Opšta...Tu smo... > Ako neko zna ...

Iz Holandije - vodom

(1/4) > >>

zankiki:
Ne znam ima li slična tema, ali nešto razmišljam na ovu stranu, pa hajde da vidimo ima li neko iskustva. Aleksa je lepo na drugoj temi objasnio sve o carinama, potrebnim papirima i ostalo... Međutim, mene "svrbi" neki brodić odande, 10-11 metara, širine naravno preko 3 metra, i onda otpada prevoz putem, ostaje voda.

Ne planiram tako nešto ove godine, možda ni sledeće, ali u sledećih nekoliko vrlo verovatno, pogotovo ako čujem neka pozitivna iskustva, zato se i raspitujem.

Na to gledam kao na životno iskustvo, jer se nema često, ili skoro nikad, prilika da čovek prođe brodom kroz pola Evrope. Ne bih sad ulazio u polemiku oko toga da taj polovni brod može da se pokvari, i da treba da bude u bar solidnom stanju, tako nešto se podrazumeva. Ono što me zanima je sledeće:

1. Koliko je vremena potrebno odvojiti za tako nešto? Recimo da ostavimo nedelju dana za put tamo i kupovinu + još koliko je potrebno da se vodom spusti? Pretpostavljam da bi moglo da se odradi za 20-ak dana, ako ništa ne iskrsne?

2. Znam da kroz Austriju ima gomila prevodnica i brana, kakva je situacija još uzvodno?

3. Koliko ljudi planirati za tako nešto? Pretpostavljam da bi recimo troje bilo taman.

4. Koliko novaca planirati za tako nešto? Benzin + prevodnice + još koji troškovi? (bez carine i ostalog, to je Aleksa objasnio)

5. Ono najbitnije, verovatno bi trebalo gledati samo u određenom delu Holandije, iz kojeg se lako stiže na ovu stranu?

6. Ono naj naj naj bitnije, da li se uopšte isplati razmišljati na ovu stranu? Čini mi se da sam čitao da je neko to već radio, ali nisam siguran......

Mezija:
Moje razmisljanje je veoma slicno , mada je i Belgija u tom razmisljanju.
Misli da je neko vec pisao o putu i da moze da se stigne za 25 dana plovidbe , a da se ipak nesto vidi i uziva u samoj plovidbi.
Razgovarao sam sa Zoletom jednom prilikom i troskovi su isti kao i kopnom ugrubo oko 2000 do 2500 .
Sto se mene tice ja bi verovatno prodao taj camac pa cak i za novce za koje bi ga kupio bez uracunatih troskova . Videti pola Evrope sa reke  i kanala je neprocenjivo.
Troje je ok mada je bitnija slozna i tolerantna posada makar i sa dva clana.
Holandija je povezana kanalima a po povrsini manja od Vojvodine tako da mislim da nije bitno gde , eventualno zbog oblika i namene camca gledati u oblastima blize moru ili u unutrasnjosti.

Alexa:
http://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/85149-od-amsterdama-do-zrenjanina-brodicem/

Mislim da i ovde ima ta tema. Koliko znam, cak dve ekipe su napravile taj poduhvat i opisale ga. Potrazite temu, ima jako korisnih iskustava  thumbup

Alexa:
Evo:

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,11259.msg122154.html#msg122154

Arsa:
Razmišljam i ja o toj temi.

Verovatno ću, ako bog da, to realizovati za par godina. Za tu priču planiram 45 dana. Na put bi krenuo sa svojim prijateljem koji je mašinista na brodovima koji često plove put Holandije i Ukrajine.

Moj cilj je kupovina broda sličnog onog koji sam prodao Zoranu. Veći mi nije potreban. (Nešto razmišljam, možda i ne odem u Holandiju, već ga otkupim nazad, ako se dogovorimo  roll4).

Glavni problem bi nam bio kako sa takvim brodom savladati brzu Rajnu i spustiti se do Dunava. Jedna od opcija je da se privežemo za neki od brodova čije posade moj drug Laki poznaje. To bi nam znatno skratilo vreme puta. Ipak ako se tako nešto ne ostvari spremamo se da polako idemo i sigurno dođemo do Dunava ne opterećujući motor ili motore.

Ono što prethodi svemu jeste izbor i kupovina broda. Tu planiram da angažujem neke prijatelje čija deca sada žive u Amsterdamu. Potrebno mi je njihovo mišljenje, procena stvarnog stanja plovila i pomoć u prevođenju tokom razgledanja i eventualnih dogovora oko kupoprodaje. Znači na put bih krenuo tek nakon sužavanja izbora na recimo, desetak brodova koji se nalaze u, ili okolini Amsterdama. Ne bih išao na sever pošto je to još 500 km i veći trošak.

Elem, po sužavanju izbora, sednem u avion, odem tamo, sve pogledam i lično se uverim u stanje broda, završim sve oko kupovine i ostale papirologije potrebne za put, vratim se u Srbiju, ili pozovem Lakija, platim mu put, i krećemo u avanturu.

Nije sve baš tako prosto. Treba birati vreme kada su vode čije struje treba savladati, najslabije, pratiti vremensku prognozu, pripremiti se materijalno i psihički za put, a ujedno i gađati vreme kada Laki ne plovi. Ono što je meni prednost i velika vrednost, jeste Lakijeva rešenost da zbog mene žrtvuje minimum mesec dana bez naknade.

Voleo bih da tu akciju sprovedem za 2-3 godine, ali za sada sve ostaje u planovima.

Neću da otvaram političku diskusiju, ali dok je ove lopovske vlasti, ja nemam nameru da ulazim ni u kakve avanture kupovine broda. Vozaću se nekakvim šikljama dok im ne vidim leđa. Znam ja da uživam na mnogo načina.  114

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju