Autor Tema: Malo o uljima za dvotaktne motore  (Pročitano 1818 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7048
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Malo o uljima za dvotaktne motore
« poslato: 11, 08, 2012, 17:00:46 posle podne »
Naišao sam na zanimljiv odgovor koji je jedan poznati serviser poslao na jednom forumu.


Uvek koristite ulja namenjena dvotaktnim motorima sa vodenim hladjenjem koja su napravljena po odredjenom standardu a koja preporučuje proizvodjač motora. Taj standard je usvojen početkom 80-tih godina a od tada do danas motori su unapredjivani, pa su tako unapredjivana i ulja. Na tržištu se svašta može naći, a česte su rasprodaje i primamljive ponude. Čuvajte se ušteda od 5 dolara po boci! To može da bude početak vašeg rashoda i do 5 hiljada dolara za popravku ili zamenu motora.

Ne, ja nemam akcije ni u jednoj od firmi koje proizvode brendirana ulja. Ali zato uredno prijavljujem porez na prihod koji ostvarujem popravljajući motore onih koji su hteli da uštede 5 dolara na litri ulja.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7048
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Malo o uljima za dvotaktne motore
« Odgovor #1 poslato: 11, 08, 2012, 17:13:58 posle podne »
Često se ljudi pitaju kako da naprave smešu za dvotaktne motore.

Čitao sam o tome da neki predlažu da se odredjena količina ulja uspe u rezervoar, a da se onda u rezervoar ulije odgovarajuća količina benzina.
Ovo može da bude dobro ako je rezervoar prazan i na ulje koje se nalazi na dnu sipate veću količinu goriva (pritisak iz pumpe često je dovoljan da dobro pomeša gorivo i ulje). Ali ako dopunjujete rezervoar i sipate iz neke manje kante to možda ipak nije najbolji način.

Ukoliko u staklenu čašu sipate benzin a onda dodate malo ulja za dvotaktne motore videćete da će najveća količina ulja da se spusti na dno i tamo će se zadržati. Čak i ako čašu zaljuljate levo - desno ili napred - nazad (što se obično dešava kada ste na čamcu i kada se pomerate) videćete da se malo ulja pomeša sa gorivom ali većina ostane pri dnu.

Ovo znači da ako tako uradite kada ste na čamcu, može da se desi da u nekom periodu imate veoma jaku smešu, a da posle izvesnog vremena motor počne da radi trošeći benzin sa vrlo malo ulja. Ovo može da dovede do ozbiljnih problema.

Zato se ipak preporučuje da se mešavina napravi u posebnoj posudi, da se ulje dobro pomeša sa benzinom i tek onda da se uspe u rezervoar.