citata ---
Iskreno rečeno, maksimalnu brzinu nisam ni merio precizno, pošto me baš i ne interesjuje. Možda sam par puta dao gas do kraja za sve ovo vreme. Tu je negde oko 16-17 km/h, ali potpuno na "mišiće" uz ogroman talas...
Ono što mi je bilo bitno je da na 1900 obrtaja, gde imam potrošnju od oko 3.5 litara, i gde je po meni bila zadnja granica posle koje dodavanje gasa nije proporcionalno dobitku na brzini, umesto 9.8 sada idem 11.2. Sada, pošto nema potapanja krme, može se za istu potrošnju dodati i još malo gasa, pa da brzina bude oko 11.5...
Terca:
Šteta... uvek je dobro imati merene podatke da se razglaba nekakva teorija.
Reci mi: da li si tih 16-17 merio pre prepravke trupa ili posle?
Ako je to bilo pre, onda je ekstra zgodno da vidimo da li i sada možeš da iščupaš toliko, ili više, ili manje, da uporedimo opet sa teorijom. Rad sam počastiti 114 da dođemo do rezultata, tvoj slučaj je retko zgodan baš zbog oblika pre i posle.
A ako je posle, onda kupujem gajbicu da se vozamo, ti ga cepaš do daske a ja gledam sa strane... i opet zašto: voleo bih da skontam kako sad dobije hidrodinamički uzgon da izađe iz deplasmanske plovidbe.
Ustvari ispada da ja i ovako i onako moram da kupim gajbicu a ti da meriš brzinu pa da na miru mrsomudimo sajkaca.
Ostavićemo jednu pivicu i za Bakaru da i njemu bude jasno zašto sve ovo pišemo baš u ovoj temi.
Bakara:
Sad već ova tema dobija smisao sajkaca
114
zankiki:
Mislim posle... Pre je bilo oko 15... Ali to sve uzmi sa rezervom...
Vrlo sam rad za vožnju i proveru bilo koji dan posle 17h...
Samo što koliko vidim za koji dan neću moći da izadjem iz dunavca no125
Nidza:
Zanimljiv eksperiment, pisite rezultate kad utrosite te gajbice :)
Zanimljivo je da li je R ostao isti pre i posle promene korita, posto to nije samo produzenje korita, vec i promena forme...
Obratite paznju koja je to tacno brzina 4.3*sqrt(LWL), to nije ta kad korito optimalno klizi po vodi, to je kad krece u izlazak iz deplasmaneske voznje tj. nije optimalna brzina po efikasnosti to je granicna brzina, optimalna je uvek manja od te. Od prilike od te granice pocinje "rupa u gasu" tj. mali dobitak brzine sa dodavanjem dosta gasa.
Ova jednacina je aproksimacija i radila je godinama, ali po nekoj novijoj literaturi sturcnjaci imaju slozenije formule i ne priznaju ovu jer su i korita dobila nove efikasnije forme pa uspevaju da idu efikasno iznad te granice. Nisam imao vremena da se pozabavim do kraja sa ovim, ali koga zanima, moze se naci literatura... Mada, za ove nase potrebe i prosek godista nasih camaca, sasvim je zadovoljavajuca ova aproksimacija, bar je moje skromno "iskustvo" takvo.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju