Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 37114 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Laki
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 9.85m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #105 poslato: 07, 02, 2013, 10:53:58 pre podne »
Kako je reseno hladjenje elektromotora?

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #106 poslato: 07, 02, 2013, 12:28:39 posle podne »
U bre Novus sad si me razocarao pa friziderom.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #107 poslato: 07, 02, 2013, 19:13:48 posle podne »
Odlican motor, ko se odluci za jednosmerni motor. Manji motor bi bio opcija i za na cizmu vanbrodskog.
A takodje moguca kombinacuja hibrid sistema. Sa vecim napraviti generator koji napaji manji, pogonski i dopunjava akumulatore. Domet, neogranicen, potrosnja mala, snaga velika, tih rad bez izduvnih gasova ..... sta treba vise.

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 413
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #108 poslato: 07, 02, 2013, 19:24:37 posle podne »
Pozdrav Luka

Zanima me cena Motora SPM 132 od 15 Kw

Van mreže Luka TEMA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • Pol: Muškarac
  • www.tema.hr
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #109 poslato: 07, 02, 2013, 19:31:18 posle podne »
Hvala na dobrodošlici, stavim malo o firmi i projektima kada stignem.

Motori stvarno jesu zrakom hlađeni, što olakšava instalaciju i održavanje - nema pumpi, rashladne tekućine, izmjenjivača topline...
Ali kada je jako toplo stavimo ih u frižider!  thumbup

Snagu potrebnu za određeno plovilo najrađe određujemo iz grafa snaga/brzina, ali često moramo raditi bez tog bitnog podatka, ali pri tome ne možemo garantirati tražene performanse broda.

Motor nije jednosmjeran, mjenja se smjer elektronski - za korisnika to znači jednostavno pomaknuti ručicu iz forward u reverse.

Evo video plovila koje se serijski proizvodi u Mađarskoj, 8 plovila sa našom propulzijom je već u pogonu, a još 6 ide u vodu prije ljeta.

WIA345 powered by TEMA electric motors
TEMA - Your Permanet Power
Elektro pogon za plovila
www.tema.hr

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #110 poslato: 07, 02, 2013, 22:13:18 posle podne »
Luka, kad sam rekao jednosmerni motor nisam mislio na smer obrtanja već napon koji je potreban za njegov rad. Napaja se iz akumulatora, znači koristi jednosmeran napon. Inače i jednosmerni i trofazni motori jednim prekidačem menjaju smer obrtanja.
Reci na kom naponu radi. Nigde nisam našao taj podatak.

Van mreže Luka TEMA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • Pol: Muškarac
  • www.tema.hr
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #111 poslato: 07, 02, 2013, 22:32:29 posle podne »
Aha, to se zove izgubljeni u prijevodu - mislio si na DC motore.
Ovo su PMAC motori, znači motor radi na AC, a kontroler motora može biti i AC i DC.
Kontroler motoru uvijek daje AC, ali to je nešto što krajnjeg korisnika ne bi trebalo opterećivati.

Motori mogu raditi na cijelom nizu napona, mi stavimo odgovarajući broji zavoja i odaberemo kontroler s obzirom na izvor.
Najčešće za plovila radimo na 24, 48 i 96Vdc za snage do 20kW, a preko 20kW se ide na viši napon.
TEMA - Your Permanet Power
Elektro pogon za plovila
www.tema.hr

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 323
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #112 poslato: 07, 02, 2013, 23:44:59 posle podne »
Ako mogu ja da upadnem sa pretpostavljenim režimom rada a ti Luka me ispravi gde grešim.

Da pođem od kraja - motor je verovatno sa tri namotaja te je sam po sebi trofazan. Napon je pretpostavljam reda veličine 48 V. Ako idete na manji broj obrtaja, namotaji su verovatno vezani u zvezdu.

Motorom upravlja elektronika. Elektronika se napaja jednosmernim naponom iz koga generiše trofazne signale za upravljanje motorom.

Ovaj jednosmerni napon može dolaziti iz akomulatora ili može biti ispravljen napon sa agregata. Ili kombinacija oba.

Dule, svaki agregat je po definiciji AC jer samo tako može da pravi struju a svaki AC napon se može pretvoriti u DC.

Van mreže Luka TEMA

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • Pol: Muškarac
  • www.tema.hr
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #113 poslato: 08, 02, 2013, 00:40:43 pre podne »
Dule, kontroler PM motora je vektorski, kortrolira fazu, struju i napon.
Tako da je napon promijenjiv, ovisno o broju okretaja i potrebnoj snazi.

Postoje i kontroleri koji rade na AC, pa se direktno AC agregat spaja na njih - obično se u takvom sustau ne koriste baterije.
Upravo imamo jedan brod u francuskoj koji će naš elektro motor napajati direktno iz postojećeg trofaznog 380Vac agregata.

Vlajko, svaka čast vidim da ste jako dobro informirani.
TEMA - Your Permanet Power
Elektro pogon za plovila
www.tema.hr

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #114 poslato: 08, 02, 2013, 07:30:02 pre podne »
Luka, trudim se da ne koristim skraćenice gde god mogu za rad članova koji nemaju dodira sa strujom da bi razumeli o čemu pričam pa sam zato ove motore nazvao jednosmernim jer sam mislio da su DC motori.
Inače, ja bih uvek išao na varijantu da bez obzira na vrstu motora u plovilu postoji akumulator a razlog je: da bi napajao neke potrošače, kao radio, TV, instrumente, svetla ..... inače bi agregat morao uvek da radi, iako je brod usidren.
A kontroler je frekventni regulator , slažem se, vektorski, koji kontroliše frekvencu (kad si mislio fazu), struju i napon.
Ispravi me ako grešim.
Pozzzz.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1967
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #115 poslato: 08, 02, 2013, 08:56:23 pre podne »
Odlicno ovo ! Jos samo da neko ko zna kaze nama koji nemamo pojma """STA Vi to pricate?"""
Daj te ljudi , domacini ,prijatelji , drugovi ... Konkretno za nas sa jeftinijim kartama i znanjem na nivou zamjene sijalice. Metara toliko, tezine tolike -motor toliki + sta jos treba i koliko je to para . Sva ova prica pada u vodu ako mi ,potencijalni kupci nemamo pojma o cemu Vi pricate. Ja sam Vam priprosto seljace koje se dohvatilo vode i o spanskim selima sa tim skracenim AC iDC stvarima nemam pojma , mozda bi i kupio takav motor da znam sta to kosta (gruba racunica) u na kraju krajeva.
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #116 poslato: 08, 02, 2013, 10:21:55 pre podne »
To i mislim. Jedino sam skrenuo pažnju da akumulator mora biti prisutan na brodu jer mi se učinilo da se povela priča da akumulator uopšte ne treba.
Svaki agregat može pored generatora pokretati i alternator pa bi se dobilo dva napona za korišćenje. Jedan DC za punjenje akumulatora koji napajaju instalaciju broda i drugi “viši“ koji je AC i služi za napajanje motora. Ukoliko je generator AC napona veličine 380 V, invertorom (transformatorom) se obara napon potreban za rad motora (48, 72, 96 ....V) a za ostale “kućne“ uređaje postoji napon od 220 V. Tako se mogu koristiti neki kućni aparati koji su jeftiniji od onih sa predznakom “nautički“.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #117 poslato: 08, 02, 2013, 14:53:35 posle podne »
oce meni neko da da cenu za moju jedrilicu ?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5206
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #118 poslato: 08, 02, 2013, 16:00:01 posle podne »
Hoce, al kad kazes sta ti treba. Sta bi da napajas, sta da imas od potrosaca, kojom brzinom bi da plovis, na koji nacin bi da plovis (na jedra pa motorm samo da vrsis manevre ili bas da plovis na motor bez jedara), a i svaka racunica je nezahvalna. Uvek se nadje ono nase "Ja bih to nasao jeftinije", ponuda velika a mogucnost pronalazaka komponenata raznolika. Ja ti recimo dam cenu motora ovde u Srbiji, recimo SEVER Subotica a ti mi kazes "ima jeftinije preko e-bay-a" i eto ti problema. Mozemo ti reci sta ti treba, kad ti objasnis zelje i namere, pa tek tad ti sam trazis cene i mogucnost nabavke.

Ovo vazi i za polju i za ostale zainteresovane.

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #119 poslato: 08, 02, 2013, 16:32:18 posle podne »
 114

Što reče Poljo, ajde da probamo da koristimo jezik nas laika.....

Recimo da postoji razmišljanje za zelenim pogonom mog čamca od 5,6 x1,8m, sa putnicima oko 600 kg + pogonski sistem :

      - Ako bi hteo u kućište mog Johnsona da ubacim elektro motor, koji motor i kliko košta
      - Imam hondin agregat ex650 koji ima i izvod 12 V, 8,3A ...da li je dovoljan za dopunjavanja ili punjenja akumulatora...
      - Koji i koliko akumulatora bi mi trebalo za autonomiju od recimo 3 sata i koliko koštaju
      - Dok sam na vezu, koliki punjač akumulatora je potreban i koliko je orjentaciono vreme punjenja
      - Ako bi se punili akumulatori samo pomenutim agregatom koliko vremena bi trebalo
      - Da li sme agregat da bude priključen na sistem i dok je motor u pogonu i da li to podiže autonomiju
      - Kakva automatika i instalacija treba i koliko okvirno košta
      - .....
      - Šta sam zaboravio a da je jako važno i koliko to košta
     -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Koliko približno sve to košta i KOLIKO JE ISPLATIVO, odnosno za koliko vremena na vodi to ima smisla.


Pored toga što sam lično radoznao, predpostavljam da je i veći deo članova našeg foruma sa sličnim čamcima i približnim interesovanjem.
Deda Zoran