PRE NEGO ŠTO PLOVILO SPUSTITE U VODU:
- Pregledajte i podmažite izduvne i usisne pipke. Gumena creva i obujmice treba pregledati i zameniti ako je potrebno.
- Zamenite istrošene anode.
- Proverite da propeler(i) nije udaren, ogreban ili iskrivljen. Proverite da su pinovi (osigurači) na mestu. Uhvatite propeler i pokušajte okrenuti osovinu – ako je klimava, savijeni ili neispravni ležaj treba zameniti.
- Proverite da osovina kormila nije savijena ili iskrivljena.
- Proverite trup da nema mehurića, deformacija i pukotina.
- Budite sigurni da usisni filter vode nije korodirao, da je čist i primereno osiguran.
- Proverite da dihtunzi osovina motora i kormila nisu labavi. Nakon što je brod spušten u vodu, ODMAH proverite sve da nigde ne pušta vodu.
- Uzmite crevo za vodu i proverite dihtovanje bočnih i palubnih prozora. Obnovite zadihtovane pukotine i dihtunge prozora po potrebi.
- Ako postoji, pobrinite se da drenažni čep bude instaliran i dovoljno zategnut.
UPRAVLJAČKI MEHANIZAM I VANBRODSKI MOTORI:
- Prekontrolišite gumu manžetne upravljačkog mehanizma da nije ispucala, isušena i/ili ima oslabljena mjesta (posebno na pregibima) i zamenite je ako posumnjate u ispravnost.
- Proverite NIVO ulja kod servo upravljača i trima.
- Zamenite anode ako su istrošene više od pola
- Proverite vanjski omotač svih kontrolnih kablova. Pukotine i nabreknuća indikatori su korozije i znače da se kabl mora zameniti.
MOTORI I SISTEMI ZA GORIVO
- Pregledajte dovod goriva, uključujući otvore za SIPANJE GORIVA i ventilaciju, da nisu mekani, oštećeni ili puknuti. Prekontrolišite sve spojeve da ne puštaju i budite sigurni da je dovod dobro pričvršćen nezapaljivim spojnicama glatkih rubova.
- Pregledajte sve tankove goriva, pumpe za gorivo i filtere da ne puštaju. Sve šelne treba da su zaštićene i bez rđe. Očistite ili zamenite filtere goriva. Vlasnici brodova s benzinskim motorom i stakloplastičnim tankom goriva trebalo bi da konsultuju stručnjaka za pregled zbog problematike s etanolom.
- Pregledajte creva tečnosti za hlađenje da su tvrda, da ne trunu, cure ili su napuknuta. Budite sigurni da dobro dihtuju i da su spojevi dvostruko osigurani.
- Svakih par godina, zamenite i proverite izduvnu granu zbog korozije.
- Očistite i stegnite električne spojeve, posebno oba kraja akumulatorskih kablova. Akumulatorske kleme očistite žičanom četkom a akumulator dopunite destilisanom vodom (ako je moguće).
- Proverite spojnicu kaljužne pumpe da ne pušta.
OSTALO:
- Proverite rok trajanja na signalnim bakljama i protivpožarnim aparatima.
- Proverite plinski šporet i udaljene spremnike zbog labavo pričvršćenih fitinga i da dovodna creva ne puštaju.
- Pregledajte kaljužnu pumpu i prekidač plovka i uverite se da rade ispravno.
- Pregledajte kanape za privez i sidrenje.
- Obnovite stare nautičke karte i peljare.
- Proverite spojeve kablova za priključak struje na 220V, ako ima znakova gorenja treba ih odmah promeniti.
- Proverite da su vam svi papiri uredni (registracija, dozvole...). Ne zaboravite na papire i tablicu prikolice (ako je imate).
- Proverite brodsku polisu osiguranja i po potrebi ažurirajte pokrivenost osiguranja.
- Proverite sve pojaseve za spasavanje da su u dobrom stanju i primerene veličine za svu posadu, uključujući i decu.
- Napravite test na prisutnost dima, ugljen monoksida, para i proverite kaljužne alarme.