Pa vidi, kako se meni cini to radi na principu jet pumpe (nema veze sa jet turbinama, vec sa podsisavanjem) i ne vidim neki poseban razlog zasto ne bi moglo da se koristi i za teranje vode jel se slicno izvedeni sistemi koriste kao gorivne pumpe niskog pritiska na nekim avionima (deo goriva pod visokim pritiskom se iz motora vraca nazad u rezervoar i sluzi kao "pogon" jet pumpe - na slici zuti vod). Slicno je i kod ovog ventilatora koji ima motor u postolju kojim uvlaci vazduh i tera kroz aeroprofile u prstenu, a zatim taj vazduh povlaci staticni vazduh ispred i iza prstena. Nisam siguran da je to primenjivo resenje za brodske motore. Potrebno je obezbediti fino kvalitetno opstrujavanje oko hidroprofila kako bi mlaznice bile pravilne. Rekao bih da bi to vrlo brzo podleglo dunavskim panjevima, ali cak i da zanemarimo fizicka ostecenja nisam siguran u efikasnost tog sistema po realnoj ceni. Ipak taj ventilator kosta 450$.