E, ovako treba... > Tomos

Tomos 18 podstanari

<< < (6/9) > >>

vosti:
Kod mene najvise voli iz bureta, neverovatno kako pali, na pola zuba. Nikad mi se nije desilo da ne upali iz prve u buretu

djurdjev:
Jedino da ostavis bure na camcu pa da je na kvarno prebacis iz bureta na camac!hahahahahah
Neke potstanare ima kao sto kazes

djurdjev:
Evo resenje za potstanare u motoru!!!!

ljepoja:
citam ovu temu pa nisam mogao da ne pitam,da li je zamenjen srednji lezaj na radilici  posto to ne vidim da igde pise,a sto se tice ulja,to pise u skoro svakoj temi na forumu i vodi se polemika oko toga. Tehnologija pravljenja ulja od pre 30 godina i od danas se drasticno promenila tako da mu nece skoditi malo sintetike ili polu sintetike,bitno je da ulje ima oznaku TCW-3 kao sto je neko napisao u postu jer ulje sadrzi u sebi aditive protiv korozije  i ima jos mnoga svojstva od kojih ce taj motor duze da radi...a viskozitet  nema nikakve veze sa 2t uljima jer se ulje razredjuje sa benzinom...odakle vam te cudne informacije da mi je znati

IKA:
Ljepoja ,da neširimo teoriju,viskozitet ima veze sa apsolutno svim tečnostima,pa i 2t uljima pa i benzinom.Bez obzira što se 2t ulje razređuje u benzinu,ono opstaje u toj mešavini,ne nestaje,i viskoznost je jedna od najvažnijih karakteristika svih ulja pa i 2t.
Zašto kažem da neširimo temu.
Ako nekog baš interesuje ,nek troši vreme

ISO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

ISO klasifikacija

ISO-L-EGB
   

Sadrži aditive koji obezbeđuju mazivost i obezbeđuju čistoću motora. Motori sa opštim performansama koji ne zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji ne zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.

ISO-L-EGC
   

Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.  Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.

ISO-L-EGD
   

Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu, smanjeni nivo izduvnog dima kao i dodatne aditive koji obezbeđuju veću čistoću da bi se sprečilo lepljenje klipnog prstena tokom teških uslova rada.  Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.

Tabela 5.59: API i ASTM klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

API i ASTM klasifikacija

API-TA

(ASTM TSC-1)
   

Za dvotaktne motore zapremine do 50 cm3 (mopedi, mali generatori, pumpe). Laki uslovi rada.

API- TB

(ASTM TSC-2)
   

Za dvotaktne motore zapremine do 250 cm3 (motocikli, skuteri, motorne testere itd.) Srednji uslovi rada.

API-TC

(ASTM TSC-3)
   

Za motore preko 250 m3 (poljoprivredne mašine, putnička vozila Wartburg, Trabant) Teški uslovi rada. Smanjuje naslage i lakove na klipu, sprečava slepljivanje klipnih prstenova.

API-TD

(ASTM TSC-4)
   

Za savremene, benzinske dvotaktne motore koji kao gorivo koriste bezolovni benzin. Takođe, za vanbrodske motore koji odgovaraju NMMA TC-W. Za teške uslove rada.

Tabela 5.60: JASO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

JASO klasifikacija

JASO FA
   

Slična API TA

JASO FB
   

Slična API TB i ISO-L-EGB

JASO FC
   

Ograničava sadržaj dima u izduvnom gasu (low smoke). Norma je izdata 1994.  Slična ISO-L-EGC

 

Tabela 5.61:  Zahtevi ISO i JASO standarda za dvotaktne benzinske motore

   

Minimum zahteva za performanse a
   

Metoda ispitivanja

ISO
   

-
   

EGB
   

EGC
   

EGD

JASO
   

FA
   

FB
   

FC
   

-

Sposobnost podmazivanja, minb
   

90
   

95
   

95
   

95
   

JASO M340-92

Inicijalni obrtni moment, minc
   

98
   

98
   

98
   

98
   

JASO M340-92

Sposobnost održavanja čistoće, mind
   

80
   

85
   

95
   

-
   

JASO M341-92

-
   

-
   

-
   

125
   

CEC L-079-T-97

Naslage na košuljici klipa, min
   

-
   

85
   

90
   

-
   

JASO M341-92

-
   

-
   

-
   

95
   

CEC L-079-T-97

Izduvni dim, mine
   

40
   

45
   

85
   

85
   

JASO M342-92

Blokiranje izduvnog sistema, minf
   

30
   

45
   

90
   

90
   

JASO M343-92

a Svaki broj predstavlja indeks, uzimajući da JATRE-1 ulje ima indeks 100.

b Sposobnost maziva da minimizira trenje između metalnih površina u relativnom kretanju pod opterećenjem

c Relativni prosečni izlazni obrtni moment referentnog ulja i ulja koje se ispituje na 200°C ispitivanjem sposobnosti podmazivanja

d Svojstvo motornog ulja da spreči i/ili ukloni naslage sa površina motora što za rezultat ima stepen čistoće unutrašnjih delova motora u pogledu naslaga, kao što su lak i koks, koji potiču od ulja ili goriva

e Vidljive emisije izduvnih gasova koje se sastoje od čvrstih čestica i kapi aerosola od nesagorelog ili delimično sagorelog ulja i/ili goriva a koje ispušta izduvna cev

f Akumuliranje naslaga, obično od nesagorelih delova motornog ulja i/ili goriva, u izduvnom sistemu

JASO specifikacije nisu zadovoljile visoke zahteve evropskih proizvođača dvotaktnih motora, kao na primer onih koji se upotrebljavaju kod motornih testera, pa su tako nastale GLOBAL specifikacije kod kojih su neke identične JASO specifikacijama a neke ih prevazilaze.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju