E, ovako treba... > Brodski motori

Marinizacija mercedesa 300 TD

<< < (12/13) > >>

stvlada:
    Prohromska elisa je bolja zato sto kraci imaju tanji zid i samim tim lakse sece vodu.Time bi dobio nesto malo na brzini,a cena nove je oko 300-400e,tako da je to za mene mnogo skupa igranka :)

Zoran T:
Ne samo sto su lopatice tanje pa lakse idu kroz vodu vec su i bolje profilisane i kao takve efikasnije od alu...Vlado odlicno si odradio velik posao...ponavljam ako se ukaze mogucnost to bi bilo kao visnja na slag...

mesechar:
Mercedesove masine su stvarno motori koji se ozbiljno i dugotrajno mogu eksploatisati kao marine motori naravno moraju se ispostovati pravila prilagodjavanja na rezim rada na vodi. Pored pravilnog postavljanja sistema za hladjenje ulja i vode do sigurnosnih stvari kao sto je klapna za sprecavanje povrata recne vode u izduvni sistem. Ono sto je vazno napomenuti je i da za optimizaciju eksploatacije je potrebno dodatno dostelovati bosh pumpu i turbinu ako je verzija sa turbinom. Za razliku od rada na "tockovima" kojukarakterise cesta promena broja obrtaja  razlicitih stepena prenosa i naglog ubrzavanja rad na vodi je najpriblizniji kontinualnoj voznji trecom brzinom uz blagu uzbrdicu. Motor nema previse prostora da se zaleti saltanjem u nizu i obrtaji su stabilni.Bos pumpa nema potrebu za naglim spricanjem ali mora kontinualno da obezbedi dovod nafte na cilindre. Vlada je na svom primeru to i prakticno pokazao. Premestio je jednostavno motor iz auta u brod uradio izuzetnu marinizaciju ali camac nije dao maksimum, dok mu "final touch fine tuning " nisu dali boshista i majstor za turbine koji je spustio malo prag aktivacije turbine i na taj nacin pustio rezervu snage tacno u obrtaje koji su bili prag izglisiravanja ...i sad imamo mercedes trkalicu  sa veoma ekonomicnom potrosnjom dizela lozaka ili zejtina ...

Nidza:
Bravo, znam iz licnog iskustva kako je to dobar osecaj kada si konacno uspeo da izglisiras nakon dosta cekanja  114

Sto se tice prohromska/alu elisa, osim cene jeste prednost prohromska elisa, ali treba obratiti paznju da ako je elisa "solid hub" tj. bez one gume u sredini, onda ide aluminijumska elisa obavezno jer se elisa pocepa u slucaju udarca, a osovina i prenosni mehanizam ostanu citavi, dok kod elisa sa onom gumom u sredini guma to resava pa moze covek da odabere prema mogucnostima.

A sto se tice glisiranja, osim motora, cistog korita i propelera, jako je bitno i opstrujavanje vode u zoni oko propelera (licno iskusio), moraju bas sve kockice da se sloze da bi bila maksimalna iskoristenost, tek kad je sve to zajedno slozeno ima smisla igrati se detaljnije sa izborom propelera.

stvlada:
  Evo jos jednog snimka,snimano je na devetom kilometru save gde je dozvoljeno glisiranje

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju