Nautika opšta... > Zakoni i Propisi
Uvoz plovila iz EU
Alexa:
Samo da dodam i ovo. Pripremite tehnicke podatke o plovilu koje kupujete (pronadjite ih na net-u) jer je velika verovatnoca da Holandjani, pogotovo ako je privatna kupovina, o tome nemaju pojma jer im ne treba. Ova vrsta plovila (do 15 m duzine) se tamo prodaje kao bicikla i nije potrebna registracija niti bilo kakve dozvole. Znaci, pobrinite se sami da unapred pripremite ugovor (imate na net-u, odstampajte i popunite ono sto je za vas bitno, duzina, sirina, gaz, deplasman, tezina, snaga motora i t.d.). Ako ima plocice sa brojevima na trupu i motoru to cete tamo, ako ne, napravite ih kod kuce i zasrafite i to je to) 6589. Kad budete trazili od katastra potvrdu, morate dati neki naziv - marku i broj plovila. U mnogo slucajeva njihovi camci nemaju nista od toga ako plovilo nije fabricke izrade.
Proverite podatke o tezini i sirini jer su i tu cesto pausalni da ne biste bili u problemu za transport.
dell_mare:
--- Citat: zankiki 02, 10, 2019, 15:32:15 posle podne ---Kolega se sprema da pazari nešto u Holandiji ovih dana, palstika 7-8 metara, do 2,55 širine (pošto se opredelio za transport prikolicom).
Gledam da mu pomognem koliko mogu (žrtvovaću se i na put do Amsterdama) sajkaca sajkaca
Pričitao sam odavno sve teme o uvozu, ali ne mogu da ponovo čitam stotine stranica, pomozite mi da vidim da li se dobro sećam šta je sve potrebno i kojim redom...
- u Holandiji nam treba kupoprodajni ugovor sa prodavcem overen kod notara, gde bi naveli što više karakteristika broda (dužina, širina, naziv, eventualno neki serijski broj i broj motora ako nadjemo). Da li se ovaj ugovor pravi na engleskom, holandskom, oba? Da li je bitno da ima i preveden možda odmah na srpski? Sve ovo nam je bitno da nam u poslednjem trenutnku ne zafali neki papir.
- koliko se sećam, neophodno je imati overeno uverenje da se takvi brodovi kod njih ne registruju. Ko to izdaje, opet da li je bitno na kom jeziku, kako sve to funkcioniše.
- koliko se sećam treba i od špeditera izvoznu carinsku deklaraciju. Kako naći špeditera tamo, ima li neko ko je to već radio kontakt?
Plan nam je da odemo tamo avionom na 4-5 dana, pazarimo brod, predamo papire da se urade i vratimo kući gde bi on onda organizovao transport. Da li je izvoznu deklaraciju bolje raditi kad se ode po brod, ili odmah, tj, ima li rok trajanja? Pošto bi verovatno čekali 2-3 nedelje, dok nam jave da su papiri gotovi, pa se organizovali za put...
Da li sam nešto zaboravio?
Kada se stigne u Srbiju, na granici dobijamo neki papir što se tiče uvoza, biramo gde ćemo cariniti (carinarnica Novi Sad) i teramo brod tamo.
To bi trebalo biti to? Da li je realno, da ako smo našli brod i dogovorili se sa vlasnikom, sve papire rešimo (tj podnesemo da se urade) u toku jednog dana? Koliko se onda čeka da oni to odrade?
Javljajte se svi koji ste imali iskustva sa ovim, svaki savet koji nam može pomoći da brže i lakše završimo priču je dobrodošao.
--- Kraj citata ---
Uključiću se i ja ako dozvoljavate pošto sam prošao kroz ovo u aprilu ove godine. Po meni je to da se ode, pazari, sredi ugovor i dobije ICP pola posla dok ste tamo. Ostatak ostaje transporteru (da dođe na utovar, da uzme sređene papire, svrati na izvoznu i na uvoznu carinu). Računaj da utovar broda košta 100-200 eura tamo i da se uglavnom mora zakazati ako marina nema svoj kran.
Ako brodić nije registrovan (brodići koji ne podležu registraciji su oni koji ne mogu da razviju brzinu preko 20kmh) onda notar, kao što reče Alexa ne može da overi klasičan kupoporodajni ugovor i uzme minimum 250 eura (taxa za overu kod notara tamo ide i do 800 eur) već uzima 70 eura za overu validnosti potpisa prisutnog prodavca i kupca. To dođe ko neki aneks ugovora i kači se zajedno pečatom i trakicom To je prvi korak - KP ugovor. Notar se inače zakazuje i ne može da mu se bane kao kod nas. Ugovor se pravi isključivo na engleskom jer notar može da te pita da li razumeš šta piše u njemu na holandskom tj ono što potpisuješ - ako ne znaš, onda mora na engleski da se prevede jer notar neće da overi ugovor ukoliko jedna strana ne zna šta piše u njemu. U ugovoru bi valjalo staviti što nižu cifru u dogovoru s vlasnikom a na ruke koliko se pogodite realno. Da bi se brod uvezao u Srbiju neophodan je i ICP - međunarodna plovidbena dozvola jer brodić u NL nije bio registrovan. To je tražio meni špediter ovde i pokazao cariniku kao jedini validni dokument o brodu. Oni ga izdaju preko svog državljanina tj kupca. Za dobijanje ICP, neophodno je da se pošalju neka dokumenta (kopije ličnih karata, kopija ugovora itd - piše sve na sajtu). Ja sam ga poručio na njegovu adresu i stigao je za 2 dana a može i pre ako ih požuriš mejlom. ICP košta oko 40 eura, važi dve godine i na njemu su i tvoje i ime prodavca. U ICP se unose podaci o brodu iz ugovora i moraju da se poklapaju. Sa sobom na carini je veoma poželjno da imaš i kopiju oglasa broda koji si kupuješ na kome stoji cena iz ugovora (ja sam i ovo dogovorio s bivšim vlasnikom). Kako reče Alexa, po izvoznu carinsku se svraća u Duiven na NL-GER granici uz prethodnu najavu mejlom ili telefonom i slanje papira za izvoznu deklaraciju (KP ugovor, i poptisano ovlašćenje od strane bivšeg vlasnika da špediter može da zastupa). Procedura traje 5 minuta, izvozna košta 30 eura, špediter doslovno ne pogleda brod jer sedi u ofisu na drugom spratu. Samo pita gde brod napušta EU na šta mu treba reći na kom prelazu izlaziš iz Mađarske ili Hrvatske. Kad izlaziš iz EU, ideš na putnički terminal a za ulaz nisam siguran da isto možeš na putnički. Ja sam išao na teretni. Uglavnom tu spremi sitno po 10 eura bar jedno 50-100 eur jer su svi neviđena bagra. Kad prođe uvozno carinjenje i uđeš s brodom u zemlju, imaš 72 sata da ocariniš brod na nekoj od carinarnica. U carinu se uljučuju i troškovi prevoza (fiksno) iako nisi npr plaćao kompaniju da ti doveze brodić i izda fakturu za to.
IZVOZNA ŠPEDICIJA:
ARBO | part of Customs Support
Arbo Grensservice B.V.
Marketing 19
6921 RE Duiven
Tel: +31 (0) 26 370 8622
Fax: +31 (0) 26 370 9380
Email: info@arbogrensservice.nl
ICP strane (sve je na holandskom pa mora da radi google translate)
https://www.watersporters.nl/icp-aanvragen/meer-over-internationaal-certificaat-pleziervaartuigen/
https://webshop.watersporters.nl/productcategorieen/17/icp
zankiki:
Ako napravimo ICP, onda nam ne treba potvrda iz katastra da nije ni registrovan, ili treba i jedno i drugo?
Alexa:
Mislim da ICP predstavlja registraciju, validan je to dokument ali cini mi se da dosta kosta. Kao sto rekoh, potvrda iz katastra je bila 25 eura.
ICP rade mnoge firme i agencije, evo jednog linka gde pise da drzavljani zemalja koje nisu clanice EU placaju 648 eura kuku
https://www.boatandyachtregistration.com/de/yacht-registration-under-the-dutch-flag.html
Overu ugovora rade svi notari i treba se raspitati. Ja sam, npr. platio 40 eura, doduse bila je u pitanju prikolica ali to ne menja stvar.
Ima i varijanta da fizicko lice proda preko neke marine kao komisionara i onda je dovoljna faktura te marine. To je izvodljivo ako je npr bio njihov korisnik pa ih poznaje i to dogovori sa njima.
dell_mare:
--- Citat: Alexa 03, 10, 2019, 10:08:05 pre podne ---Mislim da ICP predstavlja registraciju, validan je to dokument ali cini mi se da dosta kosta. Kao sto rekoh, potvrda iz katastra je bila 25 eura.
ICP rade mnoge firme i agencije, evo jednog linka gde pise da drzavljani zemalja koje nisu clanice EU placaju 648 eura kuku
https://www.boatandyachtregistration.com/de/yacht-registration-under-the-dutch-flag.html
Overu ugovora rade svi notari i treba se raspitati. Ja sam, npr. platio 40 eura, doduse bila je u pitanju prikolica ali to ne menja stvar.
Ima i varijanta da fizicko lice proda preko neke marine kao komisionara i onda je dovoljna faktura te marine. To je izvodljivo ako je npr bio njihov korisnik pa ih poznaje i to dogovori sa njima.
--- Kraj citata ---
Ako napravi ICP onda mu ne treba potvrda iz katastra. Ja sam ga uvezao samo na ICP u aprilu ove godine.
ICP sam platio 43 eura i to samo zato jer sam hteo ubrzan postupak izrade. Inače je jeftiniji. Izdaje ga samo WATERSPORTVERBOND od pre par godina. Ja nisam platio ICP 648 eura, jer za brod, uz mene, garantuje bivši vlasnik 2 godine, što je čisto stvar dogovora jer čim brod izađe iz EU, džaba ta garancija. Ima sajt sa ponudom notara. Sve bliže većim gradovima je skuplje, a najjeftinij su na severu, u Friziji...ali nigde ispod 240-250 eura za overu pravog KP ugovora.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju