Svako ko je ikada skidao Vanbrodski motor sa njegove ladje da nebi ga uhvatio led zna da je to opste mucenje :this: i zato ....
OVAJ SAVET SAMO VAZI ZA VANBRODSKE MOTOREManje motore kao sto je npr. Tomos 4 ili slicno pa do 10tak ks nije problem skinuti u poneti ga kuci ali za ostale...
1. Nisu Vanbrodski motori tako osetljivi na led kao sto su npr. Avionski oni su za to pravljeni koliko god mladi ili stari bili :good:
2. Motor stoji Vertikalno na camcu tako da veliki deo vode u Cooling Sistemu kad se ugasi motor izadje, a i treba se pomenuti da ta voda sto ostane u sistemu nije pod pritiskom pa u slucaju leda i ako zaledi nemoze da napravi nikakvu stetu , posto se voda koja zaledjava SIRI , u ovom slucaju nema brige sto se toga tice
3. Motor koji ostaje na camcu preko zime preporucuje se da ostane u vodi i nepodizati ga. Pomocni motori mogu ostati Podignuti. Primer: Ako voda 5-15cm zaledi ispod zaledjenog sloja lezi vodena pumpa/impeler koji su opet na sigurnom , sad ako znate da ce voda da zaledi pola metra i vise onda se treba vaditi ladja na suvo i to ne samo iz navedenih razloga .
4. Moguce je jos da se motor kad se priprema za zimu ispira sa Antifrizom ali lakse je to reci nego uraditi u praksi :smile:
5. Ako je motor/cizma u Ledu nepreporucuje se palenje motora posto impeler ako je zaledio moze doci izloma impelerskih krila koje bi napravile stetu na vise strana. Ko hoce da vozi zimi i po ledu rizikuje stetu na motoru.
6. LAGEROVATI MOTOR U ZIMSKOM PERIODU NA VODI DONOSI UVEK RIZIK SA SOBOM ovo sto ja savetujem su i saveti mnogih Proivodjaca motora .
P.S Mnogo je gore ako ostane Vode u camcu :
: :
: