Znak pitanja, jer da li je uopšte neko čuo za njih i video bilo koje njihovo plovilo, jer po članku...drž' ne daj, izvoz za ozbiljne kupce.
Imaju sajt koji još nije operativan, a ustalom evo članka sa sajta
http://www.kikindske.net od 19.09.2008
Kikinđanin Mirko Pavlov otvorio brodogradilište u nekadašnjoj hali "25. maja"
Brodovi za severna mora"Marine Design Solution", kikindska firma za izradu brodova, radi već desetak meseci u iznajmljenoj hali koja je nekada pripadala fabrici "25. maj"
aut.Olja Tomin
Mašinski inženjer Mirko Pavlov, jedan od suvlasnika, ispričao je za Kikindske kako je na inicijativu svog kuma iz Novog Sada, odlučio da se oproba u sasvim novoj vrsti posla u odnosu na one koje je ranije radio. Njegova firma koja se bavila izradom mašina za prehrambenu industriju, poslovala je sa poteškoćama zbog velikih problema u naplati, što je bio i jedan od glavnih razloga za pokretanje novog posla. Za Kikindu se odlučio jer naš grad poseduje tehnički obrazovane kadrove za ovu vrstu posla.
- Ova grana industrije je deficitarna u svetu, te uprkos tome što u Vojvodini ima puno sličnih firmi, one nisu jedna drugoj konkurencija. Naše firme su konkurentne onima u Evropi, jer za manju cenu nude brodove dobrog kvaliteta. Brodovi koje izrađujemo su od oko tridesetak metara dužine, uglavnom radni ili turistički. Svi naši proizvodi se rade za izvoz, te postoje garancije i nema problema oko naplate - navodi Pavlov.
Radni brodovi se rade za severna mora, za potrebe ribljih farmi. U "Marine Design Solutionu" za sada svoje proizvode najviše izvoze u Norvešku, Hrvatsku i Crnu Goru. Pavlov navodi da su u toku i pregovori da se počne proizvodnja aluminijumskih patrolnih čamaca za Nigeriju, a istovremeno imaju ponudu za izradu brodova baza za Libiju. Međutim, suvlasnici ove kompanije u razvoju imaju želju da izrađuju luksuzne jahte, kompletno opremljene, jer, kako Pavlov ističe, ova vrsta brodova je najprofitabilnija:
- Da bi se počelo sa ovom vrstom proizvodnje, neophodna nam je nova tehnologija koja je mnogo jednostavnija i ekonomičnija. U pregovorima smo sa jednom novozelandskom firmom koja poseduje tu tehnologiju, kako bismo je nabavili, ali namera nam je i da dobijemo generalno zastupništvo te firme za ovaj deo Evrope.
U ovoj firmi trenutno radi oko dvadesetak zaposlenih a indirektno, kako je istakao, zapošljavaju mnogo više jer za finalne radove - drvenariju i instalacije - angažuju radnike drugih firmi. U narednom periodu planiraju da zaposle još mlađeg kadra, mahom zavarivače, bravare i montere brodova, koje bi dodatno obučili i potpuno osposobili za ovu specifičnu vrstu posla.
Hala na kanalu DTD
Za dalji razvoj preduzeća neophodno je, naglašava Pavlov, izgraditi veću halu. Najbolji prostor za to bi bio negde u blizini kanala DTD jer, kako je naveo, to bi olakšalo distribuciju proizvoda do većih centara, a kanal odgovara toj nameni jer je prohodan i omogućava plovidbu brodova koji su i do 130 metara dužine. On kaže da je već pokušavao da o tome pregovara sa opštinskom upravom, ali to do sada nije donelo rezultate. Širenje preduzeća bi omogućilo i dodatno zapošljavanje što bi svakako doprinelo rešavanju jednog od najvećeg problema naše opštine - velikog broja nezaposlenih.