Nautika opšta... > Nautičke reportaže
Prolazak kroz prevodnicu , kratko uputstvo...
Kapetan:
Lokacija prevodnice Djerdap 1
http://wikimapia.org/#lat=44.6706825&lon=22.5330877&z=15&l=0&m=b
Pokusao sam da na internetu nadjem uputstvo oko prelaska prevodnice ali mi nije poslo za rukom , te sam resio da ispricam kako je to izgledalo kada smo mi "prelazili preko" prevodnice.
Akteri Dule sa familijom na Petri i ja na Che Gevari (dereglija je dobila ime za tu svrhu).
Osnovna stvar za prilazak i koriscenje prevodnice je komunikacija sa kontrolnim tornjem na 16om kanalu, culi smo i da moze sa mobilnim ali stvarno ne znam kako bi to izgledalo...
Pri dolasku do prevodnice obavezno se identifikujte i javite komandnom tornju:
16 kanal: Djerdap 1 , Djerdap 1, dva motorna camca prilaze prevodnici sa zeljom da predju prevodnicu
posle ovoga nas je Djerdap 1 pitao za imena brodova na sta je Dule rekao Petra a ja lupao glavu sto mi brod nema ime pa sam zviznuo Che Guevara :)
Dobili smo uputstva da se parkiramo sa spoljne strane prevodnice , tacnije izmedju zida i obale... ujedno su nas informisali da je jedan brod u prevodnici i da ide uzvodno te da cemo kada on izadje sacekati dva broda da udju prvi a mi za njima...
Iskoristili smo priliku da malo slikamo prevodnicu dok cekamo ... Pokusali smo i da se iskrcamo i prosetamo posto je procenjeno cekanje bilo 90 minuta... ali nas je ljubazan cuvar obavestio da ipak ne mozeo bez nadzora da se setamo po prevodnici... Kada smo pitali da li je slikanje dozvoljeno rekao je da nije ali da svi slikaju ... Slegnuo je tuzno ramenima znajuci da je ta zabrana stara 40 godina i da u danasnje doba nema veze sa logikom , al sluzba js sluzba a druzba je druzba... Nismo hteli da ga dalje maltretiramo i resili smo da ne slikamo dok ne udje u kucicu ...
Po izlasku broda i ulasku dva druga krenuli smo i mi u prevodnicu
ovo su cuvene kuke za vezivanje, upamtite koji je vas broj i za koju kuku se vezujete ... gledano nizvodno sa leve strane su neparni brojevi 1,3,5... a sa desne parni 2,4,6 ...
vezijete prednju i zadnju bitvu vaseg broda a konopac koji ih povezuje prebacite preko kuke....
pocelo je :) osetite se skroz sicusni kada vidite gvozdena vrata kako se dizu iza vas ... nema vise povlacenja ...
dodatno poverenje vam uliva stanje tehnike u prevodnici pa se osecate sigurni ...
kada shvatite da kuke bas ne prate opadanje vode spremate se da preuzmete stvar u svoje ruke.... ako kuke odu naglo dole odoste i vi ... naglo gore takodje nije dobro ... znaci malo predostroznosti nije na odmet... znam da ce sada oni zlobnici reci da opet paranoisem oko gluposti ali mi jutros javise brodari da je Djerdap 1 zatvoren je je doslo do kvara na prevdonici (ovaj put su vrata pokvarena) ... ko mi garantuje da sutra nece da se pokvari i sistem za ove kuke ???
fisfinder je totalno neupotrebljiv u prevodnici , ovo je slika ako se ne varam sa izabranom opcijom sirokog luka.... odbio se od zid i vratio do mene iako znam da ima jos 20 metara do dna, on je pokazivao 3,5...
voda u prevodnici stalno radi, pa brod starlno vrluda... sa vezom na jednoj tacci stalno se zezate sa konopcem koji zatezete ili odpustate...
prevodnica ima naprsline i voda je nasla put na mnogim mestima, tako da mali vodopadi stalno zalivaju brodove unutra...
captjerry:
i dalje?...:)
Kapetan:
--- Citat: captjerry 08, 08, 2009, 15:30:04 posle podne ---i dalje?...:)
--- Kraj citata ---
cekaj bre namestam :)
Kapetan:
prevodnica se sastoji iz dva stepena, na sledecim slikama mozete videti kako se otvaraju vrata drugog stepena...
kada se vode izjednace u dva stepena , i kada se vrata otvore prvo veliki brodovi izlaze... ako ste na kraju prevodnice kao ja na ovim slikama i pored vas se nalazi jaca masina... budite spremni na najaci liman kojiste ikada iskusili .... voda koju krene da izbacuje udari u zid a onda krene ka vama pa postaje zanimljivo ... ujedno zbog jacine motora podgine se mulj sa dna prevodnice...
ovde mozete lepo videti kako izledaju oznake na plovcima... 2 4 6....
sledio je prelazak u drugu prevodnicu i ponovo vezivanje....
posto je brod vezan za jednu tacku ponasa se kao klatno i vrluda levo desno zbog rada vode u prevodnici ... obavezno pazite da vam se ladja ne podvuce u neki od ovih prolaza , pogotovo kada idete uzvodno i kada krene da se dize tada je opasnost veca nego kada se spusta...
Kapetan:
napokon se otvaraju vrata a vi mozete nasatviti put ka Kladovu ili Delti zavisno od hrabrosti, ludosti, smelosti i slicno :)
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju