Autor Tema: Skiper kurs  (Pročitano 50388 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Vega

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 10
  • www.mojaladja.com
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #15 poslato: 01, 06, 2012, 11:34:32 pre podne »
Da se ukljucim u ovu vecitu temu. Iz mog iskustva (sto ukljucuje Grcku, Crnu Goru, Hrvatsku, Karibe, obe obale Severne Amerike u obe drzave, sto carter, sto vlasnicki brodovi), ideja je da kapetan ima licencu zemlje pod cijom zastavom brod plovi. Onda naravno dolazi do loklanih interpretacija te ideje, plus bilateralni sporazumi zemalja. Kad je u pitanju carter, tek onda su otvorena vrata za tumacenja, sto je u praksi vise puta dokazanao: u toku istog dana, u istoj zemlji (Hrvatska, CG) ali u dve razlicite kapetanije drugacije gledaju na iste papire. Ovo znam pouzdano od mojih polaznika koji su kasnije najmili, ocigledno su politicki principi osobe za salterom u pitanju. Na primer kanadska UMC, niko nikad nije imao problem, a mogla se dobiti on-line testom do prosle giodine kad su to konacno ukinuli, znaci kvaliter kao i u Srbiji. Medjutim ko bi u Splitu ili Kotoru dovodio u sumnju sertifiakt jedne zapadne zemlje (u kojoj sve do 2006 nije ni bio potreban ama bas nikakav papir sve dok je u pitanju ne komercijalno plovilo). Kad je u pitnaju carter, agencija je pre svega zainteresovana da li zaista znate da plovite, i iz tog razloga jedrilicarske skole imaju znacaj (jasno je da bilo koji UMC nema veze sa jedrenjem na 12m brodu). Vole da vide nesto prepoznatljivo, ili te licno provere kao sta sam licno iskusio na jednom skupljem brodu :).  A zvanicne licence gleda pre svega lucka kapetanije bez cijeg odobrenja name isplovljavanja na carteru, i naravno osiguravajuca drustva koja bi uvek nekog da zavuku. Ipak, ako kapetanija da dozvolu za isplovljavanje sa tim i tim skiperom, tesko da osiguranje moze nesto da muva preko toga.

I koji je zakljucak. Nauciti jedrenje prvo zbog vas, od nekoga ko to radi sistematski, umesto od prijatelja koji pokazuje samo ono sto je zabavno za pokazivanje, a uz to dobicete i sertifiakt neke znacajne jedrilicarske organziacije. Od zvanicnih dozvola, UMC je zasita jednostavan i smatram to kao deo licne higijene za pomorce. Onda ili nacionalni sertifikat 100-200 BRT ili RYA YM sertifikat. Bas me zanima ko nece priznati RYA Yachtmaster osim mozda u Jemenu. Najtezi put je da u svakoj zemlji u kojoj plovite vadite njihovu licencu (oh kakva ideja). Dokaz da ova cela zavrzlama zaista jos uvek postoji je ta sto ICC inicijativa Ujedinjenih nacija vec decenijama nije sprovedena, a ideja je odlicna. Treba biti spreman na iznenadjenja i skupljati direktne informacije za sebe: od luckih vlasti gde idete, od carter agencija kod kojih uzimate brod, napismeno sta ce vam traziti, ambasade takodje...

Moj partner u Grckoj je dugogodisnji RYA YM, od ove godine i "principal" RYA sertifikovane skole, a nadam se od sledec sezone i Yachtmaster Evaluator, tako da ko je zainteresovan za RYA YM, informacije i kontak su na www.aegeasyachting.gr ili zovite mene (dejan@vegasailing.com). Posto ove godine jos uvek on nije YME, mora se doplatiti dolazak onoga ko jeste (jedan englez koji normalno u toku leta boravi na Skjatosu). Posto ispit mora biti na odgovarajucem brodu mozda je malo teze ovog leta uskladiti termine polaganja, ali mozemo vec praviti planove za recimo sledece prolece, sto vise polaznika bice jeftinije. I ja sam zainteresovan da imam i RYA YM. Osim samog ispita, moze se odraditi i priprema sto svakako preporucujem, jer ispit nije trivijalan (bez obzira na sve knjige koje koje kruze internetom) i naravno RYA insistira na pravilnim engleskim komandama i terminologiji (helms-a-lee, gybe-hoo i tome slicno). Pre samog ispita naravno, Red Cross First Aid i ROC(M) su obavezni. Dakle prijavljujem se da budem osoba koja ce oformiti i biti kontak za organizaciju RYA YM kursa/polaganja na prolece 2013.

Inace, izbegavam da koristim rec Yachtmaster van konteksta RYA, jer mislim da je to nepristojno varanje klijenata. Ta rec je skovana (inace registerd TM) za najveci stepen pomorskog umeca, orginalno od strane kanadske federacije CYA jos 1946, koju je kasnije preuzeo i RYA, dakle dve prominentne organizacije. Nije bas fer svoj program od 50 casova u ucionici nazvati YM.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #16 poslato: 01, 06, 2012, 11:43:09 pre podne »
Mnogo jasnije ali ...to sam ipak samo ovako tupavi JA.
Jel postoji skola, kurs , tecaj a da nije vezano za jedrenje ? Nemam ja zelje, volje a ni vremena da ucim kako se koji kanap zove . Dakle , drugovi dragi , nesto sto ce da mi da papir na kojem pise da znam da okrenem kljuc , naspem gorivo i plovim a da nisam opasnost ni za sebe a ni za druge ucesnike u saobracaju .
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže Vega

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 10
  • www.mojaladja.com
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #17 poslato: 01, 06, 2012, 14:22:02 posle podne »
Jedrilicarski kursevi (krstarenja) imaju obicno 3-4 nivoa, kako koja organizacija (od osnovnog do pucinske plovidbe). Regatno jedrenje je pak posebna grana, i mada jedra rade na isti nacin, dozivljaji i znanja (osim rukovanju jedrima) su dosta razlicita.

Neko je vec spomenuo veliku tezinu RYA YM. Tacno, zato sto je RYA akreditovan od britanske vlade da izdaje "drzavne" licence, plus nesporna pomorska tradicija.

Kome treba samo da sipa gorivo i vozi, YM apsolutno ne treba, UMC je sasvim dovoljan, i zdrav razum. Carter jedrilica takodje, kurs jedrenja i UMC. YM je komercijalna licenca i ako neko bas voli, inace se onih 3000 jedrilica u Grckoj i jos toliko na Jadranu nikad ne bi izdale.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #18 poslato: 01, 06, 2012, 16:21:18 posle podne »
kapetane, kapetane... i grcka i hrvatska zvanicno priznaju nase sertifikate YM100Bt...


NE TO NIJE TACNO !

Mozda u praksi nekoge propuste ali znam za primere ljudi koji su prosli ko bos po trnju i propadne im godisnji odmor... Pricao sam sa poslovnim partnerima da dodjem letos par dana na jedrenje ali su mi rekli da je za mene jedina opcija Pula , Istra jer tamo lakse gledaju na moje prezime, kad su mi to rekli odustao sam ...

Ujedno HRVATSKA NE PRIZNAJE NI NAS UMC

ko neveruje neka nadje Srbiju na zvanicnom spisku Hrvatskog Ministarstva pomorstva  ... NEMA SRBIJE, utuvite to u glavu !

http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20%282%29%203_11.pdf

od Crnogorskih licenci priznaju :

1 Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca
2 Ovlašćenje za voditelja jahte do 100 BT
3 Ovlašćenje za voditelja jahte do 500 BT


strana 32 stavke 82, 83 i 84 ...

jel treba sada da jurim i da li Grci priznaju nase licence?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #19 poslato: 01, 06, 2012, 16:41:18 posle podne »
Neko je pomenuo ICC, Hrvatska jeste prihvatila rezoluciju UN-a br 40 ali Srbija i Grcka nisu , evo ga spisak

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2011/sc3wp3/ECE-TRANS-SC3-147-re1e.pdf



Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #20 poslato: 01, 06, 2012, 17:12:09 posle podne »
Hvala Dusane . Ovo cu Kap da provjerim sutra kad pridjem HR pogranicnoj policiji . Nisam do sad pitao a niko me nije ni dirao ali sad imam "paklen plan" pa mora da se provjeri.
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #21 poslato: 01, 06, 2012, 20:06:17 posle podne »
odstampaj im gornji text sa sajta njihovog ministarstva...

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #22 poslato: 01, 06, 2012, 20:31:40 posle podne »
Poljo ti ko ovde neki; siljis razanj a zec u sumi!
Jedino ako nisi... ffff

Van mreže sloba

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 32
  • Pol: Muškarac
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #23 poslato: 02, 06, 2012, 07:05:57 pre podne »
Ja nemam 100BRT (još uvek, ali ću ga imati) , imam UMČ.
Hrvati u Cavtatu na ulazu nisu tražili da vide, samo su pitali imam li licencu (nisu precizirali koju). Ja rekao imam, oni me pustili i mirna Bačka.

Može da se desi da me zaje..ju uz put, mada me nikada nije zaustavila policija u HR, niti me bilo ko posle pitao za licencu.
Podvlačim, vozim svoj brod, pa nemam posla sa čarter agencijama koje moraju da misle kome daju brod.

Nemam kada da polažem za RYA i meni lično se ne isplati jer moram da idem u GR. Uradiću kod nas 100BRT.
Srbija je član konvencija i 100BRT se priznaje. Ne izdaje ga MSC ili Lamar ili bilo ko drugi već Ministarstvo. Kakvi god da smo kao država, to ipak važi.

Treba razdvojiti dve stvari: da li vam samo treba papir da ne biste imali problema sa vlastima, ili želite zaista da naučite nešto.

Ako hoćete na jedrenje, ne igrajte se, završite kurs, naučite dobro, jer nikakva formalna dozvola vam neće pomoći ako budete imali neki problem. More je more i treba ga poštovati, začas vam presedne.

Bez obzira na sve, preporučujem onima koji mogu da odu na kurs i polaganje po RYA programu, ja sam učio iz tih knjiga.
RYA je zakon!

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #24 poslato: 02, 06, 2012, 09:12:15 pre podne »
Poljo ti ko ovde neki; siljis razanj a zec u sumi!
Jedino ako nisi... ffff
Od kad se to postavlja pitanje moje pripadnosti elitistickom redu  ffff?
Zec je u kavezu...ajd nek bude da je kunic . psssst
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže roninsoll

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 18
  • Pol: Muškarac
  • Peace loving ’ man
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #25 poslato: 26, 07, 2012, 19:08:19 posle podne »
Ćao,

da li neko može da mi kaže sa kojim RYA sertifikatom može da se jedri u Grčkoj tj. po mediteranu. Koliko sam video drugi i treći nivo RYA je Day Skipper i Costal Skipper pa ne znam da li je to dovoljan nivo.

Takođe, da li samo sa RYA YM može da se plovi preko okeana (sa sopstvenim plovilom)?

Unapred hvala.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #26 poslato: 26, 07, 2012, 19:48:49 posle podne »
dobrodosao !
preko okeana sa sopstvenim plovilom mozes da plovis bez icijeg sertifikata...

sto se grcke i mediterana tice svaki RYA se priznaje... na prolece ce biti organizovano polaganje za par RYA zvanja pa ako si zaintereosvan javi ...

Van mreže Duka

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 59
  • Pol: Muškarac
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #27 poslato: 02, 11, 2012, 19:05:01 posle podne »
kapetane, kapetane... i grcka i hrvatska zvanicno priznaju nase sertifikate YM100Bt...


NE TO NIJE TACNO !

Mozda u praksi nekoge propuste ali znam za primere ljudi koji su prosli ko bos po trnju i propadne im godisnji odmor... Pricao sam sa poslovnim partnerima da dodjem letos par dana na jedrenje ali su mi rekli da je za mene jedina opcija Pula , Istra jer tamo lakse gledaju na moje prezime, kad su mi to rekli odustao sam ...

Ujedno HRVATSKA NE PRIZNAJE NI NAS UMC

ko neveruje neka nadje Srbiju na zvanicnom spisku Hrvatskog Ministarstva pomorstva  ... NEMA SRBIJE, utuvite to u glavu !

http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20ENGLISHMoU%20%282%29%203_11.pdf

od Crnogorskih licenci priznaju :

1 Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja čamca
2 Ovlašćenje za voditelja jahte do 100 BT
3 Ovlašćenje za voditelja jahte do 500 BT


strana 32 stavke 82, 83 i 84 ...

jel treba sada da jurim i da li Grci priznaju nase licence?
Imam pitanje u vezi ovoga. Malčice sam zbunjen, vrlo je moguće da mešam babe i žabe pošto je ovo zapravo tema o morskoj plovidbi a moje pitanje se malo više odnosi na rečnu.
 Ako Hrvatska ne priznaje ni naš UMČ (koji se, valjda, odnosi na čamce na reci) kako se onda odvija plovidba tegljenim i potiskivanim sastavima na Savi i Dunavu? Pa tim brodovima upravljaju ljudi koji su dobili zvanje kapetana od naše kapetanije!?  sha
Brži od metka, snažniji od lokomotive, u stanju da preskoči visoku zgradu

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #28 poslato: 02, 11, 2012, 20:46:20 posle podne »
Imam pitanje u vezi ovoga. Malčice sam zbunjen, vrlo je moguće da mešam babe i žabe pošto je ovo zapravo tema o morskoj plovidbi a moje pitanje se malo više odnosi na rečnu.
 Ako Hrvatska ne priznaje ni naš UMČ (koji se, valjda, odnosi na čamce na reci) kako se onda odvija plovidba tegljenim i potiskivanim sastavima na Savi i Dunavu? Pa tim brodovima upravljaju ljudi koji su dobili zvanje kapetana od naše kapetanije!?  sha

UMC je upravljac motornog camca ... mislim da je limit izmedju 12-16 tona ..
SKIPPPER je upravljac broda do 100 tona
ti kapetatni koje pominjes guraju bodove od minimum 500 tona pa do 2000 .... mislim da je za to potreban brodarska skola pa na dalje ... a to se sve vodi na one stare EX yu dozvole... a kako su pravno uredili ne znam ... mozda preko onih MATRIKULA ili nekih drugih medjuanrodnih dokumenata ...

pogledaj link i videces da Srbije nema ni za jednu klasu ..

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Skiper kurs
« Odgovor #29 poslato: 02, 11, 2012, 21:52:09 posle podne »
Pa kapetan je čin a za to je potrebna škola i boravak na brodu, to bi sigurno znao Goran, prošle godine kada sam bio okačen za fensi tanker kapetan je bio baš pravi, mislim da mi reče da je završio pomorsku akademiju negde u Hr. Sa druge strane bio sam okačen i za neki šlep sa šljunkom i taj što ga je terao teško da je imao i treći stepen. E sad možda je razlika što ovaj šlep ide od Srebrnog Jezera do Bečeja - znači lokal a ovaj tanker je čorbu vozio iz Ukrajine