Autor Tema: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format  (Pročitano 5609 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« poslato: 24, 01, 2016, 16:35:06 posle podne »
Nabavio sam lep projekat broda 10x3.3m. Kompletan projekat,tehnicka dokumentacija i tehnicki crtezi su na papiru A3 formata. Potrebno mi je prebacivanje u Autocad radi secenja na cnc plazmi. Da li neko zna nekog ko se time bavi? U prilogu stavljam primer jrdnog crteza da bi znali o cemu se radi.
« Poslednja izmena: 24, 01, 2016, 16:56:03 posle podne od strane oblak »
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #1 poslato: 24, 01, 2016, 19:39:15 posle podne »
To ne bi trebao da bude problem za ACAD zavisi samo koliko toga i sta  imas...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #2 poslato: 24, 01, 2016, 19:58:39 posle podne »
To ne bi trebao da bude problem za ACAD zavisi samo koliko toga i sta  imas...

U principu dovoljna je strana sa oplatom korita(2 strane), oplata nadogradnje, krovovi i paluba. Oko 5-6 stranica ukupno.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #3 poslato: 24, 01, 2016, 20:10:07 posle podne »
Moze moram da vidim...cujemo se
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #4 poslato: 24, 01, 2016, 20:20:40 posle podne »
Odma da te pitam jel si razgovarao sa nekim ko to sece...jel traze samo crtez ili komplet"cuting files"tj krojne liste u odnosu na materijal...najvise vole da seckaju iz corela...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #5 poslato: 24, 01, 2016, 20:22:31 posle podne »
Odma da te pitam jel si razgovarao sa nekim ko to sece...jel traze samo crtez ili komplet"cuting files"tj krojne liste u odnosu na materijal...najvise vole da seckaju iz corela...
Nisam, zvacu sutra u toku dana da vidm koji format treba al obicno kad je projekat iz inostranstva ide cuting files...
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #6 poslato: 24, 01, 2016, 21:11:13 posle podne »
Moram da pogledam pa cu ti reci...u ACAD-u cuting files mora da bude u polyline-u u boji za secenje ili pisanje(gravura rebara,pozicija...)bez preklapanja ravnih linija,dodirnih tacaka itd inace nece laser da ga prati...neko trazi sve a neko samo ACAD pa to dalje u odnosu na materijal
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #7 poslato: 24, 01, 2016, 22:15:02 posle podne »
Moram da pogledam pa cu ti reci...u ACAD-u cuting files mora da bude u polyline-u u boji za secenje ili pisanje(gravura rebara,pozicija...)bez preklapanja ravnih linija,dodirnih tacaka itd inace nece laser da ga prati...neko trazi sve a neko samo ACAD pa to dalje u odnosu na materijal
Ja se uopste ne razumem u taj deo, zvacu da vidim sta im je potrebno da bi sekli. Jel ima neko ideju gde je naj povoljnije seci limove?
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #8 poslato: 24, 01, 2016, 22:18:28 posle podne »
Ne seku se rebra, samo oplate dna, boka, oplata kabine sa palubama i krovne palube...Projekat je radjen za ovaj brodic samo je deplasmaneskog korita.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #9 poslato: 24, 01, 2016, 22:48:16 posle podne »
Raspitat cu se ja u rakovici kod mene ima waterjet(bivsi dmb) seku usluzno(ako stignem)...od letos u jeep-u 150din/min...zaboravio brzinu al mi nesto ispadalo mnogo skupo skoro kao tabla lima pa sam brusilicom...kolko je debeo lim 3mm ili 4....i iza manastira u rakovici pre kruznog puta sa desne strane ima reklama al nisam bio...ako me nanese put na tamo pitam sve...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #10 poslato: 24, 01, 2016, 23:19:26 posle podne »
Raspitat cu se ja u rakovici kod mene ima waterjet(bivsi dmb) seku usluzno(ako stignem)...od letos u jeep-u 150din/min...zaboravio brzinu al mi nesto ispadalo mnogo skupo skoro kao tabla lima pa sam brusilicom...kolko je debeo lim 3mm ili 4....i iza manastira u rakovici pre kruznog puta sa desne strane ima reklama al nisam bio...ako me nanese put na tamo pitam sve...
korito i palube 4, oplata dna 5mm
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #11 poslato: 24, 01, 2016, 23:28:27 posle podne »
pitam sutra sve.Lep ti ovaj plavi prototip...po onom papiru vidim da je krma malo drukcija i pramac nece bas toliko biti uzdignut vec malo neznije...cujemo se 114
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #12 poslato: 25, 01, 2016, 12:16:01 posle podne »
 kuku u rakovici to vise ne radi...banke oduzele masine...ostaje ti waterjet mladenovac i cnc u bivsem jeep-u na pancevackom putu sad je neki fero...(zaboravio)
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #13 poslato: 26, 01, 2016, 00:47:11 pre podne »
Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format ne moze da se izvrsi prostim fotokopiranjem-skeniranjem i  inport-ovanjem u AutoCAD crtez iz prostog razloga zato sto je duz u ACAD-u jednodimenzionalna tj. ima samo duzinu za razliku od fotokopije-skena gde duz ima dve dimenzije duzinu i sirinu tj. sirina linije je osenceno polje u kome je tesko smestiti kursor na tacnu srednju poziciju a svako odstupanje na toj sirini moze da ima za posledicu odstupanje u realnoj velicini i po nekoliko santimetrima i samim tim crtez  u ACAD-u odstupa od realne velicine po projektu. Ne radi se tu o tome da li ce korito biti duze ili krace  par santimetara vec se radi o tome da se skrojeni limovi, recimo, dna i boka nece poklapati po duzini linije zajednickog spoja  npr.knika. Postupak razvijanja oble forme limova, dna, boka, palube itd. u ravnu formu table lima zove se trasiranje. Ja sam to radio za moj brodic i znam koliko je to komplokovan proces.

Ali ako sam dobro video prilozenu fotografiju crteza boka sa kotama karakteristicnih tacaka i na bazi  toga je moguce uraditi crtez u ACAD-u i time imati e-fajl  na osnovu koga se na CNC masini moze izvrsiti precizno secenje. Meni su secenje obavili u JEEP-comercu ali to je bilo davne 2008. Obzirom da se usluga secenja placa po duznom metru preporucujem da se ukupna duzina svih linija za secenje precizno izmere pre odlaska na razgovor i dogovor  (fizicka duzina jeste apsolutna velicina ali moze da bude i relativan pojam u zavisnosti od onog ko je meri)

Da napomenem da je veoma slican brod, kao na tvojoj prilozenoj slici, svojevremeno uradio Dragan iz Smedereva (tel  063/701-81-51) (za naseg nekadasnjeg clana Lunu, taj brod je na vezu u Visnjici) pa mozes eventualno da ga pozoves i razgovaras sa njim.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
« Odgovor #14 poslato: 26, 01, 2016, 13:03:13 posle podne »
Tule...te elektronske akrobacije od skeniranja slikanja itd jednostavno nisu upotrebljive za daljnji ozbiljniji rad...iskotiran teh crtez na papiri identicno se radi u acad-u i odatle moze po potrebi da ide u potrebnu formu za daljnju obradu...Trasiranje broda je crtanje kompletnog korita broda u razmeri 1:1 i dalje se iz tog crteza vade potrebni elementi uzduzne i poprecne konstrukcije i vade pozicije za daljnje ukrajanje i razvijanje oplate itd itd...
                 Zadnje pravo trasiranje na kom sam ucestvovao(jedan deo) je bilo u bivsem brodogradilistu "Tito" a radilo se na brodu za prevoz voca i povrca....Sad je trasiranje preslo u elektronsku formu i jedan od zanata u brodogradnji koji lagano odumire i crtanje na materijalu ili nedaj boze razvijanje oplate vecini predstavlja problem pa cnc opcije dodju kao spas...Kome treba pomoc oko toga tu sam...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!