Autor Tema: Korita  (Pročitano 25182 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1188
  • www.mojaladja.com
Odg: Korita
« Odgovor #90 poslato: 11, 04, 2014, 21:07:08 posle podne »
Zorane razumijem ja tebe dobro......nije problem pronaci lijepo i plovno korito bilo kod nas ili kod vas pa ga kopirati...kod nas ta cijela prica s brodovima ili jahtama ili kako im vec dati ime nije tako zastupljena , mada ima nas koji to zelimo na ovaj ili onaj nacin...pricam o ovom dijelu slavonije...lako bi bilo da imam tu nekog poput Ike...ili njemu slicnih.....

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1697
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Korita
« Odgovor #91 poslato: 11, 04, 2014, 21:25:43 posle podne »
Nista lakse.Zovnes Iku dogovorite se oko cene on dodje i napravi ti.Das mu klopu i stan.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže Labud 1258

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • Navigare necesse est
Odg: Korita
« Odgovor #92 poslato: 11, 04, 2014, 22:49:19 posle podne »
da ne jurim sad temu i gledam ko je izjavio "vecina tabanasa nema kobilicu"...
ova izjava nije bas tacna...

Iako tabanasi obicno nemaju klasicnu kobilicu , oni imaju nesto slicno...
Peskare se prave ili od kutija ili od L profila, a imaju slican (doduse manji ) uticaj na plovidbu kao i kobilica...

Ako deplasmanac ima 3 peskare... i recimo da su te kutije 3cm visoke... to mu dodje kao da ima kobilicu od 9 cm ... nije to bas kobilica ali nije ni za zanemarivanje...

Tog "majstora" koji pravi peskare od L profila ili od kutija treba  tamburanje  Kad se tako radi nije ni čudo kako na plovila izgledaju ...

Na mreži zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2294
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Korita
« Odgovor #93 poslato: 11, 04, 2014, 22:56:10 posle podne »
2.Pitam jer me zanima tvoje misljenje,zaista ne znam kako da shvatim-tabanas je spor zato sto je tabanas?I gde je uopste granica male/velike brzine?

Evo objasniću ti na primeru. Moj tabanaš sa svoje skoro 2 tone i motorom tomos18 na trećini gasa ide po stajaćoj vodi 9km/h uz potrošnju oko 2.5 litara na sat. Na 2/3 gasa ide 11km/h, a na punom gasu 12km/h uz potrošnju 8 litara na sat. Potrošnja je u celoj priči nebitna, navodim je informativno. Da sad ne crtam grafik, možete da zamislite kako ide kriva uložena snaga/brzina.
Radi se o tome da bi brod sličnih gabarita sa V koritom na 1/3 gasa išao otprilike isto, ali bi gubici na većem gasu bili manji. To sam hteo da kažem.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1188
  • www.mojaladja.com
Odg: Korita
« Odgovor #94 poslato: 11, 04, 2014, 23:17:28 posle podne »
Nista lakse.Zovnes Iku dogovorite se oko cene on dodje i napravi ti.Das mu klopu i stan.

Jedino ako nije tezak na hrani  jh

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2525
  • Pol: Muškarac
Odg: Korita
« Odgovor #95 poslato: 12, 04, 2014, 09:12:01 pre podne »
2.Pitam jer me zanima tvoje misljenje,zaista ne znam kako da shvatim-tabanas je spor zato sto je tabanas?I gde je uopste granica male/velike brzine?

Evo objasniću ti na primeru. Moj tabanaš sa svoje skoro 2 tone i motorom tomos18 na trećini gasa ide po stajaćoj vodi 9km/h uz potrošnju oko 2.5 litara na sat. Na 2/3 gasa ide 11km/h, a na punom gasu 12km/h uz potrošnju 8 litara na sat. Potrošnja je u celoj priči nebitna, navodim je informativno. Da sad ne crtam grafik, možete da zamislite kako ide kriva uložena snaga/brzina.
Radi se o tome da bi brod sličnih gabarita sa V koritom na 1/3 gasa išao otprilike isto, ali bi gubici na većem gasu bili manji. To sam hteo da kažem.


Da ima V korito bilo bi i druge price(sporo ide,brz je ali trosi...).tabanas je namenjen bas ovome cemu govoris i kraj.Imas tabanasa,to i sam znas.Ako hoces brzinu pazari gliser.
Problem je u tome sto je sasvim normalno da ljudi kupuju plovila na osnovu izgleda,estetski momenat i raspored kabina a posle se pita gde je kobilica,zasto nije "upravljiv",spor mi je camacnogo trosi-moze manje...
Zoki nauticki okolo nedelje?

Van mreže budens72

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2176
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Korita
« Odgovor #96 poslato: 12, 04, 2014, 09:35:07 pre podne »
Veoma kompleksna stvar da bi se tako paušalno pričalo o tome....čitava nauka, hidrodinamika....
Dunav je moje more.....

Na mreži zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2294
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Korita
« Odgovor #97 poslato: 12, 04, 2014, 09:48:12 pre podne »
Vidim da ste zaboravili gde je ova diskusija počela. Prednosti i mane jednih i drugih korita.
Naveo sam neke mane tabanaša, sa kojim treba da se pomirite kad ga kupujete, ako je to ono što vam treba, jer opet ima neke druge prednosti. O svemu tome se pisalo na poslednjih nekoliko strana, pa da se ne ponavljam.

Sad ti opet pričaš nešto treće... Da ima V korito bile bi druge priče. Naravno da bi, jer svako korito ima prednosti i mane.
Objašnjavaš da ako hoćeš brzinu kupi gliser. Nije mi jasno kakve to veze ima sa onim o čemu se pričalo?


Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2525
  • Pol: Muškarac
Odg: Korita
« Odgovor #98 poslato: 12, 04, 2014, 10:26:59 pre podne »
ne bih rekao da je to baš tako strikno i zacrtano, mislim da je pre stvar do čoveka šta hoće od svog plovila i kakvo mu je pretežno ponašanje. Klasično v je bolje za talase i generalno za plovidbu, sa druge sa druge strane malo je nezgodno za pristajanje i bleju u obali zatim gaz ovakvog plovila je obično malo veći, ljudima smeta što u odnosu na ravnu i široku dasku tabanaša ovi malo više ljuljaju ali za plovidbu bih rekao da su definitivno bolji, ekonomičniji i brži. Sa druge strane tabanaš stane svuda, gazi zanemarljivo, uđe svuda, lakše ga je napraviti i lakše enterijerski opremiti. Mislim da ozbiljnog broda u obliku čistog tabanaša baš i nema, uglavnom su to neke polu V varijante, sem starih rečnih barži
Covek je pojasnio,ko hoce shvatice.
Zankiki-bez ljutnje i zamerke-ovo nisam,niti cu shvatiti kao polemiku sa tobom.
Kao sto rekoh jedna od onih tema kada se izgubi nit...
Moj problem jeste sto padnem u vatru i onda me slabo zanima kako je diskusija pocela,vec se uhvatim za trabakule na nasim vodama,vajne majstore koji znaju i rade sve,nauticare koji pojma nemaju sta hoce i pri tome nikome nije palo na pamet da pita,procita,nauci nesto novo.
Budens sigurno da jesi u pravu,slazem se.Da li je ovaj forum mesto na kome se dele misljenja naucnika/strucnjaka ili inzenjera brodogradnje?
Ne nije,niti ce nekada biti,jer imamo dovoljno "strucnjaka" medj nama samima. 114

Na mreži zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2294
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Korita
« Odgovor #99 poslato: 12, 04, 2014, 11:00:57 pre podne »
Ma nema problema.  k5
Iznenadilo me je što me to pitaš, a bio sam sasvim siguran da znaš odgovor.