Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Dozvola za UMC

<< < (12/20) > >>

zoki_ns:
Mogu da kazem da je šteta što je polaganje samo formalnost i da se polaze bez ijednog pitanja, s obzirom da je puno ljudi došlo bez ikakve pripreme a pri tom nisu nista pitani. To je vise neka diskusija u kojoj ucestvuje ko zeli, a ko ne zeli samo dobije papir :)
Ipak bi trebalo proveriti bar najosnovnije stvari..

Kabe:
Khm, mislim da nisi dobro shvatio Zoki. Ja nisam nigde napisao da su ljudi polagali bez ijednog postavljenog pitanja. Svakom je postavljeno nekoliko komada i znanje je bilo "podeljeno". Neki su bili bolje, neki lošije spremni. Ispitivač nije bio isključiv i negativan već naprotiv pozitivan i neka pitanja koja su bila lošije odgovorena sam je na licu mesta objasnio.

Kada je reč o ovakvom načinu pristupa, postavlja se pitanje da li kriterijum može da bude oštriji?

Ja ne bih krenuo od pooštravanja kriterijuma već od poboljsanja edukacije. Krenuću od svog ličnog primera.

Ja sam osoba koja pre ideje da bi volela da poseduje svoje plovilo i urednu dokumentaciju nije imala mnogo kontakta sa vodom i kompletnim okruženjem sem turistički u nekoliko navrata. Postavilo se veoma nezgodno pitanje kao rebus, odakle početi? Kupiti čamac, motor? Učiti? Voziti? Učiti pa kupiti čamac? Steći iskustvo na vodi pa polagati? itd.

Da se ja pitam, svima koji uopšte imaju želju da se bave polaganjem, treba omogućiti teoretsku i praktičnu obuku u realnom okruženju, ponuditi adekvatnu literaturu. Formirati ispitna pitanja, testove kao za polaganje nekih drugih stvari itd. Samim tim, stekla bi se i mogućnost za povećanjem kriterijuma. Sve ostalo je loš pristup. Cilj je povećati znanje i nekog pravilno osposobiti za upravljanje.

I na kraju, dodaću najbitnije, a to je da ko želi da nešto nauči neće birati sredstva. Ja sam pored tri knjige iz kojih sam se edukovao o materiji (sa zadovoljstvom), nekoliko meseci čitao teme na ovom forumu. Na njemu se mogu (srećom) pročitati predivne stvari koje se ne mogu pronaći u knjigama. Reč je o realnom iskustvu svih članova koji su bili nesebični da ponude isto svima. To je nešto što takođe nema cenu.

Pored tih stvari, pročitao sam i mnoge druge koje su mi pomogle da iako nikad nisam bio na vodi zvanično donesem neke ispravne odluke šta bi meni prijalo od plovila, motora, kakvu marinu odabrati u tom okruženju i na kraju sam napravio izbor.

 a0335

zoki_ns:
Sve je to na mestu što si rekao. Naravno da je do nas samih i ko koliko zeli da se uputi u materiju...
Ja kazem kako je bilo kada sam ja polagao u cetvrtak gde je nas 10 bilo napolju i čovek se zaista trudio da kroz razgovor sa grupom ljude sto vise pripremi za neke buduće situacije, ali odgovaranje je bilo grupno pi pricipu ko se javi, tj. ko je hteo nesto da kaze rekao je, ko nije nije morao ništa...
A u razgovoru sa ljudima pre polaganja sam saznao da je bilo ljudi koji ništa nisu ni pročitali a neki ni ušli u čamac.
Ne kazem ja da oni neće pre nego što budu krenuli da koriste naučiti, ali i kad se polaže za auto nije da se prvo dobije dozvola pa onda polažu testovi  jh

budens72:
Moje lično mošljenje je da se dozvole za UMČ kod nas "dobijaju" na smešan način... mislim da bi kriterijumi morali biti daleko oštriji i da se dozvole ne mogu deliti tek tako već da kandidati MORAJU da pokažu znanje iz propisa koji važe na plovnim putevima,osnovi navigacije, zatim veslanje,plivanje poznavanje osnovnog znanja iz pružanja prve pomoći itd...


obzirom na način na koji se kod nas dobija dozvola za UMČ,mi imamo sreće da se na našim vodama ne događaju češće nesreće, Bogu hvala!

Kabe:

--- Citat: zoki_ns  02, 06, 2019, 08:17:12 pre podne ---Sve je to na mestu što si rekao. Naravno da je do nas samih i ko koliko zeli da se uputi u materiju...
Ja kazem kako je bilo kada sam ja polagao u cetvrtak gde je nas 10 bilo napolju i čovek se zaista trudio da kroz razgovor sa grupom ljude sto vise pripremi za neke buduće situacije, ali odgovaranje je bilo grupno pi pricipu ko se javi, tj. ko je hteo nesto da kaze rekao je, ko nije nije morao ništa...
A u razgovoru sa ljudima pre polaganja sam saznao da je bilo ljudi koji ništa nisu ni pročitali a neki ni ušli u čamac.
Ne kazem ja da oni neće pre nego što budu krenuli da koriste naučiti, ali i kad se polaže za auto nije da se prvo dobije dozvola pa onda polažu testovi  jh

--- Kraj citata ---

Znači Zoki, ti si hteo da se "provučeš" i ne prijaviš da si polagao i položio? :D Aaaa, sada ćemo da ti uračunamo minus...

Šalu na stranu, postoji mogućnost da je vaš ispitivač bio "tolerantniji".

A tvoja poslednja rečenica upravo objašnjava besmisao ove priče i ono što sam ja objasnio da se mora krenuti od temeljne obuke i znanja pa tek onda resto...

Tako da mislim da se u globalu svi slažemo oko nekoliko stvari:

- Polaganje ne sme biti ofrlje i lako kako je to slučaj sada
- Obuka mora biti adekvatna i omogućena
- Literatura mora biti obezbeđena, čitka i precizna (ovo čitka odnosi se na zbunjujuće delove u udžbenicima koji su iz 1456. godine, sa sve delovima koji se tiču i morskog saobraćaja koje navodno ne treba učiti)

Kompletna ova materija kao što reče budens, nije zezanje. U pitanju je ne život, nego životi i sa time nema zezanja.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju