E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Oprema za plovidbu po pogorsanoj vidljivosti..

<< < (2/4) > >>

zorter:
Momo, i meni je bila ideja da čujem iz prve ruke iskustva običnih ladjara sa običnih čamaca. I mene je hvatala i noć i magla sa šikljom pa mi nije bilo lako. Pa htedoh saznati da li ima nešto što bi olakšalo plovidbu.
Pre neki dan sam bio na Savi, pala neka izmaglica a na YT sam video jedan klip pa mi dalo ideju za ovu temu. Ali šta vredi. Vidiš da se odmah potežu uređaji koje većina nikad neće imati.

Kapetan:

--- Citat: zorter  05, 02, 2013, 20:12:14 posle podne ---Momo, i meni je bila ideja da čujem iz prve ruke iskustva običnih ladjara sa običnih čamaca. I mene je hvatala i noć i magla sa šikljom pa mi nije bilo lako. Pa htedoh saznati da li ima nešto što bi olakšalo plovidbu.
Pre neki dan sam bio na Savi, pala neka izmaglica a na YT sam video jedan klip pa mi dalo ideju za ovu temu. Ali šta vredi. Vidiš da se odmah potežu uređaji koje većina nikad neće imati.

--- Kraj citata ---

dobro de, prebacili smo u novu temu uredjaje .. nego reci mi koliko je dalek prosecnom nauticaru bio GPS kada je ovaj sajt pocinjao ? a vidi danas ... skoro da nema nauticara koji ga nema makar na mobilnom ... to sto je danas flir kamera skupa , ili je radar nedostizan nista ne znaci ... sve to ide svojim tokom cene padaju nove stvari izmicu ..

nase je da pokusamo da pronadjemo one stare tehnike koje su se eonima koristile na dunavu a koje smo u zadnjih 100 godina uspesno zaboravili .... 

pokusaj da izguglas sirena za maglu , recimo ... ali namerno je nisam pominjao iako sam na cheu imao slicnu stvar

STG:
Radar reflektori danas nisu skupi...

poljo:
Lagano za napraviti, jeftino a sigurno pomaze
http://www.instructables.com/id/Really-Lightweight-Radar-Reflector-built-with-CDs/

ПЕЦОВ:
jesenas bese magla gusta kao testo.sedimo kod komsije na splavu,kad nestade osvezavajucih napitaka.posle krace rasprave u smislu ko ima muda da krene po magli(gde se ne vidi ni 15m)krecu iskusni savski vuci,da ne pominjem ko,al svako ko je na savi duze od nekoliko godina je cuo za njega,i jos jedan.nakon 20 min se vracaju neobavljenog posla.nakon provokacija na racun prve ekipe,krece druga.isto ljuti vuci,sa,za mene skoro zavidnim stazom na vodi.nakon 40 min se vracaju s namirnicama i osvezenjem.prva ekipa je krenula prvo pravo preko,pa su se vukuci uz splavove koje su posle nekog vremena (vidi cuda)nasli u priobalju,uspeli da se vrate.drugi su terali nizvodno dok nisu promasili sljunkaru,pa se vratili,na istoj pristali,obavili zadatak,pa se istom taktikom,pajsovanja uz splavove,dokopali pocetne pozicije.u drugom camcu je jedan stajao na pramcu i `blagovremeno`obavestavao upravljaca o preprekama na koje su nailazili.vele da su 2-3 puta zamalo udarili u objekte koji su bili vise na vodi.da pomenem da su akteri svaki dan muvaju tuda i poznaju,veoma dobro,raspored objekata i distance.tako bih i ja plovio u mom komsiluku.problem nastaje kad ne poznajes akvatorij u kom se nalazis,a u tom slucaju ne bih se vozo ni za zivu glavu-sto bi moglo i bukvalno da bude slucaj.sad ne znam zasto sam to napisao,al se zakljucuje da poznavanje terena ima dosta uticaja na nase odluke.
za prelazak preko,treba biti lud,il imati radar.
jednom,sad jako davno sam cuo,da ako te magla uhvati a moras preko,kad se vec usudis na taj potez,treba gledati u trag motora koji se jasno vidi kolika god da je magla i po njegovom kretanju odrediti gde je tok i sta je gore a sta preko.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju