Sad se već dotičemo i teme "galvanska korozija", teško ih je odvojiti... možda nije za ovu temu, to će već adimistratori rešiti.
Galvanska korozija je proces koji zahvata površine metala na različitim potencijalima (između kojih postoji "neki" napon) a potopljeni su u elektrolit.
Meni su poznata tri modela kako ona nastaje:
1. međusobno povezani metali različitih elektrohemijskih osobina (npr. bronza i čelik), koji na svom spoju imaju tzv. kontaktni potencijal, a kada se potope u nedestilovanu vodu, imamo zatvorenu strujnu konturu i elektrolizu kao posledicu. To je milijardu puta na forumu opisano, i rešava se postavljanjem žrtvenih anoda, površina matala na nižem ptencijalu od ostalih (npr. cink, magnezijum) koje će "kontrolisano" stradati.
2. proticanje struje kroz (metalnu) oplatu broda (naravno da se ovo ne dotiče plastike...), često se desi da ljudi koriste metalnu oplatu broda kao negativni provodnik(-), a tom prilikom zbog konačno male (a ne nulte) otpronosti čelika dolazi do pada napona duž oplate (pad napona = razlika potencijala).
Tako se inicira još jedan strujni krug, kroz elektolit (rečnu ili morsku vodu), a posledica je galvanska korozija. Zato u praksi NIKAD ne bi trebalo da se oplata broda koristi kao negativni provodnik. Minus pol sa akumulatora i oplata motora JESU već spojene uvek, a tako je spojena i oplata broda... ali tu vezu treba ostaviti u toj jednoj tački, kako se ne bi stvarala kontura (krug) po kojoj bi struja tekla po oplati (OBAVEZNO povratni provodnik do minusa akumulatora). I o tome je već napisano dosta.
3. treći model je posledica činjenice da je na energetskim prevaračima često uzemljenje spojeno na negativni ptencijal na DC strani (kao na gornjoj šemi), a samim tim i sa trupom broda. Sa druge strane, uzemljenje iz elektrodistribucije jeste spojeno sa obalom/vodom/metalnim pontonom za koji je čamac privezan. To sad daje strukturu za galvansku koroziju gde su kroz vod uzemljenja spojene elektrode (metalna oplata čamca i npr. ponton ili drugi čamac) u elektrolitu (rečna voda)...
Taj problem se rešava galvanskom izolacijom, (npr. umetanjem izolacionih transformatora koji sprečavaju protok DC glavanskih struja).
Ne znam kako je to rešeno u svetu (još manje kod nas), da li je galvanska izolacija normalno deo strujnog priključka u marini ili pak na brodovima...
Ali ja bih obavezno to ubacio u čamac, ukoliko se planira da je on duže vreme piključen u toku godine na elektrodistribuciju sa obale.... naročito za čamce sa metalnom oplatom, i ponegde ogrebanom farbom.