Nautika opšta... > Iskustva sa vode

Iskustva sa vode

<< < (11/13) > >>

LSI:
Да ли смо данас ставили тачку или три тачкице, то ћемо видети али ја сам данас имао леп дан на води.

Као што сам писао о томе раније, имао сам проблем с радом мотора чији узрок нисам могао да одредим. Нећу сад понављати све што сам раније писао, а поготову немам намеру да износим све што су ми познаници наводили као могуће узроке.

Искрено, ја сам се највише плашио да ми се мотор прегрева и да долази до блокаде мотора. Ипак, није се радило о томе.

Дакле, да кренем причу од почетка.

Како ја нисам вичан мајсторлуцима, јуче сам позвао мајстора Роберта, из Земуна, и замолио сам га да пође са мном у Сланкамен и да на води види о чему се ради па иза тога да видимо како ћемо проблем отклонити.

Данас смо, Роберт, његов колега, Никола, и мој син, Небојша и ја отишли до Сланкамена...

Јој, не могу да наставим, а да се не осврнем на оно што смо затекли тамо...

Дивно сунчано преподне, вода у опадању, на нивоу који је био очекиван тамо негде, сада већ давно прошлог, јуна ове године, вода мирна, без ветра...
Мир и тишина. Прелепо. Буцови се избацују поред самих понтона, само да човек испружи руку и ето...

Али да се вратим чамцу и мотору и мојим мајсторима.

Идеја је била да се провери карбурација и по потреби да се скину сва три карбуратора и однесу у радионицу на чишћење. Ипак, мајсторима се допала хладовина на нашем понтону (видећете на слици) и под будним оком мог сина, растурили су сва три карбуратора.

Пре расклапања, рекли су ми да је уобичајено да први, најнижи карбуратор буде и најзапрљанији, а друга два нешто мање.
Али како су мени целог живота говорили да нисам као остали, тако ни моји карбуратори нису као остали.

Да нисам био и да нисам видео својим очима, никад не бих поверовао мајсторима!
Људи, толико ђубрета и то највише у оном трећем, највишем карбуратору!

Кад помислим да је мотор радио вероватно мање од 20-25 сати укупно и да сам потрошио нешто више од 20 литара горива, онда не могу а да не поставим питање: - Шта ми то купујемо на нашим бензинским пумпама?

Да не дужим, после детаљног чишћења карбуратора, уследила је поновна монтажа и пробна вожња.

Та шта да вам причам? Иде чамац као нов! Са три одрасле особе ( око 70-75 кг сваки), уз Дунав брзина 22 км/ч, а низводно 28 км/ч при пуном гасу. Нема штуцања, нема трзања, нема гушења.

Гушио сам се само ја од среће што није било ништа озбиљно и што сам имао среће да је Роберт одлучио да изађе на терен без много наговарања.

Захваљујем се и њему и његовом колеги Николи на одвојеном времену и труду.

Захваљујући њима, мој чамац је опет у употребном стању.

Остаје да послушам још неколико њихових савета и надам се да за дуже неће бити поново потребе за интервенцијом стручњака.

DuleN:
Zaista se radujem sto su ti sredili motor, ali moram da se osvrnem na jednu stvar, koja me je zaista sokirala:
Posto sam bio slucajni svedok ciscenja Lakijevih karburatora, nije me iznenadilo to sto su dizne bile prljave, sto je imalo prljavstine u karburatoru,... ali prvi put sam u zivotu video dva zacepljena creva za dovod goriva u karburator !!! Ej, majstor pola sata gura da procisti crevo i ne moze da progura... Kad je progurao, a onao kao bitumen... Ma cudo jedno... Da nisam gledao svojim ocima, ne bih poverovao...

Laki, aj sad sa srecom da vozis ladju i da ne zoves nikakve majstore bar do 2020 godine  25648 114

LSI:
Вала баш, што каже Дуле - ово се не виђа често.
То је био и коментар мајстора. Али ето, догађа се...

srsa:
Изгледа да у бензину најмање има бензина.  kuku     Лазо да чујемо те савете мајстора.  f85  И јел поправисте оне труле даске на понтону, или је то замка за непожељне?  hvauWJRFKLADSHF

LSI:
Ух, Срсо, ово о даскама је "испод појаса" - не могу да се одбраним.
Какви црни непожељни?
Али догодило се. Само кад Сања није горе прошла.

А даске... већ следеће недеље су ме дочекале нове.

Е сад, савети...

Кад се седи с мајсторима, с људима који имају искуства, свашта се чује за пар сати.


На пример, мајстор је приметио да имам пластични резервоар за гориво.
Подсетићу на то да ми је речено да по завршеној вожњи и гашењу мотора треба да завијем одушак и да га поново отворим кад хоћу да поново стартујем мотор.
Е, Роберт саветује да се одушак на пластичном резервоару не затвара јер може да дође до надимања због испаравања у затвореном резервоару.
Рекао бих да то има смисла.

Имајући у виду да ја повремено користим чамац и да су паузе између вожњи дуже од неколико дана, понекад и пар недеља, препоручио ми је да мотор не гасим окретањем кључа. Његов савет је да, кад пристанем, откачим црево за довод горива и да пустим да мотор стане након што потроши сво гориво које је заостало у цевима и карбураторима. У том случају, мања је вероватноћа да у периодима кад мотор не ради, дође до испаравања горива и таложења какво смо данас видели у дизнама и по телу кућишта сва три карбуратора.
То што смо ми видели и што су они на једвите јаде уклонили, личи на згуру, спржене остатке металних опиљака... Ко зна шта све стављају у гориво?

Роберт ми је променио трим чамца за једну рупу. Сад чамац брже подиже прамац при поласку и при вожњи је мање уроњен, боље клизи по води.

Рекао ми је и да је добар предлог који ми је ДулеН дао, да уградим проточни филтер за гориво, ма како он деловао рогобатно и велико. Он није јефтин али уградићу га јесенас кад извадим чамац из воде.

Кад чамац буде на приколици, довршићу и инсталацију електричних водова и потрошача како би ми прорадило сигнално светло на крми и како би прорадио обртомер. Намеравам да набавим и неку сирену - да могу да се јавим људима кад их видим на води...

И ето, било је тога што је мени занимљиво и о чему ћу водити рачуна.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju