Autor Tema: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca  (Pročitano 8475 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« poslato: 23, 10, 2011, 16:42:10 posle podne »
E ovako ... Dosta cesto sa nekim idem u taglja , i uvek se pitam kakvi su efekti na potrosnju i brzinu ...

Ukoliko samo jedan motor radi , jasno je da ce tome kome radi motor potrosnja skociti ,ali sta se desava ukoliko oba motora rade?

Koliko je tegalj ekonomican ?

Ono sto praktikujem jeste da recimo ako Broker ili marke tegle mene (zadnja dva teglja) jeste da ostavim moj motor u brzini i da pokusam da nadjem neki odnos da su camci samo vezani a da se ne vuku , ali to je jako tesko ubosti...

da li se dva spojena broda ponasaju kao jedan sastav ili nekako drugacije ?

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #1 poslato: 23, 10, 2011, 17:20:15 posle podne »
Prilikom plovidbe od Beograda do plaže Raj sa Knezom i Mišom imali smo mali kvar koji smo odmah otklonili.
Ali smo kratko bili privezani bočno uz Magdalenu brod od 10-tak metara.
Nakon što je "kvar" otklonjen, Knez nam je ponudio da narednih sat-dva, budemo njegovi gosti na brodu.
"Uslov" je bio da upalim motor i podesim brzinu kako on kaže.
Nakon što smo odradili FINE TUNING, a to je bilo dosta ispod one brzine obrtaja koje bi motor imao da sam se spuštao sam,
prešli smo na Magdalenu i uživali u društvu Kneza i njegove kćerke, kao i u plovidbi na gornjoj palubi sa koje je vidik predivan.


Ovim putem još jednom se zahvaljujem Knezu i Mishi-D koji su odmah uočili neki (jedini) problem koji je Varalica II imala u 1000km puta.

 :drinks:   :friends:


Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #2 poslato: 23, 10, 2011, 17:57:22 posle podne »
Ako su sva relativno gabaritno slična plovila i pritom usklade obrtaje po kanapima će se videti da su ono samo prislonjeni jedan uz drugi. Tada se sa jednog mesta može upravljati pri čemu komande imaju nešto slabiji odziv. Što se potrošnje tiče nisam primetio razliku ali brzina takvog sastava je nešto manja nego kada si sam. Ovo je moje iskustvo od ovogodišnje plovidbe gde smo od 700 km sigurno dobrih 600 bili uvezani. Po zategnutosti kanapa posebno krmenog možeš videti koji od dva plovila vuče a koji je vučen pa ili vučenom povećati obrtaje ili ovom drugom smanjiti. Kod Tegljenja većeg ili plovila sa havarisanim motorom ili na osetno manjem broju obrtaja potrebno je osloboditi krmu tegljača a tegljenog ispustiti više ka pramcu. To je u ostalom česta slika na reci kod velikih brodova

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #3 poslato: 23, 10, 2011, 19:26:30 posle podne »
Tegalj je praktican kada se jedan od kapetana zeli malo odmoriti ili otici do wc kod duze plovidbe. Inace, bez obzira na bokobrane i kanape, talasi od brodova-hotela i vecih glisera mogu naparaviti neplaniranu stetu, a upravljivost je smanjena. Oba motora moraju raditi i biti uskladjeni jer ukoliko jedan brodski motor stoji postoji i jos jedna negativna posledica za motor koji ne radi: kako je kopca(menjac) u neutralnom polozaju dolazi do slobodnog okretanja elise i osovine na suvo.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #4 poslato: 23, 10, 2011, 20:10:59 posle podne »
ako ja bez teglja idem 5km na sat i recimo onaj sa kim se teglim takodje , zasto onda u teglju idemo sporije ? da li je samo zbog sabijanja vode izmedju dva trupa ?

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #5 poslato: 23, 10, 2011, 21:26:33 posle podne »
 :smile:

Nemam baš nikakvog iskustva u ovakvim aktivnostima pa imam jedno pitanje (možda i glupo...)

Šta se dešava ako jedno plovilo vuče drugo u formaciji jedan iza drugog na dužem kanapu (kao remorker i šlep)
da li je to pravilno ili ne, ako ne onda zašto ne...

Par puta sam imao prilike da dovučem po nekog komšiju kada im motori otkažu poslušnost. Pokušavao sam da idemo jedan
pored drugog i nije mi se svidelo udaranje metalnih korita po mom plastičnjaku, da ne pominjem komplikovanije povezivanje...

Imao sam utisak da sam mnogo lakše išao kada sam ih vukao desetak metara iza. Da li je to samo utisak ili je stvarno tako.
Deda Zoran

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #6 poslato: 23, 10, 2011, 21:45:09 posle podne »
uvek se vezu plastika i plastika i metal i metal .. nikad se  to ne mesa...

i naravno UVEK ili gume ili BOVE ... da se camci ne dodiruju ...

sto se tice voznje iza... znam da to neki praktikuju ali ja nisam ljubitelj sem kada slepam pomocni camac... iz prostog razloga sto taj koji se slepa nema nikakvu upravljivost i ako ovaj prvi iz nekog razloga stane ....

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #7 poslato: 24, 10, 2011, 08:26:19 pre podne »
 :good:

Kap, to su bile situacije kada nije bila moguća priča o vrstama materijala, ne bih mogao da odbijem pomoć pa i da mi je to
zadnja vožnja u životu. Što se tiče upravljivosti nismo imali nikakvih problema - odvučem ga par metara uzvodno od njegovog veza i
on se uparkira veslajući.

Dok se nisu pojavili gurači, kao klinac na Tisi sam viđao samo remorkere. A nešto razmišljam - u velikim lukama na moru velike brodove
dovode do vezova lučki piloti remorkerima....

Sada skoro svi sklopovi barži imaju gurače - predpostavljam radi bolje upravljivosti...
Deda Zoran

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #8 poslato: 24, 10, 2011, 10:34:19 pre podne »
ma naravno ako je pomoc u pitanju onda nema sta .... ja sam mislio nesto tipa ispjacnje kafe ili slicno ...

sto se remorkera ili tegljaca oni UVEK u inostranstvu imaju gume ...   e sad ne verujem da je to jer nemaju para ali mislim da su se gume pokazale najbolje ....











Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #9 poslato: 24, 10, 2011, 11:02:57 pre podne »
Zato sam ja i uzeo remorker da ne moram da kupujem bokobrane :)

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #10 poslato: 24, 10, 2011, 11:56:17 pre podne »
sto se remorkera ili tegljaca oni UVEK u inostranstvu imaju gume ...   e sad ne verujem da je to jer nemaju para ali mislim da su se gume pokazale najbolje ....

nema tih bokobrana koji bi izdrzali tu vrstu i jacinu pritiska. licno mi se automobilske gume nikada nisu svidjale na plovilima, ali izgleda da je vreme bokobrana od konoplje davno proslo
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #11 poslato: 24, 10, 2011, 12:20:36 posle podne »
Biranje materijala,kada je pomoc ili posao u pitanju na radnim brodovima nije poznato,dakle pogresno si cuo. :)
Bokobrani ok,na radnom brodu gume naravno.Kudeljni bokobrani nisu zaboravljeni,odlicni su ali i veoma skupi.
Guraci su se pokazali kao bolji i bezbedniji iz mnogo razloga,a u lukama ima po koji tegljac da pripomogne,tj "boksira"...


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #12 poslato: 24, 10, 2011, 18:49:03 posle podne »
znaci prvi zakljucak za tegalj uvek gume  :good:

ok idemo dalje sta je sa potrosnjom mogu li se dva broda u teglju na optimalnom broju obrtaja kretati brze nego jedan na takodje optimalnom broju ?

sta ako drugi ima teretni motor , da li ovaj koji nema treba da kuva kafu i iskljuci svoj motor skroz ?

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #13 poslato: 24, 10, 2011, 22:02:30 posle podne »
znaci prvi zakljucak za tegalj uvek gume  :good:

ok idemo dalje sta je sa potrosnjom mogu li se dva broda u teglju na optimalnom broju obrtaja kretati brze nego jedan na takodje optimalnom broju ?

sta ako drugi ima teretni motor , da li ovaj koji nema treba da kuva kafu i iskljuci svoj motor skroz ?

Ja ponekad plovim u paru, kad su duže ture...

Ne moraju baš gume, može bilo kakav odbojnik, pa da ne izgleda kao plutajuća vulkanizerska radnja. Ono drveno ili od konopa što ste nazivali bokobranom, zove se još i talasnjača i žuljanica, ponekad lepo izgleda ali nije dovoljna, jer su svi osetljivi na svoju farbu :)

Drugi odgovor je "ne". Postoji univerzalno pravilo "dužina trči, širina koči", dva broda su iste dužine a širi sastav. Isto tako, prave talase koje ih medjusobno odbijaju, guraju u stranu, to se kompenzuje kormilom ali brzina pada. Kretanje vode između sastavljenih brodova nije laminarno već pri malim brzinama, turbulentno je, a time je i otpor veći.

Treći odgovor je "uglavnom ne", izuzev ako čovek štedi gorivo, u kvaru je, žene sede kod njega na pramcu i žele da slušaju talase...
Bolja varijanta je da namesti gas na "prijatan i ekonomičan" broj obrtaja, fiksira kormilo, i preuzme na sebe posluženje.

Da dodam, jednom prilikom sa plovio za Beograd u potiskivanom sastavu (skinuo vanbrodski motor straga, drugar se naslonio na nosač i natrimovali se konopima sa obe strane). Rezultat je bio preko svih očekivanja, bolji i od tegljenja i od cugija.
 
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
« Odgovor #14 poslato: 25, 10, 2011, 09:26:50 pre podne »

Da dodam, jednom prilikom sa plovio za Beograd u potiskivanom sastavu (skinuo vanbrodski motor straga, drugar se naslonio na nosač i natrimovali se konopima sa obe strane). Rezultat je bio preko svih očekivanja, bolji i od tegljenja i od cugija.

terza jel moze malo vise o ovome? u tom slucaju bi trebala brzina da se poveca i po nekim teorijama tu bi se onda videle ustede?