Nautika opšta... > Zakoni i Propisi
Dozvola UMC
STG:
Radnici na kamionu?
Kao da coveku koji X godina upravlja kamionom sa prikolicom trazis PSP...
Uf,duga prica,postoji i za i protiv.
Brka se zvanje zapovednika i kapetana.
Zapovednik moze biti i masinista na brodu do neke snage,slabijem,kakve su i nase soderaske samohodke.
Zvanje zapovednika ce dobiti po automatizmu,ali ostaje masinista X klase.
Kapetan je zapovednik unutrasnje plovidbe bez ogranicenja.
Duka:
--- Citat: Dule 05, 03, 2013, 22:27:30 posle podne ---
Sve je gore opisano. A link vodi do dokumenta gde je opisano kako se koje zvanje ili čin stiče.
http://www.podaci.net/_z1/8126847/P-zuszou02v8232-9625.html
--- Kraj citata ---
Ovaj dokument (tj. propis) više ne važi, konkretno od jula prošle godine. Ja sam upisao vanredno brodarsku školu da bi mogao da stanem na palubu kao poručnik pripravnik (umesto mali od palube) pa su mi u kapetaniji kada sam vadio prodarsku knjižicu rekli da bez obzira na školu moram da krenem od mornara pa redom.
Duka:
--- Citat: Dule 06, 03, 2013, 00:51:53 pre podne ---Iz školske klupe pau generale... e ne može tako.
Zvanje poručnika unutrašnje plovidbe stiče:
1) lica koje u svojstvu pripravnika za zvanje poručnika unutrašnje plovidbe ima najmanje jednu godinu plovidbenog staža, završen V, odnosno VI/1 stepen stručne spreme (nautički smer) i položen stručni ispit za zvanje poručnika unutrašnje plovidbe;
Znači, prvo završi brodarsku školu, nautički smer
Zatim moras da imaš najmanje godinu dana plovidbge. U kapetaniji su ti lepo rekli... možeš se zaposliti jedino kao mornar. I tek onda možeš polagati za čin poručnika.
Propisi su ostali isti. Možda su napravili novi pravilnik ali su pravila ostala ista. Novi, ako postoji, nećeš naći. Bar ja ne mogu iako redovno pratim sve sto se dešava. A u kapetaniji ti savetuju iz iskustva. Niko neće da te zaposli kao pripravnika jer su to uglavnom brodovi sa par članova posade. Malo je velikih brodova sa većom posadom.
Moraćeš u mornare ako hoćeš da budeš poručnik sajkaca
I šta fali mornarima?
--- Kraj citata ---
Mislim da se nismo razumeli. Ranije je bilo da po završenoj školi postaješ pripravnik za poručnika i posle godinu dana plovidbe , kao što si ti napisao, polažeš za poručnika. To je valjda da taj V i VI-1 stepen. Naravno da će se za vreme tih godinu dana obavljati i mornarske dužnosti. Razlika je u tome da sada po završenoj školi, bez obzira što je nautički smer, posle godinu dana plovidbe se polaže za mornara (a ne za poručnika) pa za krmara, pa za mašinistu, pa brodovođu, pa tek onda za poručnika. Sada ti je isti đavo da li si završio nautički smer ili ne jer bez 'brdarske' možeš da doguraš do brodovođe a sa tim zvanjem možeš da upravljaš maltene svim samohodkama.
STG:
Dule,izasao je novi zakon,tj pravilnik,kako god.
Duka je u odgovoru napisao sta i kako po tom novom slovu.Mada je ranije sa zavrsenom brodarskom(IV stepen)bilo potrebno imati dve godine ukrcanja kao pripravnik da bi stekao pravo da polazes za oficira.
Nije nista strasno biti palubarac,casno i posteno zanimanje,sa moje tacke gledista mnooogo lakse nego biti zapovednik koji je odgovoran za apsolutno sve na ladji,ali tu se pravi razlika i vidi se ko je kakav.Zapovednik nije samo zvanje,treba imati znanja,iskustva,smelosti,hrabrosti,toliko toga...
zica:
E to je najbitnije da je usaglašensa eu 56568
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju