Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Odjava i registracija plovila

<< < (15/26) > >>

LSI:

--- Citat: poljo  19, 01, 2014, 13:12:01 posle podne ---Lazo , ziv bio , vidi kakvi su uslovi za uvoz iz Republike Srpske plovila . Dadoh covjeku brod a sad ce ispasti da sam ga z...o zbog silnih dadzbina drzavnih . Jeftinije izadje da vozi na punomoc ako ta varijanta i postoji u rijecnom saobracaju

--- Kraj citata ---


Poljo, raspitao sam se u vezi tvog slučaja i naglasio da se radi o poklonu iz Republike Srpske i dobio sam sledeći odgovor:


1.
Carinjenje se može vršiti u Beogradu na ispostavi CI Beograd 11347 koja se nalazi u Luci Beograd

2.
Najbolje je da se napravi kupoprodajni ugovor između prodavca i kupca i isti da se overi u sudu ili kod notara i pošto je u pitanju fizičko lice, prodavac je dužan da napravi izjavu o vrednosti sa svim podacima koje sadži i račun:
    -Ko je prodavac
    -Kupac - ime i prezime,adresa
    -Količina robe
    -Naziv robe
    -Cena
    -Godište proizvodnje

Moj komentar:
U vašem slučaju potreban je overen ugovor o poklonu. U njemu obično stoji iskazana vrednost poklona uz napomenu da nema obaveze plaćanja. Možda carina prihvati tu iskazanu vrednost poklona kao osnovicu, a ako ne - onda idu na kataloge.

3.
Uvoznik u Srbiji mora da špediteru da ovlašćenje o zastupanju , kopiju lične karte i dva blanko potisana A4 papira.

4.
Carinski službenik će prilikom carinjenja najverovatnije odrediti vrednost robe na osnovu nekog prethodnog carinjenje istovetne robe , na osnovu nekog kataloga u koliko ga poseduju ili na osnovu neke naredbe odeljenja za vrednost Uprave carina.

5.
Carina je 5%

6.
PDV je 20 %
Moj komentar:
Osnovica za PDV izračunava se tako što carina sabere vrednost robe (faktura, katalog, ugovor...), trošak transporta do graničnog prelaza na ulazu u Srbiju i tome doda iznos obračunate carine i na sve to izračuna 20% koje plaćamo kao porez pri uvozu.

7.
Trošak špeditera je diskutabilna stvar i sve zavisi od dogovora ali prema nekom mom iskustvu špediteri koji carine fizička lica uslugu carinjenja naplaćuju oko 100 eura, sažetu oko 20 eura plus carinsko skladište.

8.
Prikolica nikako nemože da bude deo čamca i i ona bi trebalo da se posebno carini.
Moj komentar:
Naglasio sam da bi čamac bio dovučen na prikolici pa sam pitao da li može u paketu ili se prikolica posebno carini. To znači da za nju moraju da budu svi papiri kao i za čamac ili kada se uvozi automobil.

sasair:
E,pa drugari,posle gorkih muka i peripetija moja šiklja iz samogradnje je registrovana,kombinacija PA-BG.
Inace,u u toj kombinaciji pancevce smatraju kao ....

LSI:
Evo, da se i ja javim sa informacijama dokle sam stigao.

Pre deset dana odjavio sam čamac u kapetaniji u Novom Sadu (za nekoliko minuta je sve bilo gotovo, ali sam zato skoro pola sata čekao u pošti da uplatim nešto preko ostamsto dinara takse.

Bio sam prošle nedelje i u kapetaniji u Beogradu i stvar izgleda ovako:

- iako mi je istekla registracija prošle godine i iako je prošlo više od 30 dana od isteka važnosti, obzirom da na čamcu nisu izvedeni neki novi radovi (u odnosu na stanje kada je izvršen tehnički pregled za potrebe prethodne registracije) koji bi uticali na plovnost i bezbednost, u kapetaniji neće insistirati na bilo kakvim papirima vezanim za izvodjenje ranijih radova jer je sve to već u dosijeu koji će biti dostavljen iz Novog Sada;

- za novi upis, moraćemo da uradimo novi tehnički pregled - dobio sam spisak i instrukcije za uplatu taksi za tu namenu i savet da ne žurim sa plaćanjem pre nego što budem spreman za tehnički pregled;  za moj čamac ukupno je potrebno da platim 10.076,00 dinara.

Da malo objasnim ovo drugo.

Obzirom da je čamac na vezu u marini u Slankamenu, postoje dve opcije: da tehnički pregled izvrše ljudi iz kapetanije Novi Sad (ovi u Beogradu će prihvatiti zapisnik) ili da to uradi neko iz Beograda.

Obe varijante su skopčane sa problemom izlaska na lice mesta.
Zato smo se dogovorili da kad budem hteo da uradim tehnički, odem u kapetaniju Beograd i dogovorimo se kada da dodjem po njihovog čoveka kojeg ću odvesti do Slankamena i vratiti posle izvršenog pregleda čamca.

Savetovano mi je i da ne žurim da uplatim takse sada, ukoliko neću odmah vršiti tehnički i registraciju jer ih je iskustvo naučilo da posle svakih izbora dolazi do promene brojeva uplatnih računa za takse, pa da se ne dogodi da ja sada uplatim, a da posle imamo problem gde su pare!

Da zaključim: ko god ima čamac iz samogradnje, ako je imao registrovan čamac, o tome postoje podaci i u kapetanijama neće vlasnicima zagorčavati život; čamci koji nisu bili registrovani moraće biti podvrgnuti i novom tehničkom pregledu i vlasnici mogu očekivati dodatne poteškoće u vezi papira o samogradnji.

LSI:
Da dodam, možda nekom bude od koristi, informaciju o uplatnim računima na koje treba uplatiti takse i poreze prilikom registracije:


Svrha uplate: ADMINISTRATIVNA TAKSA                            za moj čamac treba uplatiti: 1.230,00 dinara
Primalac: BUDŽET REPUBLIKE SRBIJE
Račun: 840-74221843-57
Broj modela: 97; Poziv na broj: 50-016


Svrha uplate: REGISTRACIA ČAMCA                                  za moj čamac treba uplatiti: 1.100,00 dinara
Primalac: PRIHODI ORGANA I ORGANIZACIJA
Račun: 840-1562845-88
Broj modela: 97; Poziv na broj: 7414400AA1345742321

Svrha uplate: OBRAZAC PLOVIDBENE DOZVOLE                  za sve važi isto: 130,00 dinara
Primalac: PRIHODI ORGANA I ORGANIZACIJA
Račun: 840-1562845-88
Broj modela: 97; Poziv na broj: 7414400AA1345742321


Svrha uplate: POREZ NAUPOTREBU PLOVNIH OBJEKATA          za moj čamac i moj motor treba uplatiti: 7.616,00 dinara
Primalac: PORESKA UPRAVA OPŠTINA ______________          u mom slučaju: Zemun
Račun: 840-714522843-67
Broj modela: 97; Poziv na broj: 35-021                                  ovaj broj važi za opštinu Zemun a ostali prema svojim opštinama kako je   
                                                                                           ranije dato u tabeli

Misha D:
A osiguranje?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju