E, ovako treba... > Plovila

Jeftino u NL

<< < (60/91) > >>

Alexa:
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/Birchwood-22-1978/1676129

Fini brodic za pristojne pare. Uklapa se u gabarite za transport na kamionu ili prikolici.

Bolens:
Ne znam gde da pozicioniram pitanje, pa rekoh da probam ovde.

Planiram da uvezem jedrilicu iz Nemačke (ili Holandije, zbog teme :) i da odem svojim kolima i dovezem je. Jedrilica je mala, otvorena jola i težine ispod 200 kg. Ima svoju fabričku prikolicu.

Moj auto ima evro-kuku ali nikakve papire nemam za nju. Da li će se to postaviti kao problem u stranoj zemlji ili kod nas ako me zaustavi policija? Oko papira više manje znam, iako imam jednu nedoumicu - jedrilica je čisto sportska, nema motor iako ima predviđen držač motora. U jednom trenutku ću sigurno poželeti da okačim motor i registrujem je kao motorni čamac.

Kako je prijaviti na granici?

Alexa:
Sto se tice kuke, mala je verovatnoca da ce vas kontrolisati osim ako ne ucestvujete u nekoj saobracajnoj nezgodi. Ako na kuki postoji plocica sa podacima o dozvoljenom opterecenju to je za policiju obicno dovoljno. Ispravno bi bilo (i ovde i u inostranstvu) da kuka bude upisana u saobracajnu dozvolu. Jedrilicu na granici prijavljujete cariniku i procedura je dalje prilicno jednostavna. On vas parkira posle rampe i idete u spediciju da vam formiraju ulaznu carinsku dekleraciju odn. prijavu za carinjenje u nekoj od carinarnica u unutrasnjosti. Carinik pregleda da li se podaci iz prijave slazu sa stvarnim stanjem, overi i to je to. U roku od 72 sata ste duzni da se javite u carinarnicu koju ste naveli da obavite postupak carinjenja. Ponovo se javljate spediciji a oni u vase ime podnose dokumentaciju carini. Potrebno je da imate racun ili overen ugovor o kupovini plovila i izvoznu carinsku deklaraciju iz zelmlje iz koje izvozite jedrilicu. Nju overavate na zadnjem carinskom prelazu na kome izlazite iz EU (Madjarska ili Hrvatska).

Bolens:
Hvala Alexa na odgovoru. I ja sam se malo raspitao u vezi kuke i stvarno je malo čudna situacija, još se ne upisuje u saobraćajnu dozvolu ali se toleriše ako nemate taj atest bar za sada. Za Nemce je važno da prikolica ima pločicu, gde lepo piše opterećenje, tip, serijski broj, da je fabrički napravljena. Naravno neke papire od te moje Westfalia kuke sam „spremio“, pa ako se baš zakomplikuje, vadiću se, tu je baš bio i atest, a sad ga vidi nema.
Da nastavim malo sa prikolicom kad smo već kod teme. Uvoz jedrilice sa prikolicom je i bio  osnovna ideja da se na lak (i jeftin) način dođe do čamca koji mi odgovara. Ali neće biti baš bez problema. Prikolica, da bi prošla homologaciju u AMSS mora naravno imati ulazne papire to nije sporno, ali je važno da je fabrička, da ima pločicu i da firma koja ju je proizvela  još  postoji, da se mogu dobiti podaci za homologaciju od te prikolice. Ako  je firma ugašena biće problema. Tako su mi bar rekli. Homologacija prikolice inače košta oko 100 evra. Tako da će moja investicija do 600 evra (jola + prikolica + slip wagen) narasti  bar na 1000 kad se sve uračuna. Prikolica znatno komplikuje stvar kod naših nautičara, ali to je cena ako hoćete da vučete svoj čamac u Grčku, na jezera ili druge interesantne akvatorije.  sail

Alexa:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,13310.msg146168.html#msg146168

Pisali smo vec o problemima sa uvozom prikolice. Ima dosta o toj temi ovde, potrazite.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju