Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Како то други раде? Регистрација у иностранству

(1/6) > >>

LSI:
Милета је пре неколико дана предложио да се мало распитамо како се у свету ради регистрација пловила, које су процедуре... Па ево, овако то раде у Холандији - само да напоменем, овај мало дужи текст сачињен је од делова из више текстова које сам прегледао. Верујем да ћете видети да ту има занимљивих информација, а како знам да ће већина желети одмах да зна колико то кошта. Кратко ћу рећи, кад дођете до тог податка у тексту, упоредите тај износ с износом који ми плаћамо и упоредите просечну зараду код нас и код њих.

А сад ево текста:



Како се то ради у свету – Холандија

Регистрација је обично брза и без компликација. Поступак „Лаке регистрације“ може се спровести за три до пет дана. Ово под условом да имате сву потребну документацију у тренутку подношења захтева.

Корак 1.
Поднесете онлајн захтев за Лаку регистрацију преко интернета.

Корак 2.
Потпишете Овлашћење и Уговор о регистрацији. У њему је све дефинисано.

Корак 3.
По пријему ваших регистрационих докумената за вашу једрилицу или моторни чамац издатих од стране Министарства, проверићемо за вас да ли су сви детаљи како треба. Онда вам документа доставимо курирском службом.

Корак 4.
Овај документ се обнавља сваке друге године. То је прописано законом. Yacht Registration Holland ће то радо учинити за вас. Не морате прстом да мрднете. Послаћемо вам благовремено документа за продужетак регистрације. Обнова кошта 100 евра за наредне две године.

Трошкови Лаке регистрације

Трошкови регистрације преко Yacht Registration Holland-а су најнижи у Европи.

Лака регистрација кошта само 350 евра. То укључује регистрациони документ, таксе, даџбине, процесуирање и администрацију, домицилирање и курирске трошкове.
Радо ћемо вам доставити јасну, необавезујућу понуду. Само попуните образац на следећем листу. Одговорићемо вам у року од 24 сата, ако не и пре.

Молимо обратите пажњу! Чак и ако немате пасош ЕУ, још увек можете извршити Лаку регистрацију.

То се ради тако што се формира једна компанија с ограниченом одговорношћу за вас. Та компанија постаје власник вашег пловила на папиру. Ви постајете једини деоничар и директор ваше фирме с ограниченом одговорношћу. Трошкови за ову компанију су 350 евра прве године и 250 евра сваке следеће године.

У овом случају није вам потребан партнер из ЕУ који би имао 50% удела у власништву да бисте регистровали своје пловило у Холандији.

Основана фирма је 100% ваше власништво и ви сте једини директор.

Та фирма је тзв. „дормант“ компанија и не захтева да имате рачун у банци ни порески број.

Пловило можете регистровати још у току изградње, од тренутка кад добијете ХИН број или произвођачки број с којим је могуће регистровати пловило у Холандији. Мотор може бити и електромотор.

Овако можете регистровати и пловило које сте сами направили. Доставите потврду да је осигурано и доказ о плаћеном осигурању заједно с копијом вашег пасоша или личне карте (само за ЕУ грађане) и ми ћемо завршити остало.

Са холандском заставом имате право пловидбе по читавом свету јер је то једна од најпоштованијих застава.
Власништво над пловилом може се пренети на друго лице или компанију - понекад привремено, а понекад за стално. Ми региструјемо пловило на име новог власника. Чак и ако региструјете јахту на своје име, локалне власти неће моћи да пронађу јахту у својим локалним базама податка.

Ако овако региструјете пловило, оно се води да је регистровано у Амстердаму.

Ваше пловило мора добити службену адресу у Холандији. Домицилност је укључена у цену наше услуге и не наплаћује се посебно. Регистрација без домицилности није дозвољенa законом а само Yacht Registration Holland може да обезбеди домицилност.

За регистрацију потрени су доказ о власништву и ваши лични подаци. Рачун о куповини/продаји или уговор или полиса осигурања с доказом о плаћеном осигурању довољни су као доказ о власништву. Препоручује се да ти документи буду оверени печатом.

Овако се могу регистровати све врсте пловила.


Остали занимљиви детаљи о регистрацији

Нисте обавезни да на пловилу истичете регистрациони број. Назив матичне луке није обавезан али се препоручује.

Подаци у регистрацији могу се накнадно мењати уз уплату износа од 100 евра.

Дужина пловила која можете овако регистровати није ограничена.

У Холандији се региструју сва пловила дужа од 15 м која могу пловити брзином већом од 20 km/h којима може управљати само особа са дозволом за управљање пловилом. Могу се регистровати и краћа пловила али није обавезно.

Постоје четири категорије пловидбених дозвола, зависно од тога да ли ћете пловити морем, рекама, каналима и језерима.

Није потребна никаква дозвола за скипера који управља пловилом краћим од 15 м и које не може половити брзином већом од 20 km/h.

За пловидбу Северним морем није потребна било каква дозвола уколико пловило није комерцијално.

Дозволу за управљање пловилом може добити лице с навршених 18 година.

У погледу брзине пловила не постоје ограничења на великим рекама, на језеру Ијсселмеер, отвореном каналу у Зееланду, и у приобаљу.
На каналима и језерима брзина је ограничена на 5 -9 чворова.


LSI:
Да допуним мало текст о регистрацији у Холандији:

У Холандији се могу регистровати сва пловила дужине од 1 до 100 метара.

•   Није потребно достављати потврду о плаћеном ПДВ.
•   Цена регистрације од 350 евра је најнижа у ЕУ
•   Све се заврши за 3-5 дана
•   Не плаћа се годишња такса за регистрацију
•   Нема техничког прегледа
•   Регистрација је призната у многим земљама које нису чланице ЕУ

Ако изаберете поступак Лаке регистрације, ваше пловило биће регистровано код Холандског министарства инфраструктуре и заштите животне средине али неће бити уписано у земљишни регистар.

Ако регистрацију вршите посредством Yacht Registration Holland-а можете користити адресу агенције као своју домицилну адресу. То је урачунато у цену услуге агенције.

Ljuba:

--- Citat: LSI  21, 08, 2017, 18:58:14 posle podne ---...У Холандији се региструју сва пловила дужа од 15 м која могу пловити брзином већом од 20 km/h којима може управљати само особа са дозволом за управљање пловилом. Могу се регистровати и краћа пловила али није обавезно.
...Није потребна никаква дозвола за скипера који управља пловилом краћим од 15 м и које не може половити брзином већом од 20 km/h.

--- Kraj citata ---

Ovde je početak i kraj priče.

DuleN:
Zox,
Da li postoji bilo koi segment u kome se Srbija moze porediti sa Holandijom?
Da uporedimo slobodu: narkomanije, prostitucije, GMO, ...?
Porediti babe i zabe... ccc

Misha D:
Sve ovo navedeno je slično po postupku i troskovima registracije plovila i LLC firme (dormant firma ili ti po naški d.o.o.) i udrugim zemljama (Britanska Kaledonija,Malta, Delawere....).
Da bi se plovilo sa stranom zastavom koristilo u našoj zemlji morate ispuniti sledeće uslove koje trazi kapetanija:
- da ste vlasnik te firme i da imate ovlaćenje na originalnom jeziku overeno kod njihovog notara i prevedeno kod našeg sudskog tumača
- da plovilo ima važeću registraciju te zemlje,
- da imate i drzavljanstvo te države ili minimum dokaz o boravku u toj zemlji izdat od nadležnih organa te zemlje
- ugovor sa nekom marinom u Srbiji
- obavezno osiguranje za minimum 3 meseca
- tek onda vam kapetanija izdaje rešenje na 1 mesec (može i na nekoliko meseci) i plaćate taksu oko 7.000 din/mes
- plovilo mora jednom u 3 god (negde se pominje i nakon 6 meseci) da napusti naše vode i ponovo uplovi (može i na prikolici ako je manjih gabarita)
- mora se voditi stalno spisak posade koja uvek mora biti u istom sastavu na plovilu kada naidje kontrola (plovilo sa stranom zastavom ima status strane teritorije, svako napuštanje plovila i iskrcavanje je prekršaj za carinu i graničnu policiju. Ako se neko ukrca na strano plovilo bez znanja policije i nije u spisku posade isto ste u ozbiljnom prekršaju, brod se može zapleniti do okončanja postupka, 2 su trnutno zaplenili u jednoj velikoj marini na Dunavu).
 KADA JEDNOG DANA REŠITE DA GA PREBACITE NA SRPSKU ZASTAVU IMATE GLAVNI POROBLEM: CARINSKI POSTUPAK  I DOKAZIVANJE POREKLA PLOVILA.

Lično sam više godina koristio gore navedene pogodnosti ali zbog sve strože kontrole posada i plovila, u poslednje vreme, prebacih moje plovilo pre neki da sa Delawere na našu zastavu. 6589

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju