E, ovako treba... > NAUTIÄŒKA DISKUSIJA
Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format
oblak:
--- Citat: Zoran T 24, 01, 2016, 22:48:16 posle podne ---Raspitat cu se ja u rakovici kod mene ima waterjet(bivsi dmb) seku usluzno(ako stignem)...od letos u jeep-u 150din/min...zaboravio brzinu al mi nesto ispadalo mnogo skupo skoro kao tabla lima pa sam brusilicom...kolko je debeo lim 3mm ili 4....i iza manastira u rakovici pre kruznog puta sa desne strane ima reklama al nisam bio...ako me nanese put na tamo pitam sve...
--- Kraj citata ---
korito i palube 4, oplata dna 5mm
Zoran T:
pitam sutra sve.Lep ti ovaj plavi prototip...po onom papiru vidim da je krma malo drukcija i pramac nece bas toliko biti uzdignut vec malo neznije...cujemo se 114
Zoran T:
kuku u rakovici to vise ne radi...banke oduzele masine...ostaje ti waterjet mladenovac i cnc u bivsem jeep-u na pancevackom putu sad je neki fero...(zaboravio)
tule:
Prebacivanje planova za brod sa papira u elektronski format ne moze da se izvrsi prostim fotokopiranjem-skeniranjem i inport-ovanjem u AutoCAD crtez iz prostog razloga zato sto je duz u ACAD-u jednodimenzionalna tj. ima samo duzinu za razliku od fotokopije-skena gde duz ima dve dimenzije duzinu i sirinu tj. sirina linije je osenceno polje u kome je tesko smestiti kursor na tacnu srednju poziciju a svako odstupanje na toj sirini moze da ima za posledicu odstupanje u realnoj velicini i po nekoliko santimetrima i samim tim crtez u ACAD-u odstupa od realne velicine po projektu. Ne radi se tu o tome da li ce korito biti duze ili krace par santimetara vec se radi o tome da se skrojeni limovi, recimo, dna i boka nece poklapati po duzini linije zajednickog spoja npr.knika. Postupak razvijanja oble forme limova, dna, boka, palube itd. u ravnu formu table lima zove se trasiranje. Ja sam to radio za moj brodic i znam koliko je to komplokovan proces.
Ali ako sam dobro video prilozenu fotografiju crteza boka sa kotama karakteristicnih tacaka i na bazi toga je moguce uraditi crtez u ACAD-u i time imati e-fajl na osnovu koga se na CNC masini moze izvrsiti precizno secenje. Meni su secenje obavili u JEEP-comercu ali to je bilo davne 2008. Obzirom da se usluga secenja placa po duznom metru preporucujem da se ukupna duzina svih linija za secenje precizno izmere pre odlaska na razgovor i dogovor (fizicka duzina jeste apsolutna velicina ali moze da bude i relativan pojam u zavisnosti od onog ko je meri)
Da napomenem da je veoma slican brod, kao na tvojoj prilozenoj slici, svojevremeno uradio Dragan iz Smedereva (tel 063/701-81-51) (za naseg nekadasnjeg clana Lunu, taj brod je na vezu u Visnjici) pa mozes eventualno da ga pozoves i razgovaras sa njim.
Zoran T:
Tule...te elektronske akrobacije od skeniranja slikanja itd jednostavno nisu upotrebljive za daljnji ozbiljniji rad...iskotiran teh crtez na papiri identicno se radi u acad-u i odatle moze po potrebi da ide u potrebnu formu za daljnju obradu...Trasiranje broda je crtanje kompletnog korita broda u razmeri 1:1 i dalje se iz tog crteza vade potrebni elementi uzduzne i poprecne konstrukcije i vade pozicije za daljnje ukrajanje i razvijanje oplate itd itd...
Zadnje pravo trasiranje na kom sam ucestvovao(jedan deo) je bilo u bivsem brodogradilistu "Tito" a radilo se na brodu za prevoz voca i povrca....Sad je trasiranje preslo u elektronsku formu i jedan od zanata u brodogradnji koji lagano odumire i crtanje na materijalu ili nedaj boze razvijanje oplate vecini predstavlja problem pa cnc opcije dodju kao spas...Kome treba pomoc oko toga tu sam...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju