Autor Tema: relej za brod  (Pročitano 2965 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
relej za brod
« poslato: 13, 07, 2009, 18:09:59 posle podne »
planiram da stavim relej tako da kada sam na marini koristim 220v a kada istekam taj kabl da se koristi 220v sa ispravljaca, zna li neko ji tacno relej mi treba ???

e sad jos jedno pitanje gde u celoj prici smestiti fidovu sklopku

zorter marke ovo je vasa struka pomagajte :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: relej za brod
« Odgovor #1 poslato: 13, 07, 2009, 23:39:05 posle podne »
zooorter maaaarke zivi li ste ?

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: relej za brod
« Odgovor #2 poslato: 13, 07, 2009, 23:42:45 posle podne »
zoki sa prehladio ladna voda drinska :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: relej za brod
« Odgovor #3 poslato: 13, 07, 2009, 23:45:12 posle podne »
i bre....

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: relej za brod
« Odgovor #4 poslato: 14, 07, 2009, 00:46:50 pre podne »
U sustini moze svaka kontaktor sklopka koja ima mirni/radni polozaj, t.j. srednji izvod. Na srednji izvod postavljas potrosace (obicno su 3 ili 4 kompleta kontakata), tako sto ih postavljas po opterecenju. Odredis grupu potrosaca i instrumentom izmeris koju struju (Ampera) "vuku" iz izvora i tako "balansiras" potrosace po kontaktima da ne bi jedan par kontakata vukao previse struje i grejao se (sto dovodi do pregorevanja kontakata) a drugi kontakti ostanu neoptereceni.
Na fazu namotaja sklopke prikljucis radne kontakte i postavis na prikljucnicu 220V koju koristis na marini i tako sve potrosace koji se napajaju sa 220V napajas sa mreze iz marine, a nulu propustis direktno i na nju vezes drugi kontakt sa sklopke. Na mirne kontakte (kontakti koji su spojeni kad sklopka nema napon - kad je mirna) povezes pretvarac, pa kad iskljucis kabl sa marine automatski potrosaci dobijaju napon sa pretvaraca koji daje 220V sa akumulatora. Nakon prikljucenja na marini proveris da nije izbacila fidova sklopka, a ako jeste okrenes utikac posto je vazno gde dolazi faza a gde "nula".Naravno FID sklopka dolazi odmah iza kotaktor-sklopke. Sve potrosace koji rade na 220V vezes direktno na sredni izvod kontaktora, na radne kontakte vezes "fazu" sa marine a na mirne kontakte vezes "fazu" sa pretvaraca. Na jedan od radnih kontakata vezes ispravljac koji preko satnog mehanizma puni akumulator, a sve potrosace koji rade na 12V vezes direktno na + pol akumulatora a - pol na sasiju (trup) broda. Tako si razdvojio potrosace koji rade na 12 i 220V. Naravno oni potrosaci koji ne moraju biti stalno ukljuceni, njih iskljucis ili na glavni prekidac sve zajedno ili pojedinacno.

Ukoliko ti nesto nije jasno, reci pa cu ti nacrtati semu i poslati a sutra cu pokusati da dobijem oznake tih sklopki da ne trazis napamet po prodavnicama.

Pozzzzzz :good:
« Poslednja izmena: 14, 07, 2009, 01:17:07 pre podne od strane zorter »