Nautika opšta... > Nautičke reportaže

KONAČNO NA RECI

<< < (2/118) > >>

Bakara:
Bravo za plovidbu, a i za slike! Kojom brzinom uspeva ova pasara da ide uzvodno sa osmicom, da li ste merili mozda?

DuleN:
Sta drugo reci osim SRECNO !!!!

MiletaStamat:
Hvala svima, biće još slika, juče nisam stigao da postavim. Ne znam baš koliko Pasara ide uzvodno, probali smo na telefonu da izmerimo na GPRS pokazuje da pod punim gasom uz Dunav maksimalno može 10 km, sad da li se to tako može tačno izmeriti nemam pojma. Možda može da se postavi neki brzinomer na ovoj mojoj Yamahi, ali otom potom. A da smo uživali, baš jesmo. Motor radi Lazo kao singerica, na početku rada u prvih 10-tak minuta malo kao  zeza sam smanji gas kao da ne prihvata dovoljno goriva nekoliko sekundi, što bi rekli trokira, pa se onda vrati u normalan rad, tako nekoliko puta i kasnije radi bez problema. Zamenio sam svećice, isto je, e sad ne znam da li treba možda očistiti karburator. Još se upoznajem sa motorom tako da ne znam baš puno o tome. Da li je neko imao sličnog iskustva.

LSI:
Прво, сваки мотор после стартовања требало би оставити бар неколико минута да ради у месту на леру (уз активиран сауг).
То помаже да се мотор лагано, без оптерећења загреје на нормалну радну температуру.

Друго, кад мотор не ради, а посебно ако прође извесно време, што је код нас "викенд и месечара наутичара" најчешће случај, може да се деси и да услед високих температура гориво испари из доводне цеви. Тада може да се деси да мотор, нарочито при додавању гаса али и без тога, повлачи ваздух из црева.

Чуо сам да се то дешава и кад су доводна црева нова, а не само стара.

Једини лек, ако је то у питању, јесте да се сав ваздух из доводне цеви и пумпице избаци и да чисто гориво улази у карбуратор.

Уколико се не ради о томе, онда треба погледати карбуратор.

Ја нисам нешто посебно око карбуратора имао посла и не знам али само могу да претпоставим да су Чеја и Ратко, из Галија Наутике, а касније Пека, из Бановаца, приликом сервиса, обратили пажњу и на карбуратор и урадили оно што је требало.
Међутим, имајући у виду могуће нечистоће у гориву, без обзира на то шта су мајстори радили, можда је потребно поново погледати и очистити карбуратор.

LSI:
Што се тиче брзине, с тим мотором од 8 КС и с тим коритом, ма колико додавао гас, узводно ће брзина тешко бити већа од 10 км/с на Дунаву.
На Сави, можда, километар-два већа.

Низводно, може се на Дунаву очекивати брзина до 13-14 км/с.

Зато, најтоплије препоручујем да се мотор држи на пола до две трећине гаса. Тада ради тихо и мирно, а брзина узводно за пасару биће између 6 и 8 км/с. Мотор ће при таквом раду трошити најмање горива. По мени, аутономија би могла да иде и до 10 сати вожње.
Возећи под пуним гасом, потрошња се знатно повећава и аутономија би могла бити знатно мања (можда и мање од 5 сати).

Како год возио, препоручујем увек један канистер од бар 5 литара горива да буде у резерви. Резерву треба редовно мењати - освежавати (неки умеју да ставе канистер у бокс и забораве на њега а није добро за гориво да стоји дуго).


Ово су нека моја запажања. Како сам ја све заједно провео веома мало сати на води, можда моје закључке не треба узимати као правило. Зато на овом форуму има и много искуснијих, па нека и они кажу своје мишљење.

А највише ће показати и најбољи учитељ биће време...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju