E, ovako treba... > Majstori, Majstori ...
Majstor za prozor na otvaranje po meri ?
Nidza:
Ako vec pravis, bolje mozda da napravis ram na koji se lepi staklo kao soferka na automobile, mnogo jednostavnije napraviti i mnogo jednostavnije za pouzdano zadihtovati, montaza traje mnogo brze, mnogo manje muke. Kaljena stakla (ravna) su jeftinija od pleksiglasa, ne grebu se i ne matiraju, i mozes ih prati kako hoces za razliku od pleksiglasa, kad vec pravis od pocetka. Sta ima veze sto su ti druga od pleksiglasa? Za krivinu mi je tesko da te razumem kolika je i kakva je bez fotografije. A za to ce ti sigurno bolji savet dati neki clanovi foruma koji se bave staklima. Znam da je za te krivine bitno koliki je ugao savijanja na kom radijusu. I bitno je da na staklu imas samo jedan radijus, ako imas u vise osa radijus, onda vec imas pravu egzotiku, sto moze da ti sedesi ako sam pravis. U svakom slucaju, razmisli dva puta pre nego se odlucis kojim ces putem. Zavisno od toga, mozda lakse nadjes i majstora. Ako ti je prihvatljivo, mozda je i inox jedna od opcija za ram.
Ako na kraju resis ipak da pravis tu krivinu, verovatno ce ti vrlo tesko neko od majstora to tako zavariti od profila, tu mozda imas opciju da bazu napravis od cevi, a da nadjes majstora koji ima alat da ti savije cev, a onda na cev da varis profile pod zeljenim uglovima, na primer.
Ne znam za aluminijum, a majstore koji rade sa inox-om ces naci, kako za savijanje cevi, tako i za varenje. Oko pleksiglasa ima dosta posla i vrlo je prljav posao, ali to je individualno sta kome vise od posla odgovara. Platicare isto mozes lako naci. Ako se odlucis za pleksigals, opet ti preporucujem da bude po pricnipu lepljenja soferke kao na automobilima, ne sendvic struktura.
Na kraju, ne znam kako planiras da montiras ram soferke na korito. Tu obicno ide sundjerasti neoprenski dihtung izmedju soferke i korita ako se ram srafi za korito. naravno, zato je bitno kako je napravljena baza rama da lepo naleze, a i da su srafovi na pravoj strani kako nebi kroz njih voda ulazila u plastiku.
Kapetan:
mozda gresim ... ali je bilo pomena da negde kod galinike ima neka firma koja krivi plexy ... valjalo bi izguglati forum ...
ujedno plexyglas moze i da ne matira po deeset godina ako uzmes onaj koji valja ...
evo par tema sa tom problematikom:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9821.msg107470.html#msg107470
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,688.msg143508.html#msg143508
Srecko Sojic:
ja sam gledao neke klipove gdje ljudi krive pleksiglas veoma lako sa onim pistoljem za skidanje farbe.
i kao sto rekoh nije zakrivljenje toliko veliko da treba bas toliko da se krivi. mislim da bi cak mogao da se mehanicki iskrivi pri lijeljenju ili sarafljenju
sem toga planirao sam preko foliju za zatamnjivanje da stavim zbog refleksije tako da bi trajao dovoljno dugo i pleksiglas
Nidza:
I ja sam na kraju savio u Galenika klirit firmi, iz drugog puta, ali kod mene je velika krivina. Meni bilo lakse sto sam imao stara stakla kao sablon uz neke manje izmene zbog drugacijeg dihtunga i dihtovanja spram originalnog. Ako to nemas, onda si u problemu jer oni nece da izlaze na teren da uzmu sablon tako da i to pada na tebe. Ako ces sam da savijas pleksi, svaka cast, opet zavisi od tvojih afiniteta. Meni to vise lici na umetnost nego na zanat kad gledam kako to ljudi rade na snimcima.
Sto se tice zatamnjivanja i stakla mozes da uzmes "zadimljena" u zeljenoj boji (ogranicen izbor boja naravno), za skoro nikakvo povecanje cene po staklu. Istu opciju zadimljenosti imas i za pleksiglas, zaboravio sam da li je znacajno skuplje ili ne. Mene zanima ako neko ima te folije preko pleksiglasa kako je to po pitanju prozirnosti i da li zaista pomaze u zastiti od ogrebotina. Prvo jer je kroz pleksiglas malo mozda losija "prozracnost" nego kroz staklo, a drugo, zato sto iako ih pazim, od druge nedelje koriscenja imam neku brazdu na jednom koju nemam pojma kako sam napravio, verovatno dok sam nesto drugo usput radio, ali toliko lako je ostetiti ako se ne pazi. E sad, postoje danas pleksiglasi sa garancijama od 10 godina, otporni na grebanje i slicno, ali prodji kroz sve firme kod nas, a imas na lnikovima koje si dobio pa vidi da li to kod nas neko sada radi i daje garanciju za to.
Posto sam ja mesao pleksiglas i stakla, ja nisam nista zatamnjivao jer verovatno ne bi nikad potrefili iste boje zatamnjenog stakla i zatamnjenog pleksiglasa. Umesto toga imam izolaciju, zavese i provetravanje kabine, sto meni vrsi posao. Jedino ume zapara da bude ispod cerade, ali tu je problem cerada i opet provetravanje, a ne stakla.
Na kraju imas i one polikarbonate, ali meni subjektivno to nije odgovaralo, koliko mi je poznato, jedan od tih, ne secam se vise naziva, koji se kupuje u ravnoj formi moze da se savije jako puno i ako ide u zljeb ili u soferku sa lajsnom mozes i da ga zadrzis u toj formi. Mozda sam i video da je neko nekad na forumu to radio na onom crvenom Elanovom gliseru, ali to moras malo da potrazis ili ce neko sa foruma pomoci oko nalazenja teme ili koji je tacan naziv materijala. Necu da pricam na pamet o karakteristikama, znam da se meni nesto nije dopalo, a misljenja su podeljena oko toga pa cu se suzdrzati.
Nidza:
E samo da se ispravim negde ranije napisah da je pleksiglas prljav posao, bio je lapsus, mislio sam na plastificiranje i proces sper/smola...ali plasticare mozes naci...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju