E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
Senzor temperature vode
zankiki:
Ovo je najverovatnije pitanje za nekoh automehaničara, verovatno ih ima medju nama.
Nabavio sam digitalni merač temperature vode, kako bih zamenio postojeći (samo lampica koja se pali na preveliku temperaturu). Postojeći je bio prevezivan, i definitivno nije ni radio. Žice nisu ni bile povezane na lampicu, nagorele su. Inače, kabel ide sa davača na neku elektroniku koja je ispod table, i sa te elektronike na sijalicu. Pošto ni nemam načina da proverim da li je to ispravno (davač, elektronika), to ću skroz da izbacim i da stavim ovaj digitalni merač.
E sad idu pitanja.
1. Postojeći senzor je šrafljen na glavu motora, znači ne meri temperaturu vode, nego temperaturu glave. Pretpostavljam da je temperatura glave mnogo veća od temperature vode koja se kreće oko 90 stepeni kada je sve u redu. Tako da, opet, pretpostavljam da se ovaj senzor tu ne sme montirati?
2. Ako je odgovor na rpvo pitanje potvrdan, na kom se mestu inače u motoru meri temperatura vode? U našem slučaju, na izlazu iz motora, pre izmenjivača toplote, posle izmenjivača? Da znam koje crevo da sečem i ubacujem senzor.
Gusar:
koji je motor u pitanju...
ako je glava siluminska onda je ona naj osetljivija na povecanje temperature... davac treba staviti tamo gde je konstruktor predvideo mesto nikako smisljati nova mesta tipa crevo i sl...
Darkobp:
Ako bih stavio senzor kao sto ti kazes na izlazu vode iz motora a pre izmenjivaca onda bih se desilo da dok termostat ne otvori tebi bih senzor stojao u hladnoj vodi i ne bih pokazio temperaturu koja je u motoru,pa se recimo moze i desiti da termostat ostane zaglavnjen zatvoren i tebi se motor pregrejava a temperatura tebi na pokazivac recimo 10c
Ja bih senzor ostavio tamo gde ga je fabrika i postavila,ipak je tamo sa nekim razlogom thumbup
Gusarl: ako se dobro secam kod Zankiki-a koliko se secam jos iz Arsinih prica je mariniziran reno-ov motor 1200cc i nekih 40-tak konjica
zankiki:
Sve je rešeno, ja sam se bojao da senzor koji je predvidjen do 130 stepeni stavim na glavu kojoj je temperatura 200-300-400 stepeni, ali se ispostavilo da na tom mestu gde se šrafi davač prolazi kroz glavu vodeni kanal za hladjenje.
Montirano na to mesto, sve OK, hvala na pomoći.
stvlada:
Malo kasnim,al aj mozda nekom drugom zatreba.Kod mene je prethodni motor bio OMC Cobra i posto njegov senzor nikako nije odgovarao trenutnom mercedesovom motoru,porucio sam uredjaj od firme anel koji ima 4 vrednosti i to su: merac broja obrtaja,radnu temperaturu motora,punjenje alternatora i spoljnu temperaturu vazduha.
Senzor sam usrafio na neki brezon koji viri iz glave motora,znaci samo je prislonjen na glavu motora i dobro prisrafljen navrtkom.Glava je aluminijumska i spoljnja tempoeratura glave je kod mene max 85C jer termostat otvara na 85C.Temperatura glave ne moze nikako da bude veca od 120-130 C cak i kad se motor pregreje.Da glava ima temperaturu 200-300C zapalio bi ti se ceo motorni prostor.
Ako ne postoji mogucnost postavljanja originalnog senzora koji je u vidu sonde usrafljen u glavu motora,ok je i ovaj anelov digitalni koji meni vec 2 godine radi bez problema.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju