13-15.06.2010   ŠESNESTI – OSAMNESTI DAN  (Od Eltmann-a do  Straubing-a) 
Marina u Eltmannu je bila poslednja na Majni. Petnestak kilometara dalje, nešto pre Bamberger počinjao je kanal Majna – Dunav. Kanal sa njegovih 16 prevodnica smo prešli za dva dana. 15.06. smo već spavali na Dunavu vezani za vrbu na 2310km, prešavši i prve četiri dunavske prevodnice. 

Ono što je najzanimljivije na kanalu su svakako “šlajzovi”. Daleko od toga da  priroda i predeli nisu interesantni ali za nautičare su kanalske prevodnice interesantnije. Bar sam ja takvog mišljenja. Zato sam odlučio da ovaj deo mog pisanja skratim i sa nešto više video zapisa pokušam da dočaram prolazak kroz prevodnice.


U našim krajevima ovakvih prevodnica nema. Princip je isti ali sistem otvaranja i zatvaranja prevodničkih kapija, veličina prevodnica i visinske razlike od po 28m su za nas nešto nesvakidašnje.
Poslednji kilometri Majne. Jezera i rukavci na sve strane. Nautičarski raj.

U poslednjoj prevodnici na Majni srećemo naše stare prijatelje „Amaliju“. Opet trgujemo za naftu i ulje i dogovaramo tegalj kad se za to ukaže prilika.



Majna levo, kanal desno....






   ◄ opet upregosmo Amaliju
Prevodnice su česte pa su odmori kratki....pa posada može da odmara........


   ◄ otvorena  kapija

[/url]
[/url]



   kanal......



Obrnuti most – voda gore, a put dole.



[/url]



[/url]
[/url]
[/url]
[/url]

  Prilično neuspeli pokušaj da snimimo dabra. Videli smo ih nekoliko puta kao i njihove zabrane. Čim su oni tu voda je čista.......
Ova prevodnica nas je digla nešto preko 28m.
[/url]
[/url]
[/url]

  ◄Pogled od dole


U sklopu nekoliko poslednjih velikih brodskih prevodnica  na kanalu  i nekoliko prvih na Dunavu (koliko se sećam do Regenzburga) nalaze se i male prevodnice za sportske čamce. Potpuno su automatizovane i uz kratko uputstvo koje se nalazi na svakoj,  rukovanje je jednostavno.  Koliko se sećam u njima visinska razlika nije bila veća od 10-12m ali su nam zato uštedele mnogo vremena.
Ulaz

[/url]
[/url]
Izlaz

[/url]
Poslednji kilometri kanala........

Spoj plovnih puteva, iz kanala ulazimo u Dunav. Pomalo se osećamo kao da smo stigli kući. Još samo 1150km

[/url]
Pade i prvi dunavski kilometar.....
Malo posle podneva pojavljuje se Regebzburg.

   ....pa je to valjalo proslaviti. Počeli smo da plovimo niz vodu. Sad sve ide brže, smanjujemo gas  za 50%, a brzina nam je 14-15. 



15 kilometara nizvodno od Regenzburga nailazimo na kopiju Partenona.  Koliko se sećam, neki bavarski kralj se malo zabavljao tršeći  višak novca. Nemci građevinu zovu Walhalla,  a sa vode izgleda impozantno,
Dunavske prevodnice ne zaostaju za onima  na kanalu. Ne spuštaju nas preko deset metara ali su mnogo veće. Dve velike samohotke staju jedna pored druge i to bez guranja.


Nastaviće se....