E, ovako treba... > Plovila
Novi brodić - Albin 25
Nidza:
Bakara,
referentno pravilo za prvo postavljanje kod vanbrodskih motora i kod Z noge je da kavitaciona ploca bude u nuli sa dnom broda, ne sa dnom kobilice vec tamo gde je pregib krme i dna broda na krmi, a onda se odatle vrse blage korekcije nize ili vise zavisno od preformasni kako bi se dobilo maksimalno iskoriscenje, a minimalana ventilacija propelera. Kod glisera uglavnom je OK da i ode 2-3cm iznad te visine, a za sporije brodove, uglavnom da ode malo ispod te visine. E sad, poenta je da kod te vrste brodova, treba da postoji razmak od bar 15-20cm izmedju krme broda i pocetka "noge" kako bi dovoljno vode stizalo do propelera tj ne bi bilo ventilacije.
E sad, ti imas preradjeno korito koje nije pravljeno za vanbrodski tj z nogu i povedi racuna o sledecoj stvari pre prerade - Naime, tebi je kobilica dosta blizu krme i moze da se desi ako je preblizu vanbrodski motor, da mu kobilica smice vodu i da imas izrazenu ventilaciju kod propelera tj da ti propeler proklizava, mozda je i zato onaj ko je vrsio promenu gurnuo nazad vanbrodski motor, valjalo bi da to nekako proveris ili da pri preradi platforme ostavis mogucnost da mozes da vratis motor ako se ispostavi da je to slucaj. Propeler na vanbrodskom motoru je drugciji od onog koji je bio montiran na brodskom motoru na osovini, tako da je i ponasanje razlicito, elisa na vanbrodskom je verovatno manja i pravljena za veci broj okretaja i vece brzine, a originalna je prilagodjena za drugacije uslove rada, neverovatno je koliko oblik elise moze uticati na nacin ponasanja, cak iako ima isti korak i precnik, a cenim da ta na vanbrodskom najverovatnije ima manji pecnik.
Necu da mracim, sve je to resivo, ali razmisli o tome i testiraj to. Nekim brodovima se ta kobilica zavrsi dosta pre krme, ali na poslednjim fotografijama koje si postavio, na Albinu je to dosta blizu krme (uporedi gde zavrsava krma tog camca Driper 19, a gde Albina na tim fotografijama).
DuleN:
--- Citat: Nidza 10, 01, 2018, 14:39:42 posle podne ---
E sad, ti imas preradjeno korito koje nije pravljeno za vanbrodski tj z nogu i povedi racuna o sledecoj stvari pre prerade - Naime, tebi je kobilica dosta blizu krme i moze da se desi ako je preblizu vanbrodski motor, da mu kobilica smice vodu i da imas izrazenu ventilaciju kod propelera tj da ti propeler proklizava, mozda je i zato onaj ko je vrsio promenu gurnuo nazad vanbrodski motor, valjalo bi da to nekako proveris ili da pri preradi platforme ostavis mogucnost da mozes da vratis motor ako se ispostavi da je to slucaj. Propeler na vanbrodskom motoru je drugciji od onog koji je bio montiran na brodskom motoru na osovini, tako da je i ponasanje razlicito, elisa na vanbrodskom je verovatno manja i pravljena za veci broj okretaja i vece brzine, a originalna je prilagodjena za drugacije uslove rada, neverovatno je koliko oblik elise moze uticati na nacin ponasanja, cak iako ima isti korak i precnik, a cenim da ta na vanbrodskom najverovatnije ima manji pecnik.
Necu da mracim, sve je to resivo, ali razmisli o tome i testiraj to. Nekim brodovima se ta kobilica zavrsi dosta pre krme, ali na poslednjim fotografijama koje si postavio, na Albinu je to dosta blizu krme (uporedi gde zavrsava krma tog camca Driper 19, a gde Albina na tim fotografijama).
--- Kraj citata ---
Mislim da je ovde sve receno apsolutno tacno !
Nidza:
Eventualno bi dobro resenje u tvom slucaju bilo da imas dva manja vanbrodska motora levo i desno koji nisu u zoni kobilice, a onda bi bilo ok i da su blize krmi, plus sto imas u toj varijanti i dva motora tj. vecu sigurnost u slucaju kvara jednog, a i ne rade na maksimumu vec dele snagu pa su dugovecniji, ali znam da ta opcija sad najverovatnije otpada kad si vec kupio motor. Al eto, to mi sad mozda deluje kao najbolje resenje sa vabrodskim motorima za tvoj brodic. U principu, ja sam vise za jedan motor na plovilu, ali posto bi u tvom slucaju to bila dva mala motora, npr dve desetke, onda je to ipak dosta rentabilno resenje.
Bakara:
Hvala na odgovorima hi
Razmisljao sam i o toj varijanti pre nabavke motora, ali kad bi dva motora stajala na kraju platforme kao sad, racunaj da bi to i dalje bila velika tezina. Dvotaktni od 10hp ima 35kg, cetvorotakni ima bar 45kg. Dva cetvorotaktna su 90kg na samom kraju platforme i dosta bi uticala na balans. Dvotaktni se nikako ne bi isplatili zbog potrosnje, jer bih imao potrosnju od oko 7L na sat, a brzina ne verujem da bi presla 9kmh...bar tako mislim.
Ovo sto kazes za kobilicu, gledao sam bas koliko je sad udaljen motor i koliko cu ga primaci. Nece biti mnogo pomeren ka napred i dalje ce imati dosta pristojan razmak od kobilice, sigurno 1 metar. Posto kobilica nije siroka, mislim da tu nece biti problema sa vanbrodskim motorom. Precnik elise na vb je manji, trenutna elisa na Yamahi je 9.75 inca, a na brodskom obicno ide od 13 inca i vise. Planiram da probam vise elisa, dok ne nadjem odgovarajucu.
Ako uporedim moj slucaj sa npr Pasarom, koja je predvidjena i za brodski i za vanbrodski motor, njoj se VB motor kaci direktno na zadnju stranicu, tj krmenu dasku i dosta je blize kobilici nego u mom slucaju, a opet sve radi kako treba. Inace, platformu mogu da ostavim kakva jeste, tacnije da zadrzim nosace daske motora na kraju, cisto kao rezervno resenje, to nije losa ideja thumbup
Kad je motor tako daleko, ima dodatnih skoro 1m kolika je platforma, preko koje i prenosi snagu. I to je neka poluga, gde se energija dodatno gubi jer motor tezi tome da uroni kad mu se da gas. Svi ti detalji su me doveli do toga da mislim da ce prepravka doneti poboljsanje.
Inace, i ja mislim da bi sto se tice pogona, dva motora mozda efikasnije obavljala posao, ali to bi nekako prvo trebalo probati 55555
Nidza:
Proveri sa Aleksom kolika je ta promena nagiba/ugla na njegovom Albinu u odnosu na brzinu, posto znam da si trim sigurno proveravao, mozda je to prirodan nagib Albina u plovidbi tom brzinom, ali kako ti je motor dalje od centra pregiba onda vise zaroni nego sto treba/ocekujes. Hocu da kazem, mozda nije uopste masa u pitanju, vec samo ta pozicija na klackalici i onda tvoja ideja skroz ima smisla.
Ono za kobilicu je jako tesko reci bez eksperimenta, a varira od camca do camca. Idealno je da uspes iz prve samo pomeranjem u napred, a svakako nista neces znati pre eksperimenta, ali to je sve zabavno, samo kad bi imali vise vremena za te stvari bilo bi lepo.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju