Užas

Sudeći po plamenu verovatno je struja, 12V može haos da napravi toliko brzo pali.
Imao sam par kritičnih situacija sa strujom, naime krene motor da se muči prilikom startovanja, čuje se ono tak-tak pa posle par "takatanja" upali. Naravno odmah posumnjam na biksne alnasera/hladno vreme itd. ali nastavim tako. Međutim, u neko doba dođe mi pa zavučem glavu međ akumulatore i imam šta da vidim: na startnom se razlabavile kleme, zdravo landaraju pa nekad ima kontakt, nekad ne a kao nusproizvod varnica na spoju veselo svetluca!
Skoro sam pisao o aku koji mi je pravio problem (ždrao struju od drugih) ali nisam napisao kako sam ga otkrio: naime bio je vezan paralelno, 1 od 3 a stanje sistema proveravam preko solarnog kontorlera (kapacitet, napon) i ceo sistem mi se nekako brzo praznio, tačnije, brzo je opadao kapacitet.
Onda rešim da preko noći poteram punjenje, uključim Victron punjač koji inače ne koristim (jer solar sve stiže) i tako ostavim.
Ujutru kad sam došao a ono taj jedan aku (najstariji) kuva li kuva a šišti kao zmija zvečarka, sad dal je mogao da zapali ne znam, mogao je da eksplodira svakako i napravi haos.
Treći slučaj, zimus dođem u obilazak i vidim tragove pacova u kokpitu. Dunavac bio zaleđen i on došao preko leda, našao put ispod tende i upao. U kabinu nije mogao pa mi iz osvete izgrize strujne kablove i to je uspeo da ih dovati tamo gde nikad pomislio ne bi. Dva dana sam izgubio na proverama, krpljenju i izolaciji, da nisam video tragove ladno bih krenuo. Jeste da je sve na osiguračima ali ajd ga znaj. Onda nabavim hormonsku pacolovku, skoro godinu dana nije bilo posete i sad skoro dođe jedan i pravo na pacolovku, spljeskala ga ko palačinku. Opet sve proverim i nađem da je ipak uspeo da dovati jedan kabl i to na mestu gde dodiruje masu ali nije išao dalje jer je osetio hormonski mamac i to mu je presudilo.
Dakle opreza nikad dosta, ako ništa drugo a ono bar ne zaboravljajte da iskllučite glavne prekidače.