E, ovako treba... > Plovila
Novi brodić - Albin 25
vepar:
JBT stvarno je tako! A ja to nisam kontao do sada! tamburanje upavusi kazna hvala danas nesto novo naucih!
zankiki:
Zato je Dunavu bitno imati, aj da ne kažemo brz, a ono bar ne spor brod. Zato sam ja dodavao platformu i produžavao vodenu liniju.
Kad mi neko kaže, ja ne idem brzo, ali malo trošim. Problem je baš uzvodna plovidba, jer šta ima veze što trošiš malo, ako stojiš u mestu i to malo trošiš zauvek sajkaca
Terca:
Na Dunavu uzvodno od Slankamena sajkaca
Nego, to otvara nekoliko zanimljivih tema i teorija, al ajd o ovome:
kolika ti je bila dužina na vodenoj liniji ranije i kolika je sad, a kolika ti je bila max. brzina (ili bar brzina na optimalnom opterećenju motora) pre i posle produženja?
zankiki:
Na vodenoj liniji sam povećao sa (otprilike) 6,5 na 7,8 metara, a na istim obrtajima umesto 9,8 idem 11,2
Naravno, sem samog povećanja vodene linije sam popravio i to što mi se na jačem gasu dosta krma potapala, što se sada ne dešava.
Terca:
sve je to povezano.
evo još malo zanimljive teorije za razbibrigu petkom:
"kritična (maksimalna) brzina kretanja deplasmanskog trupa (u kilometrima na sat) se računa približno po formuli Vmax=4,3*sqrt(LWL) gde je sqrt kvadratni koren a LWL dužina na vodenoj liniji.
(a formula je "domaća" aproksimacija formule koja se češće nalazi u literaturi Vmax=R*sqrt(LWL) (gde se Vmax računa u čvorovima, LWL se daje u stopama, a konstanta R je speed/lenght ratio i može iznositi od 0,9 do 1,47... najčešće je oko 1,3 da ne davim detaljima).
Po toj teoriji, ti si maksimalnu brzinu svog brodića podigao sa (približno) 11 na 11,8 km/h. Koliko se to poklapa sa tvojim merenjima?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju