@LadjaVlajko
Tema ti je odlicna.Za deplasmansko plovilo je jako vazno da ima V korito,nisam hteo da pisem o tome,da ne bih bio napadnut,jer vecina plovila ima bas ravno dno,koje je izuzetno nepovoljno za plovnost,ali je mnogo lakse za izradu,sto ne mora da znaci da bas svako V korito ima dobru plovnost,dok je kod glisera to drugacije i ugao V dna je individualna,sto zavisi od nekih drugih faktora.Evo kako su nasi inzenjeri radili projekat broda:prvo se brod konstruise,pa se napravi maketa broda od parafina koju su nosili u Austriju jer su oni imali kanale i uredjaje kroz koju su vukli maketu i merili otpore,i na kraju tesali parafin tamo gde su otpori bili veliki,i na kraju ceo projekat menjali na osnovu dobijenih rezultata.Kasnije su i u Zagrebu napravljeni kanali i uredjaji za ispitivanje.Svaki projekat deplasmanskog broda kada se gleda odozgo,na vodnoj liniji i ispod nje mu je presek u obliku vodene kapi,jer je jako vazan i krmeni deo dna,a ne samo pramcani.Plovila za rekreaciju su gabaritno dosta manja i zdepastija od brodova,ali opet mogu da se naprave tako da imaju dobru plovnost.
Dao sam primer siklje sa V dnom,ima ona svojih mana u odnosu na klasicnog tabanasa,ali po mom misljenju ipak vise dobrih osobina.
Ne bih nikog da uvredim,ovo je moje subjektivno misljenje,steceno na osnovu nekih prica i iskustava.