Autor Tema: AIS na mobilnom - MarineTraffic  (Pročitano 4913 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #15 poslato: 17, 03, 2011, 01:58:40 pre podne »
slazem se sa vecinom stvari , ali opet dolazimo do toga da drzava nece da mi da stream besplatno ali ako kupim receiver onda imam stream oko sebe ? pa totalno suludo...

da li postoji propis o nabavci transpondera ? bicu laik pa cu reci ko mi brani da ga kupim i da postavim podatke da moj brod ima 500 x 100 metara , da li postoje neki propisi ? neka komisija ? neko ko se brine o tome ?
 
da ne bude kao sa ovim cobninom koji je ukljuio AIS na sred livade u budimpesti  :lol:




Citat
Ako pogledas kako stvari stoje u okolnim zemljama, shvatices da je prica na datu temu jednaka onoj u Srbiji. Ni jedna administracija na Dunavu ne strimuje podatke na taj nacin, u to te uveravam.

slazem se za Bosnu i Makedoniju ali ako bolje razmislimo  :friends: ,  ali Hrvatska , Madjarska , Rumunija i Bugarska daju (il ja gledam nesto pogresno)







jel moramo mi kao makedonija i bosna ? jel mozemo kao Madjarska i Rumunija :)

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3108
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #16 poslato: 17, 03, 2011, 10:19:47 pre podne »
Zorane, veoma sam vam zahvalan za pojašnjenje RIS sistema u Srbiji, odnosno državnog shvatanja istog.

Evo u čemu je razlika izmedju broda, voza i kamiona.

Voz i kamion idu unapred predvidjenim putnim pravcem: šine ili saobraćajna traka, dok kod broda to nije slučaj.
Voz se čuje, a nesreće se ipak dešavaju (ona deca na pruzi od pre mesec dana), tragedija.

Ne znam da li imate svoje plovilo, ali da ga imate vaša slika o bezbednosti bi se drastično promenila sa prvom maglom na Dunavu.
Tu ne bih ulazio u priču da eto vi ipak imate AIS prijemnik ili transponder, nego vas gledam kao običnog malog srpskog nautičara sa čamcem do 10m koji se kreće maksimalno 15km/h.

Kad je magla, ne vide se obale, ne zna se na koju stranu Dunav teče, ne čuje se brod, a motor vam radi u leru.. strava Božija.
Vozite uz obalu 10km/h i umao da udarite u usidren brod!

To što je kapetan pokazao slike broda na livadi... nemojte mu zameriti.. kapetan je legenda i takve se izjave od njega očekuju.
Samo ću pretpostaviti da je brod na servisu, a AIS i dalje emituje.  :)

Ono što se vidi na Jadranu i u okolini Constance je lep primer da može i na taj način da se razmišlja.
Meni je malo čudno da država osim poreza, ne smatra da NAUTIČARIMA treba išta da da: AIS, pumpe na vodi, lepe marine i GRADSKA pristaništa.

To što mobilni opterater nemaju signal i što im je odnos prema potrošaču jadan, opet je kriva država jer im kao i većini velikih privrednih subjekata sve gleda kroz prste i niko nizašta ne odgovara, ali stvarno ne bih sad o tome.

AIS ako već postoji treba da je JAVAN SERVIS jer to je u interesu svih.
Ne može neko da se vadi da je ime broda lična stvar, jer onda ne bi bio u plovidbenoj nego u džepu kapetana/vlasnika.
Svi imaju registarske brojeve pa i brodovi, ali ime je ipak ime. Ništa strašno ako neko kaže ide MOZART!
Pa to vidi svako sa obale.  :)

Taj AIS bi bio jako lepa sprava da država malo pritegnne raspuštene kapetane, kad skrenu sa kursa ili ne uspore kod mosta ili mestima gde je zabranjeno talasanje, a kazne su smešne ili nikakve. Bože mili pa taj brod je iz EU. Kao da je svetinja, i tamo se plaćaju kazne, pa što ne bi i ovde. Toliko o primeni AIS-a.

Naravno primena ima još mali milion, pre svega onih zaista bezbednosnih i državnih: policija, carina itd...

Sve u svemu drago mi je da AIS postoji i lepo je videti brodove onako rasporedjene po plovnom putu kroz Srbiju.

Zorane još jednom hvala za info o RIS Srbija.

 :drinks:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #17 poslato: 17, 03, 2011, 11:08:13 pre podne »
To što je kapetan pokazao slike broda na livadi... nemojte mu zameriti.. kapetan je legenda i takve se izjave od njega očekuju.
Samo ću pretpostaviti da je brod na servisu, a AIS i dalje emituje.  :)

ma testira covek vides da pise TEST u nazivu broda....

AIS ako već postoji treba da je JAVAN SERVIS jer to je u interesu svih.
Ne može neko da se vadi da je ime broda lična stvar, jer onda ne bi bio u plovidbenoj nego u džepu kapetana/vlasnika.
Svi imaju registarske brojeve pa i brodovi, ali ime je ipak ime. Ništa strašno ako neko kaže ide MOZART!
Pa to vidi svako sa obale.  :)

ma neka mi samo da poziciju , pravac i brzinu i ja sam zadovoljan... to se da isparsirarti i takav stream poslati

Citat
Taj AIS bi bio jako lepa sprava da država malo pritegnne raspuštene kapetane, kad skrenu sa kursa ili ne uspore kod mosta ili mestima gde je zabranjeno talasanje, a kazne su smešne ili nikakve. Bože mili pa taj brod je iz EU. Kao da je svetinja, i tamo se plaćaju kazne, pa što ne bi i ovde. Toliko o primeni AIS-a.

eee ovo je jako zanimljivo, Zorane da li znas da li postoji neki centralni log koji se arhivira? i da li ce se naprimer prekrsioci goniti po sluzbenoj duznosti ? recimo genijalci koji priteraju barze kroz male vode a nisu zaduzeno za poslove oko fabrike ... X puta su se desavali problemi zbog takvih kapetana....

ili jos bolje , da li sistem loguje svaka odstupanja od PLOV PUTA koja su recimo veca od 400 metara ?



Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #18 poslato: 17, 03, 2011, 12:48:47 posle podne »
Ljudi, ja sam 2 puta pokusao da odgovrim na temu pre vasih poslednjih postov, otkucao svasta nesto nadugacko i nasiroko, al server mi je "pojeo" sve to. Već sam se žalio Kapetanu na to. on reče da će se srediti. Evo, čim uhvatim vremena, probaću ponovo sve da iskucam, sad zaista ne mogu, pa vas molim za strpljenje i razumevanje.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3108
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #19 poslato: 17, 03, 2011, 14:13:18 posle podne »
Zorane, pre nego što kliknete na [Pošalji], selektujte ceo tekst i kažite COPY.
U slučaju da se tekst "izgubi", ponovite odgovor i iz bafera, vratite zapamćeni tekst sa PASTE.

Ja se više ne nerviram, to mi je već rutina..   :suicide: :diablo:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #20 poslato: 17, 03, 2011, 14:19:27 posle podne »
Zorane, pre nego što kliknete na [Pošalji], selektujte ceo tekst i kažite COPY.
U slučaju da se tekst "izgubi", ponovite odgovor i iz bafera, vratite zapamćeni tekst sa PASTE.

Ja se više ne nerviram, to mi je već rutina..   :suicide: :diablo:

ja sam mislio da sam ja jedini ludak koji to radi  :superstition:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5194
  • Pol: Muškarac
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #21 poslato: 17, 03, 2011, 15:55:59 posle podne »
Zorane, pre nego što kliknete na [Pošalji], selektujte ceo tekst i kažite COPY.
U slučaju da se tekst "izgubi", ponovite odgovor i iz bafera, vratite zapamćeni tekst sa PASTE.

Ja se više ne nerviram, to mi je već rutina..   :suicide: :diablo:

ja sam mislio da sam ja jedini ludak koji to radi  :superstition:

E, niste jedini !!! :good: :heat:

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #22 poslato: 20, 03, 2011, 19:28:26 posle podne »
Ljudi, mnogo ste bili vredni i pisali, a evo da ja probam da napisem neki odgovor, sa delovima onoga sto sam pokusavao bezuspesno da postijem ovde:

1. Kapetan je pitao: "da li postoji propis o nabavci transpondera ? bicu laik pa cu reci ko mi brani da ga kupim i da postavim podatke da moj brod ima 500 x 100 metara , da li postoje neki propisi ? neka komisija ? neko ko se brine o tome ?"

Ne postoji propis o nabavci transpondera, osim carinskih i poreskih. Ako idemo u sledeci korak, postoji propis koji tretira UPOTRBU istog, i to ne jedan nego vise njih. Prvi deo se tice telekomunikacija (i RATELa) i manje je bitan za pricu ovde, a drugi deo se tice Zakona o plovidbi i lukama unutrasnjih voda. Upravo pitanje 500x1000m ili obrnuto 2,5x7m za sastav od 9 barzi je bitno (kao i stosta drugo, al zgodan je primer), i u pomenutom Zakonu je jasno i lepo tretirano. Nadlezni za takve stvari su inspektori plovidbe, dakle Kapetanije. Nemojte sad salvu uvreda i svakojakih zajedljivih komentara, zastanite za sekund i recite sebi: Srbija tek ulazi u tu pricu, i zakon predvidja upotrebu RIS usluga (pa i AIS uredjaja) kao obavezu tek nakon 1.1.2013. Da li ce se to poceti primenjivati na taj dan ili kasnije, drugo je pitanje, ali nece pre toga dana. Zakon predvidja prelazni period, jer implementacija RISa u Srbiji nije zavrsena, naprotiv vec je u toku, i do kraja ove godine mnogo toga ce biti uradjeno.  Evo reci cu vam da je pre 2 dana pustena u rad trinaesta od petnaest AIS baznih stanica za Dunav. Reci cu vam da drzava planira program opremanja transponderima za komercijalna plovila (trgovacka flota) a da je opremanje plovila drzavnih organa u zavrsnoj fazi. Posebno je pitanje kako ce se od strane zaposlenih u Kapetaniji sprovoditi propisi - ne treba napominjati da unutrasnja plovidba nije jedini aspekt zivota u kome se suocavamo sa tim pitanjem, i gde (potencijalno) ima problema. NE ZNAM kako ce to sve izgledati 2013. ali neki ljudi rade na tome i trude se. Dovoljno ili ne, druga prica. Opet, stanite ispred ogledala i recite: Rumunija, Bugarska su u EU, Srbija nije. Postoje razlozi koji nisu samo politicke prirode - ovih dana se dosta mucimo da promenimo tablice i saobracajne za kola, problema ima i bilo je sa pasosima i licnim kartama. Sta da vam kazem, osim to smo mi. I nisu Makedonija i Bosna za podcenjivanje.

2. Cobanin na livadi u Budimpesti nije cobanin, vec RSOE (www.rsoe.hu) i ljudi testiraju nesto, radeci svoj posao. I bolji su od nas.

3. "slazem se za Bosnu i Makedoniju ali ako bolje razmislimo   ,  ali Hrvatska , Madjarska , Rumunija i Bugarska daju (il ja gledam nesto pogresno)"

Kapetane, ne gledas skroz pogresno, ali ne gledas ni skroz tacno. NE DAJU drzava Hrvatska , Madjarska , Rumunija i Bugarska. Ne daju drzavni organi te podatke, i niko nece stajati iza toga kad dodje do neke havarije. Molim da mi pokazete sta to daju te DRZAVE na Dunavu? Plovput je drzavni organ i sagledava i jos neke aspekte pre nego sto se upusti u to. I da, IME BRODA se smatra LICNIM podatkom, i to u toj EU, i kad bi samo znali koliko problema imamo da bi smo dosli do modaliteta za automatsku elektronsku razmenu podataka vezanih za plovidbu mozda bi ste vise razumeli. Ni unutar EU ne ide glatko, pravnici su se pobrinuli da to zamrse do krajnjih granica. Ono sto je mrski i neradnicki Plovput uspeo da izboksuje jesu ostavljena mala otvorena vrata da jednog dana imamo mogucnost da nesto uradimo. Pregovaranje o tome sa drugim dunavskim i EU administracijama je bilo mukotrpan proces koji bi opisao sa NE PONOVILO SE.
Dalje, postoji vise privatnih inicijativa i razlicitih studija (pilota), medju kojima je i ovaj marinetraffic o kom Kapetan pise. U slucaju da se neko malo pozabavi time, videcete da se to sve brzo gasi. Sta da vam kazem, i ja bi voleo da je drugacije, ali za sad nije.

4.  Malo da se dotaknem i onoga sto je Mosi prisao, bez lose namere, diskutujemo ovde, a ja vam prenosim ono sto znam i sto znam da rade drugi.
"Ne znam da li imate svoje plovilo, ali da ga imate vaša slika o bezbednosti bi se drastično promenila sa prvom maglom na Dunavu.
Tu ne bih ulazio u priču da eto vi ipak imate AIS prijemnik ili transponder, nego vas gledam kao običnog malog srpskog nautičara sa čamcem do 10m koji se kreće maksimalno 15km/h."
Moze i tako. Imam svoje plovilo. Jesam mali nauticar bez mnogo znanja. Eto, imam srecu da mogu da koristim transponder na istom, al to ne radim, osim ponekad zbog testiranja. Ne radim, zato sto transponder nije PRIMARNO namenjen tom tipu plovila i zato sto ne plovim u tim uslovima o kojima se prica. Plovim u prolece, leto, jesen, al kad je lepo vreme. Znam i sta je magla, znam i sta je zestok pljusak na brodu. Ako neko ima camac kabinas, i ako insistira na bezbednosti, i ako ima prostora, i dalje mislim da je NAJMUDRIJE da kupi ais prijemnik i ecdis sistem, ukoliko mu je stalo do bezbednosti.
"AIS ako već postoji treba da je JAVAN SERVIS jer to je u interesu svih."
AIS jeste javni servis i ne sluzi samo lociranju i pracenju brodova, ni strimovanju podataka sa istih. Postoji jos namena AIS sistema koje su u interesu svih i potpuno su besplatne. Bas zato treba imati transponder na brodu (ili camcu ukoliko se insistira na tome). Postoji mogucnost slanja adresovanh poruka, ili broadcastovanih sto moze da bude jako zgodno. Trenutno se radi na implementaciji sistema za GPS korekciju kroz AIS mrezu, na distribuciji vodostaja, na slanju sapsetanja brodarstvima. Mogu se kroz AIS gurati i meteo podaci... To su sve elementi koji zahtevaju da postoji transponder i na brodu. Ponavaljam, radi se ljudi, ne spavamo.
Pricao sam vec o aspektima kontrole u delu koji se dotakao Kapetanovih komentara.

Generalno, jos bih dodao da postoji centralni log AIS podataka za nas deo Dunava. Verujem da mozete da pogodite gde se nalazi.

Malo o krivim Drinama (nekad je zgodno imati na umu):
-Drzava, koliko mi je poznato, slabo vodi racuna o nautici, odnosno, to sto vi ocekujete, po mojim saznanjima nema ko da radi. Da li ima neko ko treba da brine o nauticarima a to ne radi, mozda mi zbog toga nije poznato.
- Plovput probajte da razumete kao organ drzavne uprave koji se NE bavi pitanjima od interesa za nauticare (gde su marine, pumpe, gde je ovo ono, kako da bude jeftino...). Nije lose da procitate Zakon jos jednom, lepo definise obaveze Plovputa. 
- Plovput izlazi u susret svim ucesnicima u plovidbi kad god je to moguce i u meri koja ne ugrozava osnovne prinicipe rada drzavne uprave, i kad god ima na raspolaganju resurse. Neki su se uverili u to, neki nisu jos uvek, ali to je tako. Bilo je nekih zahteva koje smo dobijali na nekom nasem bivsem forumu ili putem emaila (ne secam se vise) gde je covek napisao (parafraziram): mene mrzi da izvlacim te podatke (koordinate) iz karata, zasto vi to ne uradite, jer mi to treba?!
-Ulaganja R. Srbije u unutrasnje plovne puteve su VRLO mala. Na Dunavu, jedino Bugarska ulaze slican novac (gledano po kilometru plovnog puta). Svi ostali su mnogo ozbiljniji, neki i za citav red velicine.
- Broj angazovanih ljudi po kilometru plovnog puta za poslove snimanja, projektovanja, radova, obelezavanja, RISa, i jos nekih sitnica je manji jedino u Hrvatskoj (koja radi EKSTENZIVAN outsourcing sa budzetom koji je za nas ENORMAN). Pogledajte zakon o maksimalnom broju zaposlenih u organima drzavne uprave, pa nadjite sta stoji za plovput, pa saberite rkm Dunavu, Savi i Tisi. 
-Nije lako naci kvalitetan kadar, privuci ga da radi za drzavnu upravu, pa ni zadrzati postojeci. Potraga za hidrogradjevinskim inzenjerom koji je hteo da dodje da radi ponudjeni posao za ponudjeni novac je trajala duze od 2 godine, okoncana je pre mesec dana. Kako ce se novozaposlena pokazati, videcemo.

Nemam snage ni volje da ispravljam krive Drine po ovom forumu. Ko moze da razume, razumece, ko ne moze ne moze.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3108
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #23 poslato: 20, 03, 2011, 21:11:59 posle podne »
Zorane, da li je ovaj hibrid, radio stanice i AIS-a, po zakonu i propisima R. Srbije OK.
I da li bi to mogla biti tvoja preporuka za male i srednje nautičare, ili bi imao neki predlog, savet za neki konkretan model, a po prihvatljivoj ceni.


Standard Horizon GX2100 Matrix Fixed-Mount VHF Radio With Integrated AIS

http://www.buzzillions.com/image.dox?R=7036272&i=32880569&t=pi#ixzz1HAkFwiBI
http://www.buzzillions.com/image.dox?R=7036272&i=32880569&t=pi


Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #24 poslato: 20, 03, 2011, 21:23:01 posle podne »
Nema prepreka da koristis ovo, dok god imas dozvolu RATELa za ovaj uredjaj, na čamcu. Na brodu takođe za sad, ubuduće neće biti dovoljno.
Koliko košta uređaj?
I šta bi bila prihvatljiva cena?

Na brzinu citajuci specifikacije za taj GX2100 ne bih da sudim. Daj mi malo vremena, a kad budem dobio i podatak o ceni, možda budem u poziciji da dajem neke preporuke. AIS tržište Class A transpondera je eksplodiralo na unutrašnjim plovnim putevima, pojavili su se neki uređaji sa cenama o kojima bi mogli samo da sanjamo.
Moja lična iskustva se svode na Nauticast/ACR, Saab, Kongsberg i L3.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3108
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #25 poslato: 20, 03, 2011, 21:27:36 posle podne »
Cena mu je u USA 300 njihovih Dinkića.  :lol:
Nije baš ni mala cifra, ali je opet multipraktiik, a nautički atestirano.

 :good:

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #26 poslato: 20, 03, 2011, 22:22:11 posle podne »
Moram napomenuti da nemam neka iskustva sa Class B AIS transponderima i sa AIS risiverima, ali za 300USD to deluje kao dobra kupovina. Class A je ipak značajno iznad tog iznosa.

Meni deluje da taj uređaju ima sve šta ti treba, ako sam dobro razumeo šta ti treba   :smile:
Dobiješ vhf radio stanicu, dobiješ AIS risiver koji može da ti prikaže mete, možeš da odrediš alarm zone, i dobiješ mogućnost da ga spajaš dalje na neke uređaje.
Verujem da nećeš prevideti i potrebu za GPSom pored tog uređaja, ako ne grešim čitajući uputstvo.


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #27 poslato: 20, 03, 2011, 22:56:14 posle podne »
mosi imas ga i na SVB.DE

http://www.svb.de/index.php?sid=1a6bb6a95c096ce23d0aebc75a0b72d9&&cl=details&anid=118062

269,90 EUR

franko srbija oko 330 evra .... (svabe skinu svoj pdv, pa dodas, 10% carinu, 18% pdv i 20-40 evra za ostale troskove)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #28 poslato: 20, 03, 2011, 23:12:49 posle podne »
1 ......... Nemojte sad salvu uvreda i svakojakih zajedljivih komentara, zastanite za sekund i recite sebi: Srbija tek ulazi u tu pricu, i zakon predvidja upotrebu RIS usluga (pa i AIS uredjaja) kao obavezu tek nakon 1.1.2013. Da li ce se to poceti primenjivati na taj dan ili kasnije, drugo je pitanje, ali nece pre toga dana. Zakon predvidja prelazni period, jer implementacija RISa u Srbiji nije zavrsena, naprotiv vec je u toku, i do kraja ove godine mnogo toga ce biti uradjeno.


ma naravno , kritike posle 100 dana od pustanja kako redi nalaze  :good: :)

Evo reci cu vam da je pre 2 dana pustena u rad trinaesta od petnaest AIS baznih stanica za Dunav.

 :good: znaci imacete situaciju na svim (ili vecinom ) delovima dunava ?

2. Cobanin na livadi u Budimpesti nije cobanin, vec RSOE (www.rsoe.hu) i ljudi testiraju nesto, radeci svoj posao. I bolji su od nas.

moje izvinjenje momcima :)


Kapetane, ne gledas skroz pogresno, ali ne gledas ni skroz tacno. NE DAJU drzava Hrvatska , Madjarska , Rumunija i Bugarska. Ne daju drzavni organi te podatke, i niko nece stajati iza toga kad dodje do neke havarije. Molim da mi pokazete sta to daju te DRZAVE na Dunavu? Plovput je drzavni organ i sagledava i jos neke aspekte pre nego sto se upusti u to. I da, IME BRODA se smatra LICNIM podatkom, i to u toj EU, i kad bi samo znali koliko problema imamo da bi smo dosli do modaliteta za automatsku elektronsku razmenu podataka vezanih za plovidbu mozda bi ste vise razumeli. Ni unutar EU ne ide glatko, pravnici su se pobrinuli da to zamrse do krajnjih granica. Ono sto je mrski i neradnicki Plovput uspeo da izboksuje jesu ostavljena mala otvorena vrata da jednog dana imamo mogucnost da nesto uradimo. Pregovaranje o tome sa drugim dunavskim i EU administracijama je bilo mukotrpan proces koji bi opisao sa NE PONOVILO SE.
Dalje, postoji vise privatnih inicijativa i razlicitih studija (pilota), medju kojima je i ovaj marinetraffic o kom Kapetan pise. U slucaju da se neko malo pozabavi time, videcete da se to sve brzo gasi. Sta da vam kazem, i ja bi voleo da je drugacije, ali za sad nije.

ok shvtama, mora tako nema druge  :good: da li postoji volja da se jedan stream poslaje ka nasem serveru ? uskoro cemo izaci kao NVO, pa bi valjalo da znam da li bi zahtev plovputu za tako necim bio valjan ?

4.  ......
AIS jeste javni servis i ne sluzi samo lociranju i pracenju brodova, ni strimovanju podataka sa istih. Postoji jos namena AIS sistema koje su u interesu svih i potpuno su besplatne. Bas zato treba imati transponder na brodu (ili camcu ukoliko se insistira na tome). Postoji mogucnost slanja adresovanh poruka, ili broadcastovanih sto moze da bude jako zgodno. Trenutno se radi na implementaciji sistema za GPS korekciju kroz AIS mrezu, na distribuciji vodostaja, na slanju sapsetanja brodarstvima. Mogu se kroz AIS gurati i meteo podaci... To su sve elementi koji zahtevaju da postoji transponder i na brodu. Ponavaljam, radi se ljudi, ne spavamo.

kako su se ti dodatni servisi pokazali u inostranstvu ? ima li zagusenja ?
btw AIS koristi 88 kanal , da li to znaci da ce klasicna voice komunikacija biti zabranjena na 88 kanalu ? ili je to neka bliska frekvencija , ili modulacija ide drugacije ?

Pricao sam vec o aspektima kontrole u delu koji se dotakao Kapetanovih komentara.
Generalno, jos bih dodao da postoji centralni log AIS podataka za nas deo Dunava. Verujem da mozete da pogodite gde se nalazi.

to lutko  :good: pre godinu dana navatamo brod na malim vodama , uspostavimo komunikaciju sa njim i kao bas ga briga kapetanija je cula ceo incident, objavimo fotose i nikom nista ....
Citat
- Plovput izlazi u susret svim ucesnicima u plovidbi kad god je to moguce i u meri koja ne ugrozava osnovne prinicipe rada drzavne uprave, i kad god ima na raspolaganju resurse. Neki su se uverili u to, neki nisu jos uvek, ali to je tako. Bilo je nekih zahteva koje smo dobijali na nekom nasem bivsem forumu ili putem emaila (ne secam se vise) gde je covek napisao (parafraziram): mene mrzi da izvlacim te podatke (koordinate) iz karata, zasto vi to ne uradite, jer mi to treba?!

e zbog takvih svi forumi izadju na los glas :( zorane ima nas svakakvih ...


Citat
-Ulaganja R. Srbije u unutrasnje plovne puteve su VRLO mala........imanja, projektovanja, radova, obelezavanja, RISa, i jos nekih sitnica je manji jedino u Hrvatskoj (koja radi EKSTENZIVAN outsourcing sa budzetom koji je za nas ENORMAN). Pogledajte zakon o maksimalnom broju zaposlenih u organima drzavne uprave, pa nadjite sta stoji za plovput, pa saberite rkm Dunavu, Savi i Tisi. 

sve je jasno :(

Citat
Nemam snage ni volje da ispravljam krive Drine po ovom forumu. Ko moze da razume, razumece, ko ne moze ne moze.

tvoj dolazak je ovde promenio dosta misljenja  :good: moje na prvom mestu !

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: AIS na mobilnom - MarineTraffic
« Odgovor #29 poslato: 21, 03, 2011, 00:13:54 pre podne »
Moram reći da me poslednje reči malo ohrabruju :) Drago mi je da je tako i da ide u pravcu boljeg razumevanja sa obe strane.

Plan je (realan, ako mene pitaš) da se do kraja ove godine pokrije 100% Dunava. Naravno ne radimo napamet. Prethodno je urađen glavni projekat koji je podrazumevao izbor lokacija koje su bile rezultat sagledavanja terena, raspoloživih objekata i infrastrukture, nakon toga matematičke proračune pokrivenosti i potvrdu istih merenjem na terenu (CW predajnik sa potencijalnih lokacija uz vožnju malim čamcem koji beleži nivo signala na plovnom putu), i naravno optimizacija mreže na bazi unapred zadatih kriterijuma. Rezultat je 15 lokacija potrebnih za pokrivanje Dunava uz određenu redundansu, a da bude ekonomski opravdano. Na 13 lokacija oprema je postavljena i radi. Ostaju još dve, a problem je fleksibilnost Telekom Srbija a.d. i precepcije istih o tome koliko treba naplatiti zakup stuba-lokacije.

Oko frekvencija: AIS na unutrašnjim plovnim putevima koristi dve frekvencije i to
AIS 1, ch 87B, 2087 161,975 MHz
AIS 2, ch 88B, 2088 162,025 MHz
Verovao ili ne, planom raspodele frekvencija ove su predviđene za upotrebu na unutrašnjim plovnim putevima, i to baš za namene AISa. I nema glasovne komunikacije!

U vezi sa logovanjem informacija: Razumem šta pišeš. Pogledaj sad ovo:
"član 187.
Zapovednik je odgovoran za tačnost podataka o plovilu i putovanju kada
saopštava svoj identitet i poziciju RIS centru.
Podaci iz stava 1. ovog člana čuvaju se u RIS centru najmanje tri godine i
mogu da služe kao dokaz u postupku rešavanja sporova koji se vode povodom
plovidbenih nezgoda.
U slučaju plovidbenih nezgoda sa smrtnom posledicom i velikih materijalnih
šteta RIS podaci čuvaju se na neograničeno vreme.
Podaci dobijeni od RIS-a mogu služiti kao oborivi dokaz na sudu."

Kako ti izgleda taj član zakona? Meni dosta dobro. Polako se slažu kockice o onome što sam pisao o sprovođenju zakona, dakle kako sprovesti Zakon i propise...