Opšta...Tu smo... > Ako neko zna ...
Uvoz RIB čamca iz Slovenije (Italije, Hrvatske)
Vrlorad011:
Dragi prijatelji,
Iako je na forumu bilo u nekoliko navrata reči o uvozu čamaca i vanbrodskih motora iz inostranstva ipak nisam uspeo da nadjem bas sve potrebne informacije.
Mene konkretno zanima kompletna procedura uvoza RIB čamca do 5 m dužine iz Slovenije, sa vanbrodskim motorom i prikolicom. Ono što je bitno to je da bi po čamac išao lično, svojim vozilom koje ima kuku za vuču.
- Šta je potrebno da čamac ima od dokumenata (prikolica i motor)?
- Koja je procedura carinjenja (čamac, motor, prikolica)?
- Da li ima razlike ukoliko se čamac kupuje od pravnog lica ili od fizičkog lica u inostranstvu. Ja imam mogućnost da čamac kupim preko računa svoje firme. Čak mi je to i lakša solucija.
- Koliki su troskovi carine, spedicije...
-Mogućnost povraćaja PDV-a (na slovenačkim oglasima svuda stoji da je PDV uračunat u cenu
Takodjer me interesuje da li je ista procedura za uvoz iz Hrvatske i Italije obzirom da su sve tri zemlje članice EU.
Nadam se da je neko iskusio čitavu proceduru i da će moći sa ostalima da podeli iskustvo.
evrotec:
Ja sam u maju carinio gliser kupljen u nemackoj . Od koga kupujes nije bitno napravite ugovor da je on tebi prodao i da ti saobracajnu u kojoj stoje podaci o plovilu i motoru sa time dodjes na granicu i kazes cariniku da ces cariniti odes kod spedicije oni ti naprave propratnicu gde ces cariniti u kom mestu i koja spedicija ce ti cariniti i to platis u visini 50 evra ujedno ti naprave propratnicu za prikolicu i od nje moras imati saobracajnu sa tim papirima vozis u mesto carinjena javis se spediciji i oni ti odrade posao za par dana oni procenjuju vrednost i na to 5% carina + pdv i to je to
LSI:
Svemu ovome što je Evrotec napisao treba dodati i ono zbog čega su mnogi zažalili što su odlučili da uvezu čamac.
A to je ta procedura na carini.
Dešavalo se ljudima da zapnu prvo na procenjenoj vrednosti plovila koja služi kao osnovica za obračun carine i poreza. Često se ta procena mnogo razlikuje od cene naznačene u ugovoru i na računu koji ćete imati.
Ne zaboravite - carinik ima diskreciono pravo da sam odluči da li će prihvatiti račun ili ugovorenu cenu ili će na osnovu kataloga odrediti drugačiju carinsku vrednost!
Zbog toga je više puta došlo do spora sa carinom i tada plovilo ostaje pod carinskim nadzorom sve do okončanja spora - najčešće se to završi tako da čovek mora da plati ono što carina traži. A u medjuvremenu plaćate ležarinu pod nadzorom.
Zato pokušajte da pripremite papire koji će biti dovoljno uverljivi. Može da pomogne ako imate kod sebe npr. kopije raznih oglasa u kojima se vidi taj i takvi čamci i po kojim cenama se prodaju.
Obratite pažnju i na širinu čamca na prikolici.
Zakon nalaže da ukoliko je širina veća od 2,5 m morate da obezbedite specijalno vozilo i pratnju, a to košta prilično mnogo. I prikolica mora da bude odgovarajuća za takvo plovilo (jednososovinska, dvoosovinska, sa inercionom kočnicom ili bez nje i td.).
Neki su se oglušili i zbog toga posle platili kazne, a drugi su imali sreće pa ili ih niko nije zaustavio ili su se izvukli plativši mito policiji...
Kako god bilo, kupovina i dovoženje čamca u ličnoj režiji mogu da uštede dosta para ali mogu i da koštaju znatno više nego što ste u prvi mah pomislili. Ne dajte da vam to pokvari zadovoljstvo zbog kojeg ste doneli odluku da udjete u sve to.
Predlažem da pre nego što krenete po čamac obidjete nekoliko špeditera i raspitate koji od njih ima iskustva u postupanju kod uvoza čamaca. Oni mogu da vas posavetuju i na koji prelaz da idete i od njih možete da dobijete gotovo tačnu procenu koliko bi sve to moglo da vas košta.
A ovde na forumu bilo je dosta pisano o svemu tome i bilo je različitih iskustava. Prelistajte malo i naći ćete dosta odgovora na pitanja koja ste postavili.
Srećno!
evrotec:
Upravu je Laza sve se to treba voditi racuna a carina ukoliko nije dosad carinila takav objekat da bi imala osnovu vrednosti odlazi na net i uzima vrednost od tri identicna objekta i prosek toga je tvoja osnova za carinu srecno
Vrlorad011:
Hvala na dosadasnjim odgovorima.
Kakva je procedura sa prikolicom? Da li se za nju radi neka privremena registracija da bi se dovezla ili je dovoljna odjavljena saobracajna dozvola.
I da li je carinska stopa 5% na sve ili samo na camac?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju