E, ovako treba... > Brodski motori

Marinizacija automobilskih motora

<< < (20/60) > >>

drug_igrutin:

--- Citat: Mezija  12, 03, 2009, 04:30:29 pre podne ---zavisi od sistema ja sam za cevku oko broda jednim delom ispod korita naravno zasticenu od udara nije potreban poseban termostat, mozda neki ventil kojim bi mogao da se regulise protok a za izduv bi trebala pumpa . Ima da se kupi izmenjivac ali ga je lakse napraviti.Cela prica ne bi trebalo da je skuplja od 150eu u domacoj radinosti.

--- Kraj citata ---

"Poseban" termostat nije potreban, ali je u svakoj varijanti hlađenja neophodan termostat, naravno ako želimo da nam motor potraje. Regulacija temperature nekim ventilom je svakako moguća, ali je to po mom mišljenju vrlo primitivno i u velikoj mori zavisi od ljudskog faktora što direktno utiče na vek trajanja motora, potrošnju, pouzdanost i td. Dovoljno je da samo par minuta ne obratimo pažnju  u vožnji i da prokuva motor.
Varijanta rashlađivanja rashladne tečnosti u cevima koje idu ispod korita nije loša, ali kao što rekoste neophodna je dodatna pumpa za rashlađivanje izduvnih gasova. Po mom mišljenju je onda bolje uraditi indirektni sistem hlađenja.
Na vojnom remorkeru koji preuređujem su već izvedene cevi ispod korita za zatvoreni sistem hlađenja, ali neverujem da ću iste ikad koristiti, a ozbiljno razmišljam i o demontaži istih, jer su cevi lepo zaštićene od udara i praktično je nemoguće dobro pripremiti i ofarbati korito oko njih, a i korito ima veći otpor u vodi.

Mezija:
Mislim da nije potrebno ugradjivati poseban termostat posto motor vec ima svoj koji odredjuje radnu temperaturu najbolju za taj motor
a ventil u smislu podesavanja u slucaju da je temperatura vode u reci niska npr. dizel nebi trebao da radi ispod 70 stepeni neki benzinci rade i na 90.

Indirektno hladjenje po meni ima manu zato sto pumpa moze svasta da usisa npr. najlon kese i da zapusi dovod hladne vode i zahteva mnogo vise uskladjivanja u smislu postizanja radne temperature,a varijanta sa izmenjivacem unutar broda zauzima dosta mesta i ima isti problem sa pumpom koja dovodi hladnu vodu.U oba slucaja zimi se mora voditi racuna da se voda ispusti iz izmenjivaca ili otvorenog sistema

zorter:
Da li neko zna koji kultivator (freza) ima kopcu napred/ler/nazad a koji ima klasican menjac sa rikvercom i reduktorom sporo/brzo.Imam mogucnost da kupim jedan, a ne znam kako da ih prepoznam. ??????

vlasinko:
 to imas na IMT-506, IMT-509,lombardini,pozdrav

drug_igrutin:
Slažem se da je najbolje zadržati originalni termostat od motora, proizvođač je vodio računa o optimalnoj radnoj temperaturi motora i svaka zamena bi samo mogla da iskomplikuje posao. A mislim da nije neophodno dodavati ventil koji pominješ, termostat se postepeno otvara, postepeno hladi vodu iz motora i čim dođe do donje granice zatvara. Zimi je antifriz u hladnjaku sigurno mnogo hladniji nego voda u reci i termostat održava temperaturu bez problema.
Svaki sistem hlađenja je osetljiv na mraz i u slučaju zatvorenog sistema opet ide pumpa i vodom iz reke se hladi izduvna grana, tako da je u indirektnom sistemu samo još i izmenjivač nakačen na taj vod. Znači u svakoj varijanti se mora ispustati voda iz dela ili iz celog sistema kod direktnog hlađenja.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju