Nautika opšta... > Iskustva sa vode
Pažnja, oprez, upozorenje
MiletaStamat:
Mučenici, mnogi od njih cele godine skupljaju pare za gorivo, a onda u reonu grada, gde ih svi vide, divljaju, da bi bili vidjeni, onda se u blizini Ade medjice ili hotela Jugoslavija, usidre odvrnu muziku i po ceo dan provode opet da bi bili vidjeni. Onda uveče ponovo po gasu da bi se vratili u marinu gde su usidreni. Čast izuzecima koji stvarno vole reku i uživaju na njoj ne praveći smetnju nikome.
sceka:
Osećam se odgovornim da još nešto dodam: ja sam recimo kupio brz čamac da bih mogao maksimalno da iskoristim slobodno vreme koje imam na vodi, da bih mogao da brzo stignem do nekog omiljenog mesta i da na njemu uživam, u povratku jako retko glisiram samo ako žurim zbog nečega. Volim prirodu Dunava ali za kupanje mi više prija Sava, tako da su mi omiljena mesta na Dunavu od Kineskog mosta pa uzvodno a na Savi iznad Ostružničkog mosta. I jedno i drugo mesto je udaljeno od moje marine barem 18km što je meni u laganoj vožnji oko 2 sata (obe lokacije su uzvodno) a u brzoj vožnji oko 20min (Dunav) ili 1 sat (Sava, sa glisiranjem od Ade Međice)
Kako to izgleda sa moje tačke gledišta, Dunav je veliki, širok i zaista ima mesta da se manji ili sporiji čamci obiđu na većem rastojanju i tu zaista nema opravdanja da se prolazi blizu njih, međutim na Savi je drugačije: uža reka, malih čamaca svugde (samo pogledajte koliki je broj čamaca koji plutaju po sredini reke), mislim na potez od Ade Međice do Ostružničkog mosta (a i posle njega) i ponekad je jako teško se provući između njih! Postoji i mogućnost da se oduzme gas i uspori ali pazite gliseri prave najveće talase u trenutku ubrzavanja i oduzimanja gasa! Tako da time možete napraviti više štete nego koristi a pogotovo ako iza vas ide drugi gliser koji ne može da pretpostavi da ću ja da naglo oduzmem gas!
Mene najviše nerviraju ljudi koji voze gliser ne trimovan kako treba kada su na pola puta da izglisiraju i samo oru vodu i dižu enormne talase i oni koji daju gas i počinju sa glisiranjem a ne sačekaju da prođu parkirane/usidrene čamce, doduše nekad je to nemoguće pa ja se onda trudim da to uradim kada ima najmanje takvih čamaca u mojoj blizini jer verujte ni ja ne volim da se ljuljam na takvim talasima i onda se trudim da i nikome ne napravim isto!
Sve u svemu ovakvi forumi i njihovi članovi treba da služe za podizanje opšte nautičke kulture i znanja kako bi na vodi bilo što manje takvih neprijatnosti. Treba da naučimo i druge da se ponašaju odgovorno, bezbedno i da i drugi imaju prava da uživaju na reci a ne sebično samo ja a za druge me baš briga!
Pozdrav. hi
Nidza:
E bas prosli vikend plovih Savom i svratio sam i kod nekih prijatelja na splav i toliko ima talasa, da sam prvih pola sata vise gledao u vezani camac, konopce i bokobrane, nego uzivao sa prijateljima, mirniji bih bio na sidru, cini mi se, nego uz bok splava. Verovatno zato sto negde uzvodno od dalekovoda i prestaje zabrana glisiranja pa odatle svi nadoknadjuju koji su u prolazu, a onda je tu i aktuelan moto-nauticki sport - skijanje, banane, skuteri,...
Slazem si i ja da bi trebalo da se odmakne od drugih camaca i marina pa tek onda izglisiravati, kako sam i sam ranije vozio gliser/gumenjak, to sam uvek postovao. I da, slazem se sa komentarom da razumem da neko prodje glisirajuci (cak i sa velikom jahtom), tik uz nase plovilo na uzim dedonicama reke, ali npr na sirokom delu Dunava u Beogradu, to mi bas i nije jasno.
Priznajem da sam na gumenom camcu i sam cesto procenjivao kada da nosim na ruci sigurnosni prekidac - najcesce na osnovu odabrane rute puta i vremenskih uslova/velcine i oblika talasa, vetra,..., ali posle posle par iskustava na talasima, poceo sam nekako da nosim u svim situacijama. Prvo jer nisu sve situacije ocigledne, a pogotovo na moru. Desava se da jedan talas u nizu bude znacajno veci od ostalih i to ume jako neprijatno da iznenadi, pogotovo ako vas uhvati po malo bocno sa krme, ako to ne ispeglate upravljacem, moze se zavrsiti vrlo lako prevrtanjem ili ispadanem iz camca (ovde se u potpunosti slazem sa komentarom da stajanje uz konzolu umesto sedenja sa cvrstim osloncem u toj situaciji uopste ne bi doprinelo bezbednosti). A ako se nadjete vec u situaciji sa konstantnim talasima sa krme koji imaju znacajnu velicinu u odnosu na dimenzije vaseg camca, onda je to uporno ispravljanje kormilom jako zamorno na duzi period.
Ovo sa talasima je samo jedan primer detaljnije opisan, a evo vam par samo nabrojanih ukratko koja sam imao prilike ili da dozivim ili da vidim druge da dozive ili da cujem od drugih, ako vam ne padaju na pamet:
- udaranje noge vanbrodskog motora u voznji u naper tik ispod vode (skoro trenutno zaustavljanje) ili nasukavanje u brzini
- zdravstveni problem upravljaca camcem (srcani ili mozdani udar, suncanica, epilepticni napad, ...)
- izbacivanje/ispadanje iz camca usled preostrog zaokreta
- ni krivi ni duzni, a drugi camac udari u vas i izbaci vas iz camca
- losa procena (razno - talasi, vetar, brzina, nesikustvo, nestanak goriva u toku glisiranja)
- sigurnosna zastita novijih motora detektuje kvar na vasem motoru i naglo vam smanji broj okretaja ili iskljuci motor, a vi ste u tom trenutku u glisiranju (mislim da je to cak neko sa nasih foruma ovde iskusio)
- pijanstvo (alkohol)
- neodgovorna posada - nekim ljudima jednostavno ne dopire do glave sta im se kaze, oni znaju najbolje, takve najbolje ne primati na camac vise, ako se vec jednom opecete - potencijalno vrlo opasne situacije
- ...
ivankoni:
Bojim se da ovakva upozorenja/sugestije nemaju neku značajnu svrhu, jer bahati i bezobzirni sigurno ne čitaju ovakve forume.
Nidza:
Ja sebe ne smatram bahatim i neodgovornim, a kao sto napisah, do nekog trenutka nisam redovno koristio sigurnosni osigurac oko ruke. Pa neka i ne citaju svi ti bahati i neodgovorni, ali ako bar nekog od citalaca foruma spasi materijalne stete, zdravlja ili cak zivota, onda je ovih nasih par redova puno znacilo. Uostaom ima i ona nasa izreka - "Pametan uci na tudjim greskama, a budala na svojim".
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju