Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Registracija plovila - 2014. godina

<< < (15/20) > >>

Bakara:
Kako je sad definisano obavezno osiguranje, sve preko 20hp ili sam nesto prespojio?

bsiki:
Da li se placa tehnicki pregled prilikom produzenja registracije i koliko?

LSI:
Плаћа се такса и то:

-PEДOBAH  ПРЕГЛЕД ЧАМЦА      1.100,00
-ТЕХНИЧКА ПPOMEHA ЧАМЦА       760,00

Zoran T:
Sredinom septembra registrovao brod sa kabinom 8m sa jamahom 9,9 u grockoj sve izaslo 18000din.Prosle nedelje registrovao camac 3,9m plasticni(Broditehnika tip"Svrca")i tomos 4 sve izaslo 8000.Dosao kapetan slikao uzeo pare i plovidbenu i krajem nedelje vratio registrovano.
            Na pramcu mora da pise registarska oznaka min 10cm slova MASNOM BOJOM(zaboravih  da dodam tehnickim pismom)ispisana a ispod reg oznake mora ime i prezime vlasnika(nije odredjena velicina slova ali da bude vidljivo) i ispod svega adresa prebivalista vlasnika iz lk.Naglasio sam masnim bojom(kontras od podloge)sve ostalo se podrazumeva kao tehnicki neispravno plovilo.

LSI:
Зоране, дозволите да мало прецизирам то што сте написали у вашој поруци, јер има делова који су више интерпретација него оно што је законом прописано.
Дакле, законом, тј. уредбом прописано је ово:

УРЕДБА О УСЛОВИМА ЗА ПЛОВИДБУ И ПРАВИЛИМА ПЛОВИДБЕ НА
УНУТРАШЊИМ ВОДАМА 
(Сл. гласник РС бр. 96/14) 
Основни текст на снази од 16/09/2014 , у примени од 16/09/2014 

Члан 11.
Чамац и плутајући објекат уписани у уписнике чамаца и плутајућих
објеката морају да имају регистарски број за идентификацију, а могу имати и
име.
Два чамца и два плутајућа објекта не могу да имају исти регистарски
број за идентификацију.

Истицање имена и ознака
Члан 12.
Регистарски број за идентификацију чамца мора да буде истакнут на обе
стране прамца, а плутајућег објекта на видљивом месту на спољашњем делу
плутајућег објекта.

Члан 13.
Регистарски број за идентификацију чамца и плутајућег објекта одређује
надлежна лучка капетанија приликом уписа у одговарајући уписник.

Надлежна лучка капетанија води евиденцију регистарских бројева за
идентификацију чамаца и плутајућих објеката.

Министар прописује услове и поступак издавања, као и начин
одређивања и истицања имена, ознака, ENI броја, позивног знака и
регистарских бројева за идентификацију пловила унутрашње пловидбе, као и
имена, ознака, позивних знакова, MMSI броја и регистарских бројева за
идентификацију поморских пловила, као и садржину и начин вођења
евиденције.

Ознаке за идентификацију чамаца 
Члан 25. 
(1) Чамац мора да има регистарски број за идентификацију.
(2) Регистарски број за идентификацију из става 1. овог члана мора да буде истакнут на
обе стране прамца чамца лако читљивим и неизбрисивим латиничним словима, чија је
висина најмање 10 cm, при чему се неизбрисивим сматра натпис направљен уљаном
бојом. 
(3) Име и пребивалиште власника чамца исписују се на видљивом месту са унутрашње
или спољне стране чамца.
(4) Бродски чамац мора да има са унутрашње или спољне стране име брода коме припада
и било који други податак потребан да се идентификује власник.

Посебно сам подвукао тачку 3. јер то је оно што нисте прецизно навели.
Дакле, име и адреса власника не морају бити испод регистарског броја чамца, већ могу бити било где са спољне или унутрашње стане чамца, али на видљивом месту, ради лакше идентификације.

Остаје мени нејасно зашто је законодавац прописао да регистрација мора бити исписана масном бојом? И њу неко може да оструже као што може и да одлепи налепницу...
По мени, битно је да је регистрација исписана одговарајућим словима (латиница, 10 цм) с обе стране. Временом се свака регистрација мора обнављати, па и она исписана уљаном бојом.

Али ето, тако закон каже...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju