E, ovako treba... > Brodogradnja

Višenamenski čamci za brzi prevoz

<< < (5/7) > >>

BORA-D.T.D.:
Slažem se sa vama Lazo.
Ali mene takođe kopka da saznam da li sam dobro procenio količine materijala za kalkulaciju. Pa sam zatražio od Bowdidge Marine Design da mi pošalju specifikaciju materijala za čamac Sea Strike 18. Vlo brzo sam dobio odgovor da se specifikacija nalazi u okviru idejnog projekta koji mora da se kupi. To baš nije uobičajena praksa jer mnoge dizajnerske firme to sve imaju besplatno na  svojim sajtovima. Study Plan košta 50$. Ako odlučim da kupim Study Plan to će veovatno biti Flat Chat 16 koji mi se više sviđa.
Evo nekoliko fotografija Flat Chat 16 nedavno izgrađenog. fotografije su objavljene pre par dana na WoodenBoat Forum-u.

BORA-D.T.D.:
A ovako izgleda Flat Chat 16 u izradnji:

LSI:
Сећам се кад сам некада давно правио себи намештај.
Никакво искуство, позајмљени алат и младалачки жар и решеност да се направи нешто што никад пре нисам правио.
Реузлтат: гардеробни ормари који су издржали двадесет година и четири селидбе.
Још од тог времена, волим дрво.
Гледам ове слике... Дрво је заиста захвалан материјал за рад. Уз мало добре воље и одговарајући алат, човек може свашта да направи од њега. Ипак, мени је некако остао у сећању онај мирис дрвета и мирис лепка. И звук тестере док зуби просецају пут и  разбацују пиљевину на све стране.

Гледам на Бориним сликама овај лук на прамцу.
Колико се дрво може савити? Које напрезање може издржати?

Ето, чича мало одлутао у неке успомене, а у ствари сам хтео да кажем да ма како пажљиво рачунали, треба имати у виду и да две дрвене плоче, истих димензија, не морају бити истих тежина. Не морају бити од исте врсте дрвета, лепак може бити другачији... сваки материјал има неке своје карактеристике. Зато се не оптерећујте тиме да ли је тежина материјала у грам колико прорачун каже. Ту је једино вага меродавна. Кад све сложите, вага ће рећи која је укупна тежина чамца.

markomarko:

--- Citat: Mornar u kanalu  12, 02, 2017, 16:24:37 posle podne ---Сад ових 50 кг разлике плус у тежини ме копка и ја би волео да знам како је уштедео
--- Kraj citata ---

Citajuci sve mislim da je originalna procena dosta konzervativna. Rev se jeste trudio da ustine gde moze tezinu ali sumnjam da sa okume sperom i svom opremom treba da mnogo predje 300kg cak i ako si manje pazljiv.


--- Citat ---ашто мислите да је боља од ѕѕ-18 , јер ова има два листа кормила и кобилицу од 125 кг , укупно је тешка око 500кг, мени личи да је поузданија од i550 ?

--- Kraj citata ---

Pa bulba od 80kg na dubini od 1m bi trebalo da daje vise stabilnosti od lista kormila nesto malo vece tezine. Sa dosta vecim genakerom, 20ak cm visim jarbolom i 150ak kg manje tezine trebalo da bi da ima bolje performanse (mada je to pod znakom pitanja). E sad, SS18 je serijski izradjen brod liven u kalupu, i nesto vece tezine, tako da bi u tom pogledu verovatno trebalo da bude robusniji!

BORA-D.T.D.:
Pedlazem da se diskusija o jedrilici i550 nastavi u drugoj temi.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju