E, ovako treba... > Plovila
Jeftino u NL
Alexa:
Gde ono stadosmo ? 55555
Vreme da se krene nazad. Garmin pokazuje 1018 km do Beca sto je moj sledeci cilj. Noc vec pada i posle nekoliko km izlazimo na auto put prema Dusseldorfu. Sve ide normalno, dobro je utegnuto, potpore na prikolici naspanovane, prikolica dobro osvetljena, nista se ne cuje da lupka i krcka, sve u svemu - zadovoljan sam. Noc odmice, kilometri se smanjuju jedan po jedan. Nikad ne prolaze sporije nego kad ih gledas svaki cas na navigaciji ali ... magicno privlaci da bacis pogled.
Mnogo puta sam ranije vukao velike kamp prikolice i vozio sve i svasta ali... valjda je mladost cinila svoje pa se nisam plasio rizika. Sada sam toga svestan mozda i vise nego sto bi trebalo. Voziti kompoziciju duzine 15 metara i tezine preko 5 tona stvarno iziskuje veliku paznju i koncentraciju, posebno na nemackom autoputu koji je, kao sto znate, mravinjak. Kao i mnogo puta pre kada sam putovao kroz Nemacku, radovi na putu su neizbezni. Njihove cuvene baustelle (koje su mnogima u Srbiji napravile kuce) su, cini mi se, nisam merio, na svakih 50-tak km i duge su po 10-15 km. Tu se sav saobracaj sa tri trake koje su ionako prepune slije u dve od kojih je jedna sira za teretnjake a druga obicno oznacena sa 2m ili eventualno 2,2 m sirine i sluzi za preticanje za putnicka vozila. I preticu i putnicki i kombi. Svi negde zure. E tada je gusto. Kada ti se uparadi sire vozilo i vidis da izmedju njega i tebe nema vise od pola metra a ide se 100 km/h. Neki i brze. Gledas desno ogledalo tocak ide po ivici, nemas vise gde, jos gore je kad je sa desne strane betonski montazni zid nekih 1/2 m visine. Ako, nedaj boze, dodje do cesanja to su vec problemi kuku .
Kao sto rekoh, kad covek zna za strah onda pokusava da se sto vise skoncentrise a to dodatno zamara. Vozaci teskih kamiona su disciplinovaniji, voze brzo ali po PS-u. Valjda se i oni plase, ustvari sigurno da je tako, ljudi imaju debelo iskustvo i svesni su rizika posla koji rade. Srecom od 22-05 h teski kamioni nocu ne voze. Zabrana ne vazi samo za one koji uz dozvolu prevoze, kako oni kazu, frisku robu. A i njih je toliko da se ne primecuje da zabrana postoji. I tako, kilometar po kilometar, sat po sat i stigosmo do Regensburga. Tu negde stajem na jedan parking, srecom nalazim mesto i parkiram da malo odmorim. Kazem srecom jer su nocu parkinzi toliko krcati da nemoze igla da se ubode. Mala dremka i krecemo dalje. Priblizavamo se granici sa Austrijom i ja nesto razmisljam da li cu proci neopazen od strane nemackih policajaca. Kad ne prodje mnogo vremena prodjosmo pored jednih sto sede u autu na izlasku iz nekog parkinga. Malo zatim uocih ih u ogledalu. Sve mi bi jasno. Obidjose me, predjose u traku ispred mene i na krovu se upali "Bitte folgen" cap
Na zdravlje.
Alexa:
Sta drugo mogu embarassed . Vozim za njima, izvedose me na prvi parking i nadjose mi mesto da bezbedno stanem. Najpre pasosi, vozacka dozvola, saobracajna dozvola, papiri od prikolice, papiri od broda. Svaki papir detaljno gledaju. Proveravaju zatezne trake, potporne papucice, plocicu na kuki, plocicu na prikolici i traze jos jednu plocicu na autu. Gleda na stubu od vrata, levo, desno nema. Znam sta traze ali im ne govorim gde je jer nisam siguran da li se uklapam u meru do koje tezine kombi sme da vuce. Moja prijateljica koja bolje razume nemacki me pita da li znam gde je to, kazem da znam. Kaze, pokazi im hoce da te vode na vagu kuku . Samo mi to treba, neznam koja je stvarna tezina broda. Ja otvorim haubu i pokazem gde stoji ta famozna plocica, on gleda, sabira, racuna, ja u sebi mislim, sad sam ga naj...o. Kad mi on vrati papire i rece "Alles ist gut" meni laknu. Zahvale se i pozele srecan put. I zamole me da prokontrolisem da li mi je sve vraceno. Idemo dalje. Austrija. Put manje opterecen i dosta bolji. U popodnevnim satima stigosmo do Beca. Tu u stanu moje prijateljice odspavam 3 sata, malo se sredimo i u 23 h krenemo kuci. Na izlasku iz Austrije gde je nekada bila granica, opet policija. Ista prica do detalja. Jedina razlika sto je ovaj znao gde je plocica nisam morao da mu pokazujem. Nocna voznja kroz Madjarsku, put odlican, 200 km do Budimpeste i iskljucujem se prema Balatonu da bih se opet vratio preko Backog Brega. Navigacija me odvoji sa zaobilaznice oko Budimpeste i tu me za..ba samo tako. Vozim praznim auto putem. Na svakih pola sata naidje neko vozilo. Put kao da je juce napravljen. Meni nepoznato, cini mi se da smo u odlasku isli nekim drugim. Kako tako u principu idemo u tom pravcu. Vidim po tablama da idemo u pravcu Hrvatske na Mohac. Mislim, ok, to je blizu, 50-60 km udaljeno, skrenuce me negde ranije u pravcu Srbije. Ali, sta "Garmina" interesuje gde je koji prelaz, on te vodi najkracom rutom a to je ocigledno bilo iz Hrvatske. Jos ja kao odrediste stavio Bezdan. Kako tako, na jednoj pumpi dok smo stajali i sipali gorivo, umesto izlaza 142 koji je stajao kao sledeci za iskljucenje ona poce: "preracunavam" i izbaci izlaz 163. Nistami nije jasno ali, valjda ona zna. Izadjem na 163 i posle voznje od dvadesetak km po nekim selima u jednom selu me odvede u jednu ulicicu koja se spusta nizbrdo i meni posta jasno kuku
Dovela me do prelaska skelom kuku . Od okretanja ni govora. Rikverc uzbrdo, nocu dok nisam nasao mesta da se okrenem. Vratim se na onaj auto put u suprotnom pravcu i konacno ukapiram da moram da se iskljucim prema onom mestu koje je oznaceno da ima most preko Dunava. Tako i uradim, u Dunauvaros predjem na "nasu stranu i uhvatim pravac nase granice. Pred samom granicom (2-3) km sa sporedno puta iz nekih njiva iskocise dvojica madjarskih policajaca. Sakrili kola na taj kolski put i cekaju zrtve. Kao da su kod nasih ucili zanat jh . Ista prica, papiri ovo ono, nije dobro. Pitam sta nije dobro, kaze pretovar. Racuna prikolicu 3,5 tona. Tu pocinje rasprava, ja kazem da je to tako kad je maksimalno opterecena (2850 kg) a ona sada ima po papirima 1500. Ne da se Madjar, ne dam se ni ja. Jasno je meni kako to mozemo da resimo ali sam se kapricirao i ne dam pare. Kad je video da od mene nema vajde ljutito mi vrati papire i osta da ceka sledecu zrtvu. Granica, madjarski policajac mi prvo kaze da treba da idem na "veliku granicu" jer je LKW. Kazem "kako kad sam bas tebe pitao u odlasku i rekao si mi da mogu tuda da se vratim" . Vidim. popusta, malo zbunjen jer sam ja odmah ispalio tvrdnju kao iz topa. Nema nikoga samo ja na prelazu. Dolazi carinik a ja i njemu isto, tvrdim da mi je i on rekao da moze. Urade Madjari svoj posao za pet minuta, ja njima po pet evra i zbogom. Kod nasih ne cekam da pitaju. Odmah nastupam da sam, kao odgovoran covek, pitao u odlasku i da mi je receno da nista nije sporno i zapocinjemo posao. Papire odnosim u kiosk AMSS gde zena to odradjuje usluzno za jednu spediciju iz Sombora. Skenira sva dokumenta, posalje njima, oni odrade carinsku prijavu, vrate joj, ona odstampa, carinik nezainteresovano overi i ja odoh. Imao sam utisak da je zena presrecna sto je konacno dobila priliku da nesto uradi. Rece mi da od novembra prosle godine ne prima platu niti je ko kontaktira iz njene firme. Bi mi zao i po zavrsenom poslu je castih sa par stotina dinara. Carinika sa jednom crvenom i jako mi se zahvalio stri
I jos jedno zaustavljanje na Bubanj potoku, mlad policajac ljubazno zatrazi vozacku i saobracajnu, ostalo nije gledao ali nije izdrzao da me ne pita "koliko si platio brod ?" Bi mi i smesno i tuzno pa mu rekoh 500 eura ali da znas, to mozes tamo da dobijes i za dz samo da im izneses kao staro gvozdje. Osta on u cudu a ja posle nesto mislim, pa mozda i moze jh
Dolazak kuci i konacno moj krevet kgk
Alexa:
I na kraju, da sumiram ono sto ja smatram bitnim za one koji se odluce za ovakvu akciju:
- Pripremu obaviti od kuce. Mislim na izbor onoga sta zelite da kupite. Najbolje da imate cilj i par rezervnih varijanti. Kada se obracate preko sajtova prodavcima, u prvoj poruci se izvinite za los holandski jezik i naglasite da je to prevod racunara. Tako cete odagnati sumnju da se radi o eventualnoj prevari jer na svakom njihovom sajtu stoji upozorenje da obracanje na losem jeziku ili nudjenje placanja preko western uniona i sl. ukazuje na prevaru. Takodje naglasite da biste platili gotovinom.
-Napravite spisak mesta koje zelite da obidjete i poslozite ih logicki na jednu putanju. Na "viamichelin" ili nekom slicnom sajtu pogledajte sta je koliko odaljeno jedno od drugoga i isplanirajte svoje vreme. Na "booking.com" pronadjite niskobudzetni objekat da prespavate. Nema potrebe bacati pare svi imaju standard koji vam je u tom trenutku potreban. Sigurno necete igrati tenis i koristiti bazene, treba vam krevet i kupatilo. Mi smo to dobili za 20 eura po osobi i to veoma dobro (ocena na booking.com 9,2). Gledajte da to bude blize vasem sledecem odredistu. Tako cete efikasnije iskoristiti naredni dan.
-Ako putujete svojim kolima, dobro ih pripremite jer bi svaka neprijatnost kostala daleko vise tamo nego da se ovde kod nas uradi. Ako vucete prikolicu, proverite sve, sve mora da je sto posto ispravno i sigurno. Ne preporucujem pretovar niti probijanje dozvoljenih gabarita. Mosa je Arsi vozio 2,85 m sirok brod, koliko se secam ali su imali ludu srecu. Sa Nemcima nema zezanja, nema 20 e u dzep a kazne su velike i za njihov standard a tek za nas nedaj boze. Drugo, ako vam nadju neispravnost, nece vas pustiti da nastavite put dok se to ne otkloni i plus cete platiti kaznu. U slucaju pretovara ili vecih gabarita od dozvoljenih trazice da se obezbedi odgovarajuce vozilo, ako treba i pratnja i sve cete to vi platiti.
Mislim da nema potrebe da profesionalnim vozacima pricam sta treba da imaju od alata, veznih traka i ostalih stvari u slucaju da treba da prevezu takav teret kao sto je brod.
Kad odaberete brod, napravite kod kuce ugovor ili racun kako god vama odgovara. Navedite sve sto mislite da je bitno. Holandjani ce to u vecini slucajeva rado potpisati i overiti samo da vas se otarase jer to se kod njih ne pravi i njima je uglavnom nejasno sta vi u stvari hocete. Tamo se brodovi prodaju kao ovde bicikle. Znaci, sami navedite duzinu, sirinu, visinu, tezinu (obavezno) i sve sto je vama potrebno. Tezinu mozete, ako treba da se uklopi u nosivost prikolice, umanjite. To se u mom slucaju pokazalo kao pun pogodak.
Sutra se prijavljujem carini pa cu vas, kad to prodje, obavestiti kako je bilo.
Mozda sam nesto i zaboravio, slobodno pitajte, bice mi zadovoljstvo da nekome budem od koristi. Uostalom, nista od ovoga nebi bilo bez podrske dobronamerni clanova ovog sajta.
Alexa:
I, da, Zole ce postaviti moje slike posto se ja ne snalazim sa tim stvarima da umanjujem pa cemo posle komentarisati zajedno.
maverick:
Svaka čast na opisu clap
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju