E, ovako treba... > Planovi za plovila

Tumacenje planova za brodogradnju

<< < (2/3) > >>

IKA:
za ;trasiranje ; odnosno iscrtavanje elemenata koristi se tablica mera sa desne strane projekta ,na kojoj piše _nakon razvijanja-
Dakle rebro 8 je u konkretnom slučaju definisano tačkama koje se dobijaju na preseku dve ose(x i y)
u dve leve kolone prikazane su mere za dobijanje tačaka koje su na liniji kobilice,dok su dve desne kolone prikaz mera za tačke koje formiraju liniju sečnice.
Iz projekta se da videti da su rebra međusobno udaljena 500mm.spajanjem svih tačaka na liniji sečnice ili kobilice dobija se linija rezanja.
Primetićete da su tačke ,koje se nalaze na liniji kobilice ,ponegde udaljene više od 500mm.
r8-0
r7-1000,47mm
r6-1501,31mm
...
...r0-4018,03mm
na razvijenoj ploči te linije rebara nisu paralelne,no kada se elementi sastave te tačke i linije međusobno dolaze na meru međusobne udaljenosti od 500mm.
ujedno to su i linije po kojima je projektant predvideo postavljanje rebara.
Rebro-O U ovom projektu je zrcalo ,iliti krmeno ogledalo

IKA:
Prilikom sastavljanja elemenata ,za njihovo tačno pozicioniranje koristimo tablicu,s leve strane projektne tablice mera.
Obratimo primera radi ,pažnju na rebro 5.
Osnovna linija od koje se vrše merenja je pozicija rebra 8, dakle rebro 5 se nalazi na udaljenosti( od osnovne linije) od 1500mm
Visina na kojoj se nalazi tačka rebra 5 koja je tačka kobilice je na visini od 60 mm.
Širina na kojoj se nalazi ta tačka je 0mm jer se ona nalazi na uzdužnoj osi broda ,koja je ujedno i uzdužna linija kobilice.
U projektima je uvek prikazana jedna polovina broda ,tako da su date mere mere za polovinu dna predmetnog broda,od rebra  8 ka krmi. isti način je i prikaz dela broda od rebra 8 ka pramcu.
Kada bi se sve mere, prikazane na levoj strani projekta( označene -pre razvijanja) prenele na papir u nekoj razmeri (1/10) dobile bi se tačke, čijim bi se spajanjem  dobio crtež kakav je Nikola postavio u svojim postovima.

IKA:
Prilikom sastavljanja elemenata broda naročitu pažnju treba obratiti da se tačke rebara koje su projektom date postave na projektovane dimenzije.
tačke rebara na liniji sečnice moraju da se postave na visinu iz projekta,iz datog primera
R8-visina na liniji sečnice ....350mm
R 7....                                ...345mm
R6...                                   ...345mm
....
RO...                                 ....410mm
 U ozbiljnim brodogradilištima se rade pozicioneri ( postolja) koji pozicioniraju te tačke na projektovane pozicije ,dok se tako nešto u samogradnji retko radi jer je sama izrada pozicionera skupa .
U samogradnji je veoma bitno da se linija rezanja veoma pedantno odradi,obzirom da se greška od 1mm na nekom narednom rebru pokaže kao greška od 1cm.

poljo:
Hvala Iko

nikolar:
Iko,

Koji se način koristi za najednostavnije ocrtavanje dugih pravih linija (npr. 7 m) na limu, tokom trasiranja elemenata, da li se koristi dugi flah kao lenjir ili se možda koristi konac sa bojom ili možda nešto treće?

Koji sistem koristite kad ocrtavate duge krive linije da fiksirate flah uz koji ocrtavate liniju (ukoliko ste sami i nemate nikoga da vam pridržava), ja razmisljam o sistemu tegovi sa srafom za pritezanje tankog flaha pa na svaku tacku po jedan?

Po sistemu gradnje kao što Vi radite i Kalmar Nautika, kad se istrasira jedno poludno (stranica) da li se sa njega kopira drugo poludno (stranica) ili je neophodno da se pojedinačno trasira svaki elemenat?

Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju