E, ovako treba... > Yamaha

YAMAHA u garaži

(1/8) > >>

MiletaStamat:
Juče sam poslednji put za ovu sezonu upalio Yamahu dok je još bila na čamcu, pustio da se zagreje, spusti sauh, otkačio crevo za gorivo, ostavio je u radu da potroši svo gorivo iz karburatora. Oprao je i spakovao u garažu, gde će čekati proleće i novu sezonu.

E sad, ulje u motoru i čizmi sam zamenio ove godine u mesecu julu pre spuštanja u vodu. Vozio sam letos koliko sam imao vremena, nisam nešto računao koliko je sati bila u radu.

 Da li bi trebalo ponovo ulje sada promeniti ili da sačekam proleće i to uradim ponovo pre stavljanja na čamac i porinuća u reku? Da li uopšte mogu voziti sa istim uljem dve sezone?

STEPS da me ne prozivaš evo i par slika!  jh

steps:
Svaka cast na slikama. I ja sam moju skinuo sa camca prosle nedelje  ( i ziv se pojeo sto je nisam ostavio na camcu,  danas je bilo lepo za voznju).
Sipao sam onaj stabilizator  za gorivo i vozio jedno pola sata, za vikend sam promenio ulje u motoru i cizmi( 1200 din motul za 4t i 750 din. tuba ulja za menjac od 250ml), nije skupo ali bar mirno spavam....i pustio motor da malo radi da novo ulje procirkulise....
Ako planiras da menjas ulje, mislim da je logicnije da ga menjas na kraju sezone nego na pocetku.....
Pozdrav k5

Bakara:
Meni je logičnije obratno, pred početak sezone da se stavi sve novo, jer zašto da stoji skoro 6 meseci u ovom slučaju, pa tek onda da radi? Servisni intervali se propisuju na određen broj radnih sati ili vremenski period. Moje mišljenje je da ulje u čizmi treba prekontrolisati, da nije slučajno došlo do mešanja vode i ulja, i ako je sve ok, mislim da je ono dobro i za sledeću sezonu. Jedino ako je proizvođač naveo vremenski interval zamene koji je 1 godinu, to treba ispoštovati.

LSI:
Подржао бих Бакарин приступ.

И мени су мајстори саветовали исто: да проверим да ли је дошло до продора воде у уље одвртањем завртња на доњем крају осовине. Да пустим да истече и да допуним уљем, по потреби.
Ово се ради да не би, у току зиме, због мраза, дошло до залеђивања воде и пуцања цеви.

Уколико нема воде, а уље је у року (по броју сати колико је мотор радио или по датуму предвиђеном за употребу) нема потребе да се мења, без обзира што није толико скупо.

А ако је уљу истекао рок, онда га треба мењати пред сезону, па га користити док је свеже.

Ипак, ја сам раније, а тако намеравам и на пролеће, пред почетак сезоне, пре спуштања чамца у воду, мењао уље у мотору и мењачу. Обично бих пред сезону однео мотор у сервис код Пеке и замолио га да га погледа, прештелује по потреби и замени уља. Тако је све много једноставније него кад се мотор окачи и кад се чамац спусти у воду.

Но, то сам радио док сам имао јамаху "осмицу". Она је била релативно лака и није било тешко сместити је у пртљажник и однети је мајстору.
Сада, с овим мотором који је тежак колико и ја - мало се вајкам шта ћу на пролеће.

Вероватно ћу пре спуштања чамца у воду "преварити" неког мајстора да дође до Сланкамена и "уради сервис" на приколици.

MiletaStamat:
Hvala drugari na savetima i predlozima. kako ima samo  4 meseca od kako sam promenio ulje i u čizmi i u motoru, pozvaću Pekinog majstora Nemanju, koji živi ovde u Batajnici, da mi to iskontroliše, ili ću probati sam. Ako ulje bude dobro  neću ga dirati do proleća ili čak preskočiti jednu sezonu pa menjati sledeće. Jeste da nije skupo, ali nije baš ni jeftino da bih bacao ulje koje je bilo na korišćenju samo 4 meseca, od toga ajde da je motor korišćen aktivno sigurno ne više od 40 sati, ne verujem ni toliko. nadam se da to nije mnogo, da bi se ulje razgradilo. Ako grešim, ima na proleće da bude zamenjeno.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju