-spolja kontolisem izdled plovila i njegovu nagnutost
-otvaram masinski prostor i kontrolisem nivo ulja, probam zategnutost kajisa, otvaram glavni usisni ventil za vodu za hladjenje.
-na intrumentima proveravam napon akumulatora
-ukljucujem prekidace-osigurace vecine porebnih potrosaca(instrumenti, pumpe,el.vinch, sirene)
-startujem motor da radi dok se nastavlja priprema
-pripremim i komandu el.vincha i sam vinch da li je uredu
-ukljucujem radiostanicu i sonar, kao i gps ploter
-ako se ima vremena, operem sve prozore
-dopuna pitke vode u tanku
-dopuna goriva
-provera kolicine gasa u boci za sporet
-vadim i stavljam na palubu makar jedan bolji kanap duzine 30-40m
-sve bokobrane vadim iz donjeg, pri pontonu i vodi, polozaja i vezujem ih da ne landaraju u plovidbi jer znaju tako da skinu povrsinski deo laka na plovilu
-dopuna baterija na komjuteru, rucnoj radio stanici
-otkacinjem kabl sa 220V sa konzole marine
-naravno najveci fizicki posao je dopuna frizidera i spremista za pica i hranu
-javljam se osoblju marine da isplovljavam i koliko cu dana/sati biti na vodi
-odvezujem kanape od pontona i............dalje razmisljam da li sam nesto zaboravio( novcanik,plovidbenu i ostale papire, mobilni, kompjuter, punjace za njih i sl)
Za plovidbe duze od 10 dana priprema u delu hrane i vode, kao i odece je mnog duza i obimnija .