E, ovako treba... > Brodogradnja

Višenamenski čamci za brzi prevoz

<< < (4/7) > >>

BORA-D.T.D.:
Na linku http://www.bowdidgemarinedesigns.com/SEA_STRIKE_18.html ovako pise:
Approx Hull weight less outboard = 1224 lbs (555 kg)
Predpostavljam da ce neko znati da tacno prevede da li to znaci tezina trupa sa motorom ili bez motora.
Na ovom sajtu ne prikazuju specifikaciju materijala po modelima. Na drugim sajtovima prikazuju ali vise je onih prvih. Da bih ipak uradio kalkulaciju, posluzio sam se specifikacijom slicnog camca sa drugog sajta. To je sajt http://bateau.com/products.php?cat=17. U njihovoj ponudi se nalaze slicni camci Fast Skif 17 i Fast SKIF 19 ali ne od 18ft. Opredelio sam se specifikaciju Fast Skif 17 povecavajuci kolicine materijala na svim pozicijama. Na primer: sper od 9mm uvecan je za jednu tablu, fiberglas traka za 10m, epoksid za 8kg itd.
Cilj kalkulacije bio je da se koliko je to moguce sagledaju troskovi nabavke materijala odnosno red velicine potrebnog novca.

markomarko:

--- Citat: BORA-D.T.D.  11, 02, 2017, 23:34:04 posle podne ---Na linku http://www.bowdidgemarinedesigns.com/SEA_STRIKE_18.html ovako pise:
Approx Hull weight less outboard = 1224 lbs (555 kg)
Predpostavljam da ce neko znati da tacno prevede da li to znaci tezina trupa sa motorom ili bez motora.


--- Kraj citata ---

ako je less outboard onda je bez motora. Kao sto znate, tesko je to bas sabrati tako materijale a+b+c jer ima tu dosta dodatnih materijala koji se dodaju... od filera i fileta, do raznorazne opreme, poklopaca,kutija, nosaca motora, sidra itd. Zavisi naravno i od debljine i tezine platna koje se koristi, te koliko ce ono 'popiti' epoksida...

Za i550 jedrilicu koju pravimo svuda je deklarisana tezina 350-400kg, a Hrvatu Rev-u je izasla 270kg sa sve jarbolom, motorcicem i opremom

Marko

Zoran T:
 Za te dimenzije i 150ks,odnosno brzinu koju postize,555kg je ok tezina korita(bez opreme)...taj sea strike sa tim motorom i dubokim V je brz,mnogo brz,a povecanje brzine za svaki cvor preko 15 kn(cvorova) zahteva procentualno povecanje dimenzija i oplate i konstrukcije(zato i ima 555kg)...ameri taj procenat racunaju u dimenzijama,a kod nas preko momenta otpora poprecnog preseka(Wz u cm3)...sto se tice te registracije kod nas postoji pravilnik o izradi camaca   http://uprava-brodova.gov.rs/sr_cir/pdf/pravila/DEO-16_Pravila_za_gradnju_camaca.pdf  ... ja ne nadjoh nista za camce od spera a brze od 15 kn...
    Generalno za sve camce krace od 5.5m(ne spominju brzinu)pristupa se  pregledu pojedinacno za svako plovilo...naravno  projekat za to plovilo bi trebalo da zavrsi bez problema registraciju...tehnicki pregled i "nadzor prilikom gradnje" obavlja kapetan iz pripadajuce kapetanije...
     i550 je ludilo  na vodi(bolji od "SS-18")...300-350kg za okume i carbon tkanje...350-400kg breza i stakleno tkanje...gde je ustinuo oko 50kg...aviosper i kevlar??? ffff

Mornar u kanalu:
На i550 cy уграђивали две врсте кобилица , разлика у тежини око 20 кг . Сад ових 50 кг разлике плус у тежини ме копка и ја би волео да знам како је уштедео .Видим да се људи такмиче и да је права тркалица али сам прочитао негде да је поднела добро и ветар од 15 кн. што ме је изненадило са тако лаком кобилицом и подигнутим генакером до врха јарбола .Зашто мислите да је боља од ѕѕ-18 , јер ова има два листа кормила и кобилицу од 125 кг , укупно је тешка око 500кг, мени личи да је поузданија од i550 ?

LSI:
Мислим да нам је Бора дао једну процену потребних материјала и трошка овакве самоградње.
У свом прегледу он нам је омогућио да сагледамо шта се узима у основни прорачун. Ово детаљисање и тражење "где су нестали килограми", мислим да нема смисла.
Требало би се везати за један конкретан план, узети пројекат и направити детаљну спецификацију да би се дошло до тачних података колико чега треба.
Како год било, уверен сам да ће се, ма како се трудили да спецификација буде што тачнија, на крају опет појавити неке ствари које у почетку нису узете у обзир.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju