Autor Tema: Prolećna provera plovila  (Pročitano 979 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže espresso

  • Moderator
  • Veliki Rovac
  • *****
  • Poruke: 727
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Prolećna provera plovila
« poslato: 16, 04, 2009, 19:42:33 posle podne »
PRE NEGO ŠTO PLOVILO SPUSTITE U VODU:

- Pregledajte i podmažite izduvne i usisne pipke. Gumena creva i obujmice treba pregledati i zameniti ako je potrebno.
- Zamenite istrošene anode.
- Proverite da propeler(i) nije udaren, ogreban ili iskrivljen. Proverite da su pinovi (osigurači) na mestu. Uhvatite propeler i pokušajte okrenuti osovinu – ako je klimava, savijeni ili neispravni ležaj treba zameniti.
- Proverite da osovina kormila nije savijena ili iskrivljena.
- Proverite trup da nema mehurića, deformacija i pukotina.
- Budite sigurni da usisni filter vode nije korodirao, da je čist i primereno osiguran.
- Proverite da dihtunzi osovina motora i kormila nisu labavi. Nakon što je brod spušten u vodu, ODMAH proverite sve da nigde ne pušta vodu.
- Uzmite crevo za vodu i proverite dihtovanje bočnih i palubnih prozora. Obnovite zadihtovane pukotine i dihtunge prozora po potrebi.
- Ako postoji, pobrinite se da drenažni čep bude instaliran i dovoljno zategnut.

UPRAVLJAČKI MEHANIZAM I VANBRODSKI MOTORI:


- Prekontrolišite gumu manžetne upravljačkog mehanizma da nije ispucala, isušena i/ili ima oslabljena mjesta (posebno na pregibima) i zamenite je ako posumnjate u ispravnost.
- Proverite NIVO ulja kod servo upravljača i trima.
- Zamenite anode ako su istrošene više od pola
- Proverite vanjski omotač svih kontrolnih kablova. Pukotine i nabreknuća indikatori su  korozije i znače da se kabl mora zameniti.

MOTORI I SISTEMI ZA GORIVO


- Pregledajte dovod goriva, uključujući otvore za SIPANJE GORIVA i ventilaciju, da nisu mekani, oštećeni ili puknuti. Prekontrolišite sve spojeve da ne puštaju i budite sigurni da je dovod dobro pričvršćen nezapaljivim spojnicama glatkih rubova.
- Pregledajte sve tankove goriva, pumpe za gorivo i filtere da ne puštaju. Sve šelne treba da su zaštićene i bez rđe. Očistite ili zamenite filtere goriva. Vlasnici brodova s benzinskim motorom i stakloplastičnim tankom goriva trebalo bi da konsultuju stručnjaka za pregled zbog problematike s etanolom.
- Pregledajte creva tečnosti za hlađenje da su tvrda, da ne trunu, cure ili su napuknuta. Budite sigurni da dobro dihtuju i da su spojevi dvostruko osigurani.
- Svakih par godina, zamenite i proverite izduvnu granu zbog korozije.
- Očistite i stegnite električne spojeve, posebno oba kraja akumulatorskih kablova. Akumulatorske kleme očistite žičanom četkom a akumulator dopunite destilisanom vodom (ako je moguće).
- Proverite spojnicu kaljužne pumpe da ne pušta.

OSTALO:

- Proverite rok trajanja na signalnim bakljama i protivpožarnim aparatima.
- Proverite plinski šporet i udaljene spremnike zbog labavo pričvršćenih fitinga i da dovodna creva ne puštaju.
- Pregledajte kaljužnu pumpu i prekidač plovka i uverite se da rade ispravno.
- Pregledajte kanape za privez i sidrenje.
- Obnovite stare nautičke karte i peljare.
- Proverite spojeve kablova za priključak struje na 220V, ako ima znakova gorenja treba ih odmah promeniti.
- Proverite da su vam svi papiri uredni (registracija, dozvole...). Ne zaboravite na papire i tablicu prikolice (ako je imate).
- Proverite brodsku polisu osiguranja i po potrebi ažurirajte pokrivenost osiguranja.
- Proverite sve pojaseve za spasavanje da su u dobrom stanju i primerene veličine za svu posadu, uključujući i decu.
- Napravite test na prisutnost dima, ugljen monoksida, para i proverite kaljužne alarme.
« Poslednja izmena: 17, 04, 2009, 18:03:17 posle podne skipper »
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Admiral

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 244
  • Pol: Muškarac
  • Moje Malo Brodogradilište....... 063/200-396
(Nema teme)
« Odgovor #1 poslato: 16, 04, 2009, 21:48:54 posle podne »
Osim svega navedenog, dodao bih i obavezan pregled, narocito stakloplasticnih camaca koji su prezimeli na suvom.
Ukoliko ste imali jace udarce trupom, desava se da se napravi pukotina, koja ne propusta vodu u camac, ali zato dozvoljava vodi da se uvuce u prostor oko vlakana i tu napravi mini plikove, koji na hladnoci razaraju okolnu strukturu.
Zato Vam savetujem da dooobro pregledate trup odozdo, da obratite paznju na sva kriticna mesta: bitve, mesta gde inace nalazu bokobrani, nosac motora i zrcalo, mesta gde Vam je oprema zasrafljena na trup.
Ukoliko primetite da voda kaplje cak i kada je trup suv, vec imate bazencic na nekom mestu. Ne ustrucavajte se da napravite i malu rupicu burgijom, samo da voda izcuri. Normalno da Vam ne savetujem da napravite sito od svog camca, ali mu po neka rupica nece skoditi.
Kasnije cete ih zatvoriti trunkom epoksida.
Inace dobro je camce izvlaciti bar jednom godisnje, radi pregleda trupa i novog zastitnog premaza, i pregleda elise, voda, kormila.
Dobro došli u moje i Vaše Malo Brodogradilište