E, ovako treba... > Restauracije

Marissa

<< < (20/128) > >>

Nidza:
  Kapetane, samo da dodam da, obzirom na namenu, neprobojnost nije kljucna i jedina vazna osobina materijala.

  Evo jednog linka gde se porede plekisglas i polikarbonat za primenu prozorskog stakla po svim bitnim karakteristikama, kao i po ceni:
  http://blog.theplasticpeople.co.uk/2012/06/01/how-are-polycarbonate-acrylic-different/
 
  A na ovom linku se vide tipicne primene svakog od materijala (iako i to varira danas):
  http://www.hydrosight.com/acrylic-vs-polycarbonate-a-quantitative-and-qualitative-comparison/
 
  Uzmite u obzir da nase firme koje prave pleksiglas, ili kako god da ga zovu, ne koriste najmodernije tehnolgije izrade i premaze koji omogucavaju da i pleksiglas traje duzi vremenski period (u namenama kao sto je prikazano u poslednjem linku - kacige, akvarijumi, prozori podmornice/helikoptera,...). Neke strane firme daju i 30 godina garancije da pleksiglas nece matirati od UV zraka. Ne lobiram za pleksiglas u ovoj primeni, samo mislim da treba da pratimo tokove tehnolgije, cak iako nama trenutno nije lokalno dostupna.

  Na kraju, evo i linka sa iskustvom jednog jedrilicara, koji je menjao sve tri vste materijala (staklo, pleksi, polikarbonat) i opisao razlike i svoja iskustva (kao i koriscene lepkove):
  http://svmomo.blogspot.rs/2009/12/replacing-boat-windows-polycarbonate-ie.html

  Naravno, za sve informacije na linkovima, uzmite u obzir i datum/godinu kada je nesto pisano jer se i tehnologije menjaju i napreduju.
 

zankiki:
Počelo je, počelo.... Ove godine sam zacrtao toliko radova da će biti dobro ako se vratim u vodu do 1 maja, a ni ovo vreme mi ne ide na ruku...

Pored tapaciranja kabine, u planu je sledeće:

- redovan servis
- skidanje anlasera i remont (bez neke potrebe, ali ko zna kada je radjeno)
- skdanje alternatora i remont (takođe)
- skidanje osovine i balansiranje
- skidane elise i balansiranje
- zamena prozora, skidam pleksi, probaćemo da izvučemo radijus sa kaljenim staklom
- skidanje i dihtovanje prozora na kokpitu
- skidanje lojanica i zamena onim ležajem što ima hlađenje
- skidanje i dihtovanje vodene pumpe
- kompletno skidanje svih bitvi i ograda, zamena šrafova novim, neke bitve neću ni vraćati, a neke zameniti novim
- ugradnja rukohvata na krov
- pravljenje PVC velike platforme za pecanje u nastavku korita (biće izjedna sa brodom i produžiće vodenu liniju)
- kompletno farbanje spolja
- antialgin

.... i još ko zna šta sam zaboravio (imam kući spisak) i šta ću da smislim usput.









zankiki:
Pleksiglas sam stavio pre 2 godine i skrot je ispucao. Sada ću probati sa staklom (ako uspemo), ako ne daću šansu polikarbonatu.

oblak:

--- Citat: zankiki  06, 02, 2017, 13:26:45 posle podne ---Pleksiglas sam stavio pre 2 godine i skrot je ispucao. Sada ću probati sa staklom (ako uspemo), ako ne daću šansu polikarbonatu.

--- Kraj citata ---

Klirit, plexiglas ili akril je jedno te isto. Samo je razlika u proizvodjacu i zasticenom nazivu. Sve je to liveni ili extrudirani polikarbonat. RAzlike skoro da nema u livenom ili extrudiranom u smislu pucanja vec se samo razlikuju po prozirnosti odnosno liveni nema prelamanja. Da bi polikarbonat bio ozdrzljiv na UV zrake jedna strana se lakira UV otpornim lakom. Ono sto je kljucno vazno da  pri montazi tu lakiranu stranu okrenete prema spolja. To vazi za sve polikrabonate bilo da su providni ili sacasti lexani. Znaci, gledajte koja strana ide spolja. Ona je obelezena tako sto je lakirana strana u providnoj a unutrasnja obicno u beloj zastitnoj foliji. Inace se lako grebe i od montaze recimo brisaca nema nista. Tu je kaljeno staklo zakon, jeste skupo ( oko 40-50 € kvadrat plus rad i krivljenje) ali je vecno..bar dok se ne razbije a i to je skoro nemoguce.

zankiki:
Ja sam negde čitao da je polikarbonat u odnosu na pleksiglas dosta otporniji na grebanje i slično, tj, da nisu ista stvar.

A ovo što su ispucali ne verujem da je od sunca, ne verujem da sam sve prozore naopako okrenuo...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju