E, ovako treba... > Yamaha

Yamaha high thrust / visoki potisak

<< < (7/15) > >>

Labud 1258:
Što se Mercury-ja tiče, morao sam da napomenem ali ne menja suštinu posta.

" Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;)  kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)"


Tako je, hajde da uporedimo dve Yamahe 25, standardnu ( ne volim termin "obična" ) i visoki potisak.
Prema zvaničnim ( i svima dostupnim podatcima ) standardni motor Yamaha 25 ima prenos 2.00:1 dok FT ima 2.08:1

Ovde moram da se ogradim. Radi se o trenutno aktuelnim modelima. Možda je ranije bilo drugačije

Izvori :    https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/25-15#specs-compare
              https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/jet-drive-high-thrust/high-thrust#specs-compare

Ja na Hondi koristim , kako oni to zovu Power trust 10" a kako imam i standardnu, razlika je očigledna. Koristio sam obe

Moj zaključak je da je ekonomska isplativost potrošnje goriva prednost Yamahe.

Za istu elisu 12 1/4 x 9  ima značajno manji agregat.

Ljuba:
Vidim da svi pominju HT kao oznaku za High Thrust što nije tačno, prava oznaka je FT.
http://www.jpmarine.reach.net/yamaha.htm

Model:
C=C Series
F=Four Stroke
T=Four Stroke with High Thrust
NOTE: Models listed without a "C" "F" or "T" letter are 2 stroke engines

Pošto je imam kao glavni pogon na plovilu (10mx2,7m. težina ~4tone) mogu da dodam da je razlika i u elisi, ne samo u veličini nego i u obliku što je Yamahin patent tako da nijedna druga ne odgovara.

Nisam ulazio u tehničke detalje više nego što bih razumeo, ono što mogu da potvrdim je da je snaga izuzetna nauštrb brzine naravno. Uzvodno 6-7 sa pola gasa ili nešto jače, kako kad. Potrošnja ~2-2,5l a s malo većim gasom ode na 3+.
Ono što sam još video je, kada sam vukao jednu Pasaru motor to nije ni osetio. Ista brzina, ista potrošnja, ma skoro kao da je i nema.

Dakle, ko daje prednost snazi u odnosu na brzinu onda ovo, ne može i jedno i drugo.

Terca:

--- Citat: Labud 1258  04, 04, 2019, 13:01:21 posle podne ---Što se Mercury-ja tiče, morao sam da napomenem ali ne menja suštinu posta.

" Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;)  kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)"


Tako je, hajde da uporedimo dve Yamahe 25, standardnu ( ne volim termin "obična" ) i visoki potisak.
Prema zvaničnim ( i svima dostupnim podatcima ) standardni motor Yamaha 25 ima prenos 2.00:1 dok FT ima 2.08:1

Ovde moram da se ogradim. Radi se o trenutno aktuelnim modelima. Možda je ranije bilo drugačije

Izvori :    https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/25-15#specs-compare
              https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/jet-drive-high-thrust/high-thrust#specs-compare

Ja na Hondi koristim , kako oni to zovu Power trust 10" a kako imam i standardnu, razlika je očigledna. Koristio sam obe

Moj zaključak je da je ekonomska isplativost potrošnje goriva prednost Yamahe.

Za istu elisu 12 1/4 x 9  ima značajno manji agregat.

--- Kraj citata ---

Sve je moguće da se dešava u trenutnom i budućem razvoju motora, (ti svakako znaš da ja slabo pratim vanbrodske motore, osim konceptualno).

To malo što znam zapravo pogledam na sajmu, a kokanda najnoviju seriju i ne možemo tako lako kupiti kod nas, kod platnera su cifre još uvek stare
http://yamaha-srbija.rs/ft25f/
moguće je i prirodno da svaka sledeća generacija bude optimizovana spram onoga što ljudi zaista hoće da kupe, motor se može napraviti i haj i hajije trast do neke mere, ako ima ko to da kupuje (sad se treba vratiti na onu prepisku "kome se uopšte to isplati"). Moguće je i da se koncept menja spram nedostataka u eksploataciji... (npr. ako zaista pogledaš onu staru Ducinu 8-icu, ja ni na jednom drugom malom motoru ne videh takvu grdobinu od propelera, i ide kao đavo, recimo ja ne mogu da ga pratim nikako).
Ako se razlika u narednim generacijama bude smanjivala ili motori budu isti (standardni vs. HT, ne verujem da može da bude u pitanju samo efikasnost novijih propulzija, u tom slučaju "standardni" gube smisao, i priča se svodi na zamenu propelera), i tada već možemo početi da pričamo ili o "prodaji magle i prethodnih zasluga za narod" ili napuštanju koncepta pravog HT.

Kod Honde i većine drugih nije ista situacija, tu njih se radi samo o obliku i dimenzijama propelera, nema konstruktivnih razlika u motoru, bar koliko ja znam, a i potpuno razumem zašto je to tako (i to sam nekako probao da opišem jutros).

Svi ostali odgovori su "da, upravo tako", ali opet samo za teške čamce u deplasmanu.

vepar:
Imam utisak da ovde Labud pokusava da odbrani svoj stav da Yamaha FT nema smisla i da je ista kao obicna a drasticno skuplja. A taj stav je potpuno neodbranjiv!  Upecao se Terca da dokazuje da je u podne dan... Sto je najgore Terca uopste nije pobornik vanbrodskih motora, a pripade mu sveta duznost odbrane najboljeg motora na svetu za deplasmance 😂😂😂

Terca:
au bre brate rođeni... pa mi smo iz Novog Sada, fini smo i samo diskutujemo, nema hejtovanja.

Ustvari, sad kad "odbranim" sveti haj trast, i ti to pročitaš, možda ćeš da kupiš odma komada bar jedan.. jel to znači da pada cena kubote?  sajkaca

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju