Autor Tema: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim  (Pročitano 18380 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« poslato: 08, 04, 2015, 19:12:31 posle podne »
Pozdrav društvo,
Imam problem sa gore pomenutim motorom.

Kupio sam pre par dana neki gumeni čamac i  vlasnik mi je bukvalno poklonio motor uz njega, rekao je da motor nije palio oko dve godine, ali znate ono, „šta je džabe i Bogu je drago“









Posle pola sata pokušavanja sam ga upalio, i sada pali odlično, vodu izbacuje, tako da je i impeler ok k5, jedino šta me muči je „prejak gas koji ne mogu da smanjim“ XKJHDGASED


Kada ga palim, nadrukam gorivo, povučem saug, menjač na neutral i pali kao mina !!!
I tada ima velik gas, u slučaju kada vratim saug(zatvorim) motor počinje da urla koliko gasa ima...
Posle toga sam ugledao šraf na karburatoru i tada se obradovao, pomislih da ću ga tako naštelovati


Taj šraf kao da nema nikakvu funkciju, da li ga zavrnuo do kraja, da li na 2,5 kruga odvrnuo, da li na pola odvrnuo...Motor urla pa urla, ništa se ne dešava  taz

Prvo sam mislio da mu nedostaje deo na karburatoru ,filter vazduha
(mislio sam da treba da stoji kao neka pečurka na usisu za vazduh)...

Gledao po internetu i ukapirao da ovaj motor ni nema filter vazduha(bar ne onaj koji sam ja zamišljao)...

Šta se sa njim dešava, kako da smanjim taj gas i da ga naštelujem da radi mirno... Ja kapiram da je nešto oko karburatora, ispravite me ako grešim

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 761
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #1 poslato: 08, 04, 2015, 19:23:53 posle podne »
Ima tu dva šrafa, jedan za jačinu gasa a drugi za vazduh, verovatno si taj okretao.
Isprati koja se poluga pomera kada okrećeš ručicu gasa pa ćeš lako videti koji je  šraf ispod poluge koji treba da šteluješ.
Kada dovedeš gas na normalu onda ga malo pojačaj zavrtanjem tog šrafa a onda lagano zaokreći taj drugi (za vazduh) levo ili desno, poenta je da ga dovedeš u položaj gde motor najbolje radi. Na kraju ponovo smanji gas preko tog šrafa ispod poluge.

Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #2 poslato: 08, 04, 2015, 19:31:25 posle podne »
Da, ima dva šrafa ovaj "zaokruženi žuti" kada pomeram bukvalno nema nikakvog efekta,
a "zaokruženi crveni"šraf od ler gasa je odvrnut do kraja, vidi se i na slici ako zumirate
Da li mislite da je žuti šraf od vazduha?

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #3 poslato: 08, 04, 2015, 21:50:30 posle podne »
Taj saraf zaokruzen crvenim ti je saraf za ler gas i  na  slici ti nije uopste odvrnut skroz,samo ti njega odvrci jos i prati sta se desava sa gasom  6589


Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #4 poslato: 08, 04, 2015, 22:21:23 posle podne »
Taj saraf zaokruzen crvenim ti je saraf za ler gas i  na  slici ti nije uopste odvrnut skroz,samo ti njega odvrci jos i prati sta se desava sa gasom  6589

Veruj mi, taj crveni šraf sam skroz skidao, još prstom nategnem polugicu do kraja (mislio da sajla nije negde zaglavila)
Nije to 100%
Ali ovog trenutka sam silazio u podrum i gledao, odakle logika da neko ovde postavi filter goriva(između karburatora i pumpe)  yg

Siguran sam da taj filter nije Hondin fabrički, isti takav mi je postavljen na crevo od rezervoara do motora...


Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 761
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #5 poslato: 08, 04, 2015, 22:33:42 posle podne »
Skini ler diznu i dobro je produvaj, eventualno pročačkaj svaku rupicu sa licnom. Takođe proveri nivo goriva u lončetu kao i diznu u lončetu. Ali ako to nisi pre radio najbolje skini karb i odnesi ga na čišćenje i štelovanje.

Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #6 poslato: 08, 04, 2015, 22:52:13 posle podne »
Skini ler diznu i dobro je produvaj, eventualno pročačkaj svaku rupicu sa licnom. Takođe proveri nivo goriva u lončetu kao i diznu u lončetu. Ali ako to nisi pre radio najbolje skini karb i odnesi ga na čišćenje i štelovanje.

To sam juče radio, rasturio karburator u najsitnije komade i očistio, imao je dosta naslaga, baš sam ga muški izribao...
Kako da proverim nivo goriva u lončetu, čak mislim i da ako mi se nivo ne svidi ne mogu da štelujem to, ima iglicu koja dira plovak ali na nju ne mogu da utičem, da više ili manje spušta/podiže plovak.

Po tvom mišljenju jel ima logike da postaviš filter goriva između karburatora i cilindra ? Po mom je to totalna nebuloza, još sutra ću juriti da kupim parče creva da izbacim taj filter pa da probam bez njega

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #7 poslato: 08, 04, 2015, 23:06:37 posle podne »
Po slici ne bih rekao da je izmedju karburatora i cilindra vec izmedju pumpe za gorivo i karburatora. To imaju svkoro svi motori i ima itekako smisla. Samo mi ovaj deluje kao sto si rekao ne originalan jer originalni su mnogo manji. Bolje i bilo kakav nego nikakav.

Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #8 poslato: 08, 04, 2015, 23:43:37 posle podne »
Po slici ne bih rekao da je izmedju karburatora i cilindra vec izmedju pumpe za gorivo i karburatora. To imaju svkoro svi motori i ima itekako smisla. Samo mi ovaj deluje kao sto si rekao ne originalan jer originalni su mnogo manji. Bolje i bilo kakav nego nikakav.

U pravu si, mislio sam između pumpe i karburatora, pogrešno sam se izrazio...
Ali sada kad bolje razmislim ni ne smeta mu taj filter na tom mestu, motor ima napajanje gorivom, znači da je i taj filter ok...
Ne znam više šta da mislim, ceo dan samo čitam service manual, gledam snimke po netu, pitam ljude... Da sam ovako školu učio do sada bi bio dr.mr  6589

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 761
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #9 poslato: 09, 04, 2015, 00:06:05 pre podne »
Gledaj ovako, ja kad sam imao problem sa karbom (ista ta Honda, nije mogla da radi na malom gasu) sve sam gore opisano uradio i nije pomoglo. Onda sam otišao kod proverenog majstora, pustio me čovek da gledam jer me je živo interesovalo šta je u pitanju s obzirom da je to vrlo prost karb, nije neka nauka.
Uzeo je licnu iz žičane četke, stavio u baterijsku bušilicu i onda svaku rupicu (a to su kod njega zapravo dizne) provrteo bez obzira što je već bio opran i čist kao suza. Motor je normalno proradio. Dakle, dovoljna je jedna uporna mala mrvica skorele prljavštine da ti pravi malu decu a da je i ne vidiš.
Plovak, nivo se reguliše zakrivljenjem one pločice što naleže na diznu ali ja bih proverio upravo tu diznu, ona je dugačka i ima par rupica. Odvrni je s druge strane i licnom pročačkaj sve rupice, uzmi lupu ako treba pa je osmotri.
Druga glavna rupica (dizna) je na izlazu iz karba ka usisnoj grani, u nivou sa leptirom, sitna rupica, i nju pročačkaj i produvaj. Proveri normalno i leptir, da nije nekako zaglavio pa je stalno otvoren i onda ovaj vuče gorivo ko blesav.

Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #10 poslato: 09, 04, 2015, 07:39:15 pre podne »

Poslušaću te, danas imam neke obaveze ali sutra lepo skuvam kaficu i počinje operacija ponovo...
Ovu diznu što ti kažeš da naleže na plovak, u njoj je baš bilo dosta naslaga, kada sam ga prvi put otvorio, opet ću je pročistiti na tvoj način..
Jel si na ovu pločicu mislio kada si rekao da tako šteluješ plovak

I ako dobro kapiram ovu sliku, plovak treba da bude na 7mm kada počne da pomera diznu ili ?

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 761
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #11 poslato: 09, 04, 2015, 09:49:52 pre podne »
Tako je, ne verujem da se to samo od sebe poremetilo ali naslage mogu svašta da urade. Da se vratim na onaj leptir, proveri kako on naleže u mirnom stanju, ako tu ima naslaga onda je praktično otvoren usis i eto belaja.
Ali te rupice su glavne, mora vazduh da prolazi i na kraju mora da reaguje na štelovanje vazduha, kod tebe to nije slučaj i najverovatnije je to.

Na kraju (ako ne pomogne) preostaje ultrazvučno pranje kod nekog majstora.

Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #12 poslato: 09, 04, 2015, 13:17:48 posle podne »
Ok, evo sad doručkujem i ipak se danas bacam na posao, uslikaću sve šta sam radio pa komentarišemo... To ultrazvučno pranje ću izbeći u širokom luku  no125, pošto ovde (u norveškoj) mislim da bi me to izašlo jedno 10ak puta više nego u Srbiji

Van mreže Šomi Quicksilver 300

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Quicksilver 300
  • Brod tip: Quicksilver 300
  • Veličina: 3m
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #13 poslato: 09, 04, 2015, 16:57:58 posle podne »
Završio čišćenje, totalno rasklopio karburator, svaku rupicu pročistio i produvao, licnom i iglicom, štapićima za uši i benzinom prao i gde ne treba.
Proverio leptir, ok zatvara, mada je bilo prljavštine na štapićima posle pranja...
Posle toga sam ga upalio i radio je mnogo mirnije ali sam ga odmah ugasio zato što nemam bure sa vodom sada  k5 ...
Ne smem još da se radujem, ali gledaću što pre da ga bućnem u neko bure ili jezero da ga probam, pa javljam.
Ljubo, biće da si bio u pravu, čim saznam kako se ponaša u vodi javljam...
Mislim da smo uspeli, hvala svima na pomoći  114
Evo par slika







Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Honda B75, kada ga upalim ima prejak gas koji ne mogu da smanjim
« Odgovor #14 poslato: 09, 04, 2015, 17:37:15 posle podne »
Nemoj nikada paliti motor koji se vodom hladi na suvo.... ili "slušalice", crevo...ili bure...
Dunav je moje more.....